درخشش استقلال مقطعی است

مهاجم سابق تیم ملی و استقلال می‌گوید وضعیت تیم ملی ایران خیلی خراب است چرا که کی‌روش در هشت سال به درد ایران نخورد و در حال حاضر باید این تیم کارش را از صفر شروع کنیم.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی انقلاب نیوز،حسن روشن در خصوص برگزاری جام شهدا در مشهد اظهار کرد: این جام به همت دوستان به نام سرداران شهید برگزار شد. باید به این قبیل تورنمنت‌ها توجه بیشتری شود، با توجه به این‌که برای این دیدار به خوبی اطلاع رسانی نشده بود، استقبال خوبی هم صورت نگرفت.

وی در خصوص عملکرد استقلال در فصل جاری خاطرنشان کرد: در جریان کارهای استقلال نیستم، اما نتایجی که استقلال در این هفته‌ها کسب کرده مقطعی است. استقلال و پرسپولیس باید به فکر درست کردن باشگاه‌شان باشند. تیم‌داری در لیگ یکی از وظایف‌شان است، اگر با گذشته مقایسه کنیم، می‌بینیم که واقعاً به معنای واقعی کلمه باشگاه بودند و در سایر رشته‌ها هم می‌شد روی قدرت و نام این دو حساب ویژه‌ای باز کرد.

روشن تاکید کرد: نتایج خوب استقلال در هفته‌های اخیر مقطعی است. ان‌شاءالله نتایجش تداوم داشته باشد، اما قطعاً ندارد، زیرا قراردادها وضعیت خوبی ندارد و از بازیکنان جوان نسبت به بازیکنان مسن‌تر استفاده کمتری صورت گرفته است.

مهاجم سابق تیم ملی و استقلال ادامه داد: کمیته‌های استقلال هم وضعیت خوبی ندارند. در جلسه‌ای غیر رسمی که با اعضای جدید هیات مدیره استقلال داشتیم، فقط توانستم در خصوص ضعف کمیته‌ها به آن‌ها تذکر دهم. هر اتفاقی در هر قسمتی رخ دهد، باید کمیته مربوطه به آن ورود کند و تصمیم کمیته به هیات مدیره و مدیرعامل اعلام شود. برای همین سر جای خود قرار نداشتن‌هاست که هواداران نسبت به آینده تیم محبوب خود نگرانند.

وی افزود: نگرانی‌های به حق هواداران بابت وضعیت بازیکنان و قراردادهایشان را نباید دست کم گرفت. خوشبختانه به دلیل تاکید فراوانی که در خصوص توجه به ساختار آکادمیک داشتیم، استادیوم امام رضا برای استقلال در تهران افتتاح شد. استادیوم کاظمی نیز برای پرسپولیس در نظر گرفته شده است.

روشن در رابطه با شعار وزیر پرسپولیسی از سوی برخی هواداران استقلال گفت: هر شخصی حق دارد طرفدار یک تیم باشد. وزیر هم اگر پرسپولیسی است، احترامش واجب است. اما معتقدم باید به هر دو تیم نگاه عادلانه‌ای باشد، ضمن اینکه اگر وزیر از پرسپولیس حمایت کرده و از استقلال نه، این به بی‌عرضگی مدیرعامل استقلال بوده که نتوانسته حق تیمش را بگیرد.

وی در خصوص عملکرد فتحی و خطیر تصریح کرد: این دو از دوستان خوب من هستند، اما تا کنون چیزی از آن‌ها ندیده‌ام. درست کردن باشگاه استقلال خیلی راحت‌تر از درست کردن پرسپولیس است. در ۷۵ سال، ۲۷ رشته داشتیم. پیش از انقلاب وقتی برای استقلال بازی می‌کردیم، مدیرعامل را سالی یک بار می‌دیدم، اما در حال حاضر مدیرعامل خودش کمیته انضباطی، کمیته فنی، کمیته فلان و … محسوب می‌شود. برای کمیته انضباطی باید از قاضی‌های قوی استفاده کنند.

مهاجم سابق تیم ملی و استقلال یادآور شد: کمیته‌ها باید بیش از هر جای دیگری فعال باشند و تمام مسائل به وجود آمده در باشگاه، به‌وسیله کمیته‌ها حل شوند. تصمیمات درست را باید کمیته‌ها که بازوهای باشگاه تلقی می‌شوند بگیرند، نه برادر خانم یا پسرخاله مدیرعامل! در حال حاضر بزرگترین عیب دو باشگاه سرخابی پایتخت، همه کاره بودن مدیرعامل است. اگر کسی بی انضباطی می‌کند، مدیرعامل حق نظارت بر او را ندارد، بلکه باید برایش گزارش بنویسند و در کمیته انضباطی تصمیم بگیرند. اینکه مدیرعامل کمیته‌ای تشکیل دهد و روی آن نفوذ داشته‌باشد، زیبا نیست.

روشن تاکید کرد: استقلال باید از اصالتش به خوبی نگهداری کند. فرزندان مردم باید در باشگاه‌های مورد علاقه‌شان بزرگ شده و تغذیه شوند. قانون اگر تعداد استفاده از بازیکنان خارجی را محدود کرده به این دلیل است که تیم‌ها از بازیکنان ایرانی استفاده کنند. اگر بازیکن خارجی هم می‌آوریم، روی نیمکت می‌نشیند، دلیلش هم فقط حضور دلال‌ها در این فوتبال است.

وی در رابطه با وضعیت تیم ملی ایران که همچنان بدون سرمربی به سر می‌برد، اظهار کرد: وضعیت تیم ملی خیلی خراب است. در چهل یا پنجاه سال گذشته زمانی که اوفارل کناره‌گیری کرد، تعدادی مربی از قبیل مهاجرانی، حبیبی و صالح‌نیا پرورش داد که قهرمانی‌ها و موفقیت‌های بعدی تیم ملی را رقم زدند. کی‌روش ۸ سال به درد ایران نخورد و الان هم باید از صفر شروع کنیم. کی‌روش فوتبال داخلی ایران را از بین برد. شخصی که ۱۴ بازیکن از خارج می‌آورد منظورش این است که در کشورمان اصلاً فوتبال نداریم. ان‌شاءالله بتوانند کسانی را برای تیم ملی بیاورند که به این کشور خدمت کند و در آینده از او یاد کنند.

مهاجم سابق تیم ملی و استقلال در پاسخ به این سوال که آیا کی‌روش خوب مدیریت نشد یا مربی خوبی نبوده است، گفت: عدم مدیریت خوب کی‌روش بحثش جداست. کی‌روش مربی خوبی بود، اما نه برای ایران. کی‌روش به عنوان مربی به ایران نیامد. کی‌روش به عنوان دلال به اینجا آمد، اینجا هم که دلالیسم حاکم است و هرکاری که با هم خواستند کردند، اما مدیریت نیز در این خصوص مقصر بود.

روشن همچنین در پاسخ به این سوال که توقعش از کی‌روش با وجود صعود دو بار متوالی به جام جهانی چه بوده، خاطرنشان کرد: با مهاجرانی زمانی که آسیا تنها یک سهمیه داشت، به جام جهانی رفتیم. کی‌روش هیچ‌کاری برای فوتبال ایران نکرد. در زمانی که از یک قاره ۱ تیم به جام جهانی صعود می‌کرد، تیم مهاجرانی به جام جهانی رفت. البته کار مهاجرانی هم نبود، بلکه کار اوفارل بوده است. مهاجرانی فقط کار اوفارل را ادامه داد.

وی در پاسخ به این سوال که مهاجرانی، وارث تیم اوفارل بود، اما کی‌روش تیمی را تحویل گرفت که در مقدماتی جام جهانی ۲۰۱۰ حتی به پلی‌آف هم صعود نکرد، گفت: کی‌روش اگر در جام جهانی از گروهش صعود می‌کرد، می‌توانستیم به عنوان موفقیت از آن یاد کنیم. در قدیم ایران با آرژانتین و برزیل بازی می‌کرد، اما در زمان کی‌روش با بنگلادش و سیرالئون و… بازی می‌کرد. دلیلش هم این است که اگر پیروز می‌شدند، ۶ هزار دلار می‌گرفتند. قراردادها با کی‌روش بد بسته شده بود. ما از کی‌روش نخواستیم مربی‌گری کند، فقط خواستیم که حضور داشته باشد. در زمان کی‌روش ۵ تیم از آسیا به جام جهانی صعود می‌کرد، اما پیش از آن فقط دو یا سه تیم به جام جهانی می‌رفتند. کی‌روش با حرکات و رفتار خود، مردم را گول زد.

مهاجم سابق تیم ملی و استقلال افزود: فوتبال‌مان آنقدر ذلیل نبود که تمام تیم از خارج بیاید. بهترین بازیکنان ایران در جام جهانی بازیکنانی بودند که در ایران بازی می‌کردند. تمام تیم آرژانتین را که مسی تشکیل نداده، در کنار سایر بازیکنان آرژانتین مسی و چند بازیکن دیگر هم اضافه شدند. اگر کی‌روش برای مقابله با بازیکن سالاری رحمتی را کنار گذاشت، اوفارل جورج بست را در منچستریونایتد کنار گذاشت. اوفارل وقتی در ایران بود، ۱۰ ماه کار می‌کرد و دو ماه مرخصی بود، اما کی‌روش دو ماه کار می‌کرد و ۱۰ ماه به مرخصی می‌رفت. اوفارل به تیم‌های پایه ملی توجه داشت، اما کی‌روش توجهی به فوتبال پایه نداشت. اوفارل در ماه یک بار با مربیان ایرانی جلسه می‌گذاشت، اما کی‌روش اصلاً مربیان ایرانی را تحویل نمی‌گرفت. آیا سرمربی تیم ملی حق دارد، دبیر فدراسیون را تغییر دهد؟ اگر کی‌روش یک سال دیگر هم در ایران باقی می‌ماند، رییس فدراسیون را هم تغییر می‌داد.

منبع: ایسنا



انتهای پیام/
http://enghelab-news.ir/1081
نظرات شما