برنامه بازی‌های هفته بیستم لیگ برتر فوتبال

تیم‌های استقلال و پرسپولیس در هفته بیستم مسابقات فوتبال لیگ برتر باشگاه‌های کشور کار سختی مقابل حریفان جنوبی خود دارند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی انقلاب نیوز،رقابت‌های لیگ برتر فوتبال ایران امروز (پنجشنبه) با برگزاری چهار مسابقه در شهرهای اهواز, جم, اصفهان و تهران آغاز خواهد شد و چهار دیدار دیگر این هفته روز جمعه برگزار می‌شوند. جزئیات دیدارهای امروز به شرح زیر است:

 

فولاد خوزستان - استقلال

تیم فوتبال استقلال که این روزها با پیروزی‌های پرگل و مقتدرانه‌اش موفق شده در جدول رده‌بندی ارتقا و به زعم بسیاری از کارشناسان از لحاظ تاکتیکی پیشرفت زیادی داشته باشد, باید در این هفته رودرروی تیم متحول شده فولاد خوزستان قرار بگیرد. استقلال روز یکشنبه در دیدار معوقه هفته هفدهم مقابل ذوب‌آهن به پیروزی ۳ بر صفر رسید و قبل از آن نیز پارس جنوبی جم را با دو گل در هم کوبیده بود.

این تنها نتایج خوب آبی‌پوشان نیست و آنها در مجموع هفت بازی گذشته خود فقط در یک بازی (مقابل تراکتورسازی با یک گل) متحمل شکست شده‌اند و در شش بازی دیگر پیروز میدان بوده‌اند. استقلالی‌ها در این شش دیدارِ بخصوص, ۱۸ گل به ثمر رسانده‌اند و اجازه نداده‌اند که توپی از خط دروازه‌شان عبور کند، آمار خوبی که در میانگین این شش دیدار پیروزی خوب ۳ بر صفر را در هر بازی مقابل نام استقلال ثبت می‌کند.

می‌توان نقطه قوت این روزهای آبی‌ها را آیاندا پاتوسی دانست که به تازگی به جمع شاگردان وینفرد شفر اضافه شده است. این بازیکن اهل آفریقای جنوبی با درخشش مثالزدنی خود خیلی زود به بازیکن محبوب تیمش تبدیل شده و قطعاً شفر در این بازی نیز روی درخشش دوباره بازیکن سیه چرده‌اش حساب ویژه‌ای باز کرده است.

تیم فوتبال فولاد خوزستان نیز بعد از اضافه شده افشین قطبی به کل متحول شده و اگر باخت ۲ بر صفر این تیم مقابل نساجی را در هفته گذشته فاکتور بگیریم, این تیم در جدول رده‌بندی موفق شده صعود چشم‌گیری داشته باشد. فولادی‌ها در هفته‌های اخیر با قطبی مدعیانی چون پرسپولیس و تراکتورسازی را شکست داده‌اند تا حالا استقلال نیز برای رویارویی با این تیم به هیچ وجه خیال آسوده‌ای نداشته باشد.

تیم فوتبال فولاد خوزستان با ۲۵ امتیاز در رده ششم جدول قرار دارد و از آنجایی که به دنبال کسب سهمیه لیگ قهرمانان آسیاست باید این بازی شش امتیازی را مقابل استقلال از آن خود کند. استقلال نیز که به دنبال اضافه شدن به جمع مدعیان اصلی قهرمانی است هم‌اکنون با ۳۴ امتیاز در رده چهارم قرار دارد. فولاد و استقلال در نیم‌فصل اول به تساوی بدون گل رضایت دادند و باید نکته مصاف امروز آنها را متحول شدن هر دو تیم در نیم‌فصل دوم مسابقات دانست.

پارس جنوبی - سایپا

تیم فوتبال پارس جنوبی در فصل جاری روندی ثابت را طی کرده است و هم‌اکنون با کسب ۲۴ امتیاز در رده هفتم جدول قرار دارد. این تیم در هفته گذشته ۲ بر صفر مقابل استقلال متحمل شکست شد و برای اینکه از کورس تیم‌های نیمه بالایی جدول جا نماند به دنبال پیروزی در این بازی خانگی خواهد بود. این تیم در دور رفت مسابقات در تهران با یک گل از تیم علی دایی شکست خورد و حالا برای جبران این شکست پا به میدان خواهد گذاشت.

سایپا که فصل را خوب اما نیم‌فصل را بد شروع کرده است, با امتیازاتی که از دست داده, حالا با ۱۹ امتیاز در رده دهم جدول قرار دارد، تیمی که اخیراً در پلی‌آف لیگ قهرمانان آسیا با شکست مقابل الریان فرصت حضور در مرحله نهایی این رقابت‌ها را از دست داد و در نیمه نهایی جام حذفی نیز مقابل تیم دسته دومی داماش شکست را پذیرا شد و از این جام هم وداع کرد. البته تیم سایپا در لیگ برتر نسبت به سایر تیم‌ها دو بازی کمتر انجام داده است.

روند نزولی نتیجه‌گیری سایپا تا جایی ادامه پیدا کرده است که رضا درویش از مدیرعاملی این باشگاه کنار رفته تا حالا سکان مدیریت این تیم صنعتی به دست مصطفی مدبر باشد. البته شرایط مالی نارنجی‌پوشان نیز خیلی خوب نیست تا این موضوع پای علی دایی را به دفتر وزیر صنعت هم باز کند. تیم فوتبال سایپا در هفته گذشته در بازی خانگی مقابل تراکتورسازی با تساوی بدون گل متوقف شد، نتیجه‌ای که در یک بازی قابل قبول البته بعد از چند روز اعتصاب رقم خورد.

پرسپولیس - صنعت نفت

تیم فوتبال پرسپولیس بعد از آغاز رقابت‌های نیم‌فصل دوم و اضافه شدن چند بازیکن جدید بارها به عدم هماهنگی و نتیجه‌گیری دلخواه متهم شده است. این تیم که در نیم‌فصل دوم امتیازات زیادی را از دست داده است, در هفته گذشته نیز مقابل نفت مسجدسلیمان به تساوی بدون گل رسیده است. البته مورد دیگری که حالا پرسپولیسی‌ها با آن دست و پنجه نرم می‌کنند, شایعه سرمربیگری برانکو ایوانکوویچ در تیم ملی ایران است که حالا حسابی روی فضای تیم پرسپولیس سایه انداخته.

پرسپولیس که حالا بعد از دیدار با صنعت نفت باید در لیگ قهرمانان آسیا به مصاف پاختاکور ازبکستان برود, می‌خواهد هر طور که شده در این بازی پیروز شود و با خیال راحت به پیشواز اولین بازی آسیایی‌اش برود, چراکه پرسپولیس ۳۸ امتیازی است و در رده دوم جدول قرار دارد و در صورت از دست دادن امتیاز می‌تواند از دو تیم ۳۸ امتیازی دیگر یعنی سپاهان و پدیده عقب بماند.

البته زمانی کار پرسپولیس ناآماده نیم‌فصل دوم در این بازی سخت‌تر به نظر می‌آید که متوجه شوید حریفش در این بازی, رکورد بیشترین تساوی را با ۱۳ تساوی در اختیار دارد. برزیل ایران که تنها در لیگ جاری به دو پیروزی دست پیدا کرده است می‌تواند با آرایش خاص خود کار پرسپولیس را در این بازی همانند دیدار نیم‌فصل نخست دو تیم سخت کند. صنعت نفت در بازی رفت موفق شده بود پرسپولیس را با نتیجه یک - یک متوقف کند. این تیم با ۱۹ امتیاز در جایگاه دوازدهم جدول قرار دارد.

ذوب‌آهن - ماشین‌سازی‌

تیم فوتبال ذوب‌آهن با هدایت علیرضا منصوریان علی‌رغم صعود به مرحله گروهی لیگ قهرمانان آسیا اما هنوز در لیگ برتر نتوانسته است از انتهای جدول خودش را جدا کند. این تیم که البته دو بازی کمتر انجام داده است, هم‌اکنون با ۱۴ امتیاز در رده چهاردهم جدول قرار گرفته و حالا فرصت خوبی پیش رو دارد تا با گرفتن سه امتیاز از این بازی خانگی, خودش را از انتهای جدول جدا کند.

سبزپوشان اصفهانی هفته گذشته در ورزشگاه آزادی مقابل استقلال آماده این روزها با سه گل شکست خوردند، اما این تیم با کام‌بک ویژه‌ای که مقابل الغرافه در پلی‌آف لیگ قهرمانان داشت, روحیه بالایی گرفته و امیدوار است روندش را در لیگ برتر نیز تغییر دهد.

ماشین‌سازی اما در جدول رده‌بندی شرایط بهتری دارد, این تیم با ۲۱ امتیاز توانسته رتبه هشتم جدول را از آن خود کند. تیم تحت هدایت محمدرضا مهاجری در لیگ برتر تا اینجای کار در ۱۲ بازی تساوی کسب کرده است، اما مقابل ذوب‌آهن نیم‌نگاهی می‌تواند به کسب چهارمین پیروزی فصل خود داشته باشد. دیدار رفت دو تیم را ذوب‌آهن با نتیجه ۲ بر یک برده است.

برنامه کامل رقابت‌های هفته بیستم لیگ برتر به شرح زیر است:

پنجشنبه - ۹ اسفند ۹۷

* فولاد خوزستان - استقلال تهران (ساعت ۱۵) ورزشگاه غدیر اهواز

داور: سیدمهدی سیدعلی

* پارس جنوبی جم - سایپای تهران (ساعت ۱۶:۳۰) ورزشگاه تختی جم بوشهر

داور: پیام حیدری

* ذوب‌آهن اصفهان - ماشین‌سازی تبریز (ساعت ۱۸:۳۰) ورزشگاه فولادشهر اصفهان

داور: سیدمهدی مرجانزاده

* پرسپولیس - صنعت نفت آبادان (ساعت ۱۸:۳۰) ورزشگاه آزادی تهران

داور: سیدرضا مهدوی

جمعه - ۱۰ اسفند ۹۷

* تراکتورسازی تبریز - سپاهان اصفهان (ساعت ۱۶) ورزشگاه یادگار امام (ره) تبریز

داور: اشکان خورشیدی

* پیکان تهران - پدیده شهرخودرو (ساعت ۱۶) ورزشگاه شهدای شهرقدس

داور: محمدرضا اکبریان

* سپیدرود رشت - استقلال خوزستان (ساعت ۱۶) ورزشگاه سردار جنگل رشت

داور: محمدحسین زاهدی‌فرد

* نفت مسجدسلیمان - نساجی مازندران (ساعت ۱۶:۳۰) ورزشگاه شهیدبهنام محمدی مسجدسلیمان

داور: محمدحسین ترابیان

 

 

منبع: تسنیم


انتهای پیام/
http://enghelab-news.ir/1033
نظرات شما