توهین زشت پدر زن «سید حسن» به امام خمینی (ره)!

موسوی بجنوردی در مصاحبه اخیرش در حالی اقدامات امام خمینی (ره) در اول انقلاب را غیرعقلانی خوانده که خود را فردی حامی عفو و گذشت و امام خمینی (ره) را موافق اعدام معرفی کرده است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی انقلاب نیوز،پدرخانم سید‌حسن خمینی  در چند سال اخیر معمولا در گفتگوهای خود اظهارات عجیبی را مطرح کرده که گاهی این اظهارات خدشه‌ای مستقیم به انقلاب نیز محسوب می‌شود.

اما این روحانی اصلاح‌طلب، در گفتگوی اخیر خود با روزنامه دولت، اظهاراتی را بیان کرده که توهین مستقیم به امام خمینی (ره)  محسوب می‌شود!

موسوی بجنوردی در مصاحبه اخیرش در حالی اقدامات امام خمینی (ره) در اول انقلاب را «غیرعقلانی» خوانده که خود را فردی حامی عفو و گذشت و امام خمینی (ره) را موافق «اعدام» معرفی کرده است.

 در ادامه بخشی از گفتگوی اخیر وی با روزنامه دولت را می‌خوانید:

ایران: شما از نزدیک‌ترین افراد به حضرت امام(ره) بودید. گفتید که امام(ره) چه کارهایی انجام داده بودند. تصور کنید الان سال 57 است و امام(ره) به ایران تشریف آورده‏ اند. اگر قرار بر تکرار این روند بود، چه کارهایی را انجام نمی‎دادند؟

ممکن بود اعدامی انجام نشود. یا خیلی از کارهای دیگر که در شرایط ملتهب انقلاب انجام شده بود، صورت نگیرد. شعارهای آن زمان را به یاد دارید: اعدام باید گردد و... آن کسی که این شعارها را سر می‎داد نمی‏ دانست که دارد چه می‎گوید. معقولش این بود که می‎گفتند «محاکمه باید گردد». به نظرم با این عقلانیتی که الان وجود دارد طور دیگری رفتار می‎شد.

ایران:یعنی در نوع مواجهه با سران و مقامات رژیم قبلی فرقی به وجود می‎آمد؟
بله.

ایران:در دوره‏ ای خود شما هم عضو شورای عالی قضایی بوده‏ اید، که حرف و حدیث درباره آن دوران زیاد است. بخصوص اینکه شما عضو کمیته عفو هم بوده‌اید.

بله، یکبار به من گفتند«پس بگویید در زندان ‏ها را باز کنید و همه را بیرون ببرید». گفتم چرا؟ گفتند «چون شما هرجا می‎روید یک لیست مفصل از عفو می‎آورید». گفتم مگر ما با مردم دشمن هستیم؟ می‎بینیم که یک فردی عملکرد خوبی داشته عفوش می‎کنیم. مفت که عفو نمی‎کنیم. وقتی که دادستان و رئیس دادگاه از اقدام فردی راضی هستند برای چه عفو نکنیم. جایی کسی سخنرانی کرده بود و گفت که اگر زندانیان را به دست ایشان (یعنی من) بدهند همه را عفو می‏ کند. گفتم این جزو افتخارات است. خدا کند روزی بیاید که این گونه شود. به امام(ره) هم این موضوع را گفتم. ایشان در جواب به من گفتند که «شما حرف هیچ احدی را گوش نکن. هرجا تشخیص دادی که فردی باید عفو شود، عفوش کنید». امام این گونه بود. اما متأسفانه چهره دیگری از ایشان نشان می‎دهند. من اساساً با اعدام‏ ها موافق نبودم و  می‏ گویم اگر کسی قابلیت اصلاح دارد باید اصلاحش کنیم. اگر با آدمی که عقیده فاسدی دارد بیاییم و دیالوگ برقرار کنیم، بهتر نیست؟ کما اینکه این کار را هم کرده ‏ایم. اینکه برای نظام ما بهتر است. هم تعداد پیروان بیشتر می‏ شوند و هم اینکه وظیفه اصلی ما را که اصلاح جامعه است  انجام داده ‏ایم. اصلاح یعنی اینکه مردم را به اسلام که همان مدینه فاضله است راهی کنیم. اصلاح حقیقی این است.
 


 
در همین حال پدرخانم سید حسن خمینی چندی قبل نیز بر لزوم تغییر شعار «مرگ بر آمریکا» تاکید کرده بود!

«محمد موسوی بجنوردی»، پدر همسر حسن خمینی و عضو مجمع اصلاح‌طلب روحانیون مبارز در مراسم تجلیل از خود در پژوهشکده امام خمینی و انقلاب اسلامی اظهار داشت: «ما نقص تبلیغات داریم و فقط فحش می‌دهیم، که بهترین سخنان را هم از بین می‌برد. به جای فحش مسائل اسلام و تشیع را بگوییم. چرا مرگ؟ ما برای زندگی آمده‌ایم؛ با مرگ چیزی درست نمی‌شود. باید این فرهنگ را عوض کنیم. اگر می‌خواهیم آمریکا را زمین بزنیم مسائل خود را مطرح کنیم. شعار اگر مقرون به شعور باشد ارزش دارد. اما نوعا شعارهای ما مقرون به شعور نیست.»

لازم به ذکر است، سیدحسن خمینی معمولا به اظهارات و حواشی مساله‌دار اطرافیان و نزدیکانش درباره انقلاب و امام خمینی معمولا واکنش جدی و علنی نشان نمی‌دهد و نمونه کامل این نوع رفتار او درباره اظهارات پرحاشیه فرزندش احمد خمینی می‌باشد. با این وجود باید منتظر ماند و دید آیا او اینبار نیز در برابر همچین توهین مستقیم و کم سابقه‌ای سکوت می‌کند؟



انتهای پیام/
http://enghelab-news.ir/1093
نظرات شما