مدیر دارالقران علامه طباطبایی(ره):

جذب جوانان و فعالیت های فرهنگی باید با محوریت مساجد انجام شود

مدیر دارالقران علامه طباطبایی(ره) بر لزوم جذب جوانان و انجام فعالیت های فرهنگی با محوریت مساجد تاکید کرد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی انقلاب نیوز،مرتضی نجفی قدسی طی سخنانی در همایش نقش کانون‌های مساجد در گام دوم انقلاب در بیست و ششمین سالگرد تاسیس کانون‌های فرهنگی هنری مساجد که در دارالقرآن علامه طباطبایی برگزار شد گفت: مسجد و گام دوم انقلاب همه اینها مقولاتی است که حرف و سخن زیاد دارد، مسجد پایگاه اصلی انقلاب اسلامی است.

وی افزود: امام راحل در بیانات خود جایگاه مساجد را همواره متذکر شدند، مسجد جایگاهی دارد که امام می‌فرمودند مساجد را محکم نگه دارید و تاکید داشتند که مساجد را باید حفظ کنید و به مساجد بروید تا این نهضت به ثمر برسد.

وی گفت: نقش محوری مسجد بر کسی پوشیده نیست و کانون‌های مساجد یکی از ارکان‌هایی است که موجب تقویت مسجد می‌شود که باید امام جماعت و کانون‌ها با یکدیگر همبستگی و همراهی در گسترش کارهای فرهنگی داشته باشند.

نجفی قدسی تاکید کرد: مقام معظم رهبری در مورد مساجد می فرمایند، مسجد هسته مقاومت فرهنگی و پایگاه‌های فعالیت‌های اجتماعی است و اگر این حصار و خاکریزی فرهنگی نباشد همه چیز از دست می رود.

مدیر دارالقرآن علامه طباطبایی گفت: در قرآن کریم 31 بار کلمه مسجد به کار رفته است که 22 بار به صورت مفرد و 6 بار به صورت جمع و 3 بار هم با قید کله الله آمده است، که باب اهمیت مسجد را می رساند.

وی بیان داشت: اگر به دنبال حفظ اسلام هستیم، مرکزیت آن مسجد است و مساجد باید احیا شود، این زیبنده جامعه اسلامی ما نیست که از 80 هزار مسجدی که در سطح کشور داریم نصف آنها امام جماعت نداشته باشند.

نجفی قدسی با تاکید بر حضور جوانان در مساجد گفت: مساجد باید از حضور جوانان بهره برده و در ابتدای اسلام همه مسائل از مسجد نشات می گرفت و در انقلاب نیز مساجد پایگاه اصلی بود.

وی گفت: مسجد مرکز تبلیغ است و در صدر اسلام از همین مساجد اسلام گسترش یافته است و از این رو نباید نسبت به مسجد بیگانه باشیم، مهمترین کار فرهنگی باید در مساجد انجام شود و جذب جوانان باید در مساجد باشد.

مدیر دارالقرآن علامه طباطبایی با اشاره به کانون‌های فرهنگی هنری مساجد افزود: رهبری معظم انقلاب فرمودند که به وسیله کانون‌های مساجد، مساجد را گرم کنید و در گام دوم انقلاب نیز مساجد و کانون‌های فرهنگی هنری مساجد باید نقش خود را ایفا کنند.

نجفی قدسی همچنین بیان داشت: گام دوم انقلاب موضوعی نیست که تنها با شعار و برگزاری تجمع تمام شود بلکه باید عمق این بیانیه را درک و در اجرای بند بند آن بکوشیم.




انتهای پیام/
http://enghelab-news.ir/1152
نظرات شما