سینما 12 فروردین 98 تعطیل است

سخنگوی کار گروه اکران گفت: همزمان با شهادت امام موسی کاظم (ع) در روز 12 فروردین 98 ،سینماهای سراسر کشور تعطیل خواهد بود.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی انقلاب نیوز به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ غلامرضا فرجی با اشاره به فرارسیدن شهادت امام موسی کاظم (ع) مصادف با روز دوشنبه دوازدهم فروردین تمام سینماهای کشور تا ساعت 17 تعطیل است.

سخنگوی کار گروه اکران خاطرنشان کرد: سینماهای سراسر کشور پس از آن برای اکران فیلم‌های نوروزی فعالیت خود را از سر می‌گیرند.
وی همچنین با تشریح برنامه ها و جزئیات فیلم های در حال اکران ،گفت: طبق برنامه قبلی اعلام شده ،اکران های نوروزی تا زمان های تعیین ادامه پیدا خواهد کرد.

** اکران نوروزی
به گزارش ایرنا، امسال فیلم‌های سینمایی «متری شیش و نیم» ساخته سعید روستایی، «چهار انگشت» ساخته حامد محمدی، «غلامرضا تختی» ساخته بهرام توکلی، «زندانی ها» ساخته مسعود ده نمکی، «رحمان ۱۴۰۰» ساخته منوچهر هادی، «ژن خوک» ساخته سعید سهیلی و «پیشونی سفید ۳» ساخته جواد هاشمی در این رقابت گوی سبقت را از سایرین ربودند و سرانجام به عنوان فیلم‌های اکران نوروزی ۹۸ معرفی شدند.
امسال در ترکیب نوروزی ۳ فیلم طنز با عنوان‌های «چهار انگشت»، «رحمان ۱۴۰۰» و «زندانی ها» گنجانده شده و البته فیلم سینمایی «ژن خوک» هم رگه‌هایی از طنز دارد اما به گفته صاحبان فیلم و برخی اعضای هیات انتخاب سی و هفتمین جشنواره فیلم فجر، بیشتر یک فیلم تلخ به شمار می‌رود تا کمدی.
در این ترکیب یک فیلم کودک با نام «پیشونی سفید ۳» هم حضور دارد. سال گذشته در همین بازه زمانی انیمیشن سینمایی «فیلشاه» ساخته هادی محمدیان در این ترکیب حضور داشت تا سنت حضور یک نماینده از سنیمای کودک در ترکیب فیلم‌های روی پرده برقرار باقی بماند.
به گزارش ایرنا اکران یک فیلم پرتره با نام «غلامرضا تختی» که به زندگی این اسطوره کشتی می‌پردازد در روزهایی که حرف و حدیث درباره این پهلوان ملی نقل محافل شده است، از دیگر جذابیت‌های ترکیب اکران نوروز محسوب می‌شود.




انتهای پیام/
http://enghelab-news.ir/1723
نظرات شما