زلزله‌زدگان به یاری سیل‌زدگان شتافتند+ تصاویر

مردم زلزله‌زده استان کرمانشاه وسایل مورد نیاز سیل‌زدگان استان گلستان را از کانکس‌ها و چادرهایشان آورده‌اند تا به مردمان شمال کشور کمک کنند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی انقلاب نیوز،به گزارش خبرگزاری فارس از کرمانشاه، مردمان کرد غرب کشور بزرگواری ملت شریفی که زمان زلزله تنهایشان نگذاشتند و ترافیکی از محبت را در جاده‌های این منطقه به تصویر کشیدند، هیچگاه فراموش نخواهند کرد.

فقط کسی که زخم خورده درد زخم را می‌فهمد، کسی که درد کشیده‌ معنی درد را خوب می‌فهمد، کسی که زندگیش آوار شده می‌فهمد که آب از سر گذشتن یعنی چی!... زلزله دردی دارد و سیل هزار درد...

هفت روز از زمانی که مردم استان گلستان درگیر سیل و طوفان شده‌اند می‌گذرد و روز به روز بر عمق فاجعه افزود می‌شود، سیل علاوه برجای گذاشتن ضرر مالی، ضرر جانی نیز به خانواده‌هایی وارد کرده و آن‌ها را در روزهای نخستین آغاز سال نو، داغدار کرده است.

این بحران سبب به زیرآب رفتن برخی از روستا‌ها و مسدود شدن جاده‌های روستایی شده، سیل به اندازه زلزله و شاید بیش از آن ترسناک باشد؛ اگر زلزله خشم زمین و خاک است، سیل خیزش آسمان و آب است.

هم‌میهنانمان در شمال کشور به کمک نیاز دارند همان کمک‌هایی که مردم زلزله‌زده غرب کشور در 21 آذرماه سال 96 نیاز داشتند؛ شمال نیز امروز تکرار جاده محبت می‌خواهد.

حس کمک به هموطنان در بین تمامی کردها زبان زد خاص و عام است.

کمپین جمع‌آوری کمک‌های مردمی برای سیل‌زدگان شمال کشور در شهرهای زلزله‌‌زده استان کرمانشاه راه‌اندازی شده با همان شعار کمک به زلزله‌زگان در 2 سال گذشته؛ «هم‌وطن تا آخر با شما هستیم».

مرزداران کرد غرب کشور، بزرگواری ملت شریفی که زمان زلزله کنار آن‌ها بودند را هیچگاه فراموش نخواهند کرد.

امروز یکی از زلزله‌زدگان ثلاث‌باباجانی هنگام تحویل سه پتو برای کمک به سیل‌زدگان استان گلستان، گفت: در ایام زلزله وقتی کمک‌ها را به ما دادند، داخل یک پتو این نوشته بود «اهدایی کارکنان اداره‌کل زندان‌ها و اقدامات تامینی و تربیتی استان گلستان»...، حافظه محبت ملت شریف ایران بی‌نهایت است...

این زلزله‌زده ادامه داد: امروز نوبت ما است که محبت هموطنانمان را جبران کنیم و هدایایی را با عشق برای آن‌ها ارسال کنیم.

اولویت‌های کمک غیرنقدی به سیل‌زدگان از سوی مسؤولان آب معدنی، وسایل گرمایشی، پتو، کنسرو، پوشاک بچه و بزرگسال و همچنین وسایل بهداشتی زنانه اعلام شده که زخم‌خوردگان زلزله‌زده این نیازها را با عمق وجود حس کرده و هم اکنون در جای‌جای استان کرمانشاه با جمع‌آوری مقداری از مایحتاج مردم سیل‌زده از جمله غذا، آب و لوازم بهداشتی مورد نیاز جوابگوی محبت مردمان شمال کشور هستند.



انتهای پیام/
http://enghelab-news.ir/1536
نظرات شما