کمک ۲۱ میلیارد تومانی مردم برای سیل‌زدگان استان‌های شمالی

رئیس کمیته امداد گفت: تا پایان روز دهم فروردین، ۷ میلیارد کمک نقدی و ۱۴ میلیارد تومان کمک کالایی از سوی مردم نیکوکار برای ارائه به سیل‌زدگان شمال کشور به کمیته امداد اهدا شده است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی انقلاب نیوز،به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری فارس، سید پرویز فتاح با تشریح عملکرد و اقدامات کمیته امداد در خدمات‌رسانی به مددجویان سیل‌زده در استان‌های شمالی کشور، افزود: تاکنون چندین نوبت بسته غذایی بین خانواده‌های مددجویان آسیب‌دیده در استان گلستان، مازندران و خراسان شمالی توزیع شده است.

وی با اشاره به اینکه کمیته امداد و هلال‌احمر نسبت به دریافت کمک‌های مردمی برای سیل‌زدگان اقدام کرده‌اند، خاطرنشان کرد: کمیته امداد پس از انجام امدادرسانی اولیه توسط هلال‌احمر، از پنجمین روز پس از حادثه جذب کمک‌های مردمی را آغاز کرد و تا پایان روز دهم فرودین‌ماه، ۷ میلیارد تومان کمک نقدی از سوی مردم نیک‌اندیش به کمیته امداد واریز شده است. همچنین کمک‌های کالایی به ارزش بیش از ۱۴ میلیارد تومان دریافت و به مناطق سیل‌زده ارسال شده است.

فتاح با تأکید بر اینکه مستمری فروردین‌ماه مددجویان آسیب‌دیده از سیل به صورت سه برابری پرداخت می‌شود، ادامه داد: این مستمری تا سقف ۱,۵ میلیون تومان برای هر خانواده، آخر فروردین‌ماه به حساب مددجویان واریز خواهد شد.

رئیس کمیته امداد با بیان اینکه حدود ۳۵۰۰ خانواده تحت پوشش این نهاد در سیل اخیر در استان‌های شمالی کشور دچار آسیب شدند، اضافه کرد: خوشبختانه در این حادثه هیچ موردی از فوتی یا جراحتی در میان مددجویان کمیته امداد گزارش نشد.

رئیس کمیته امداد تاکید کرد: گزارش خدمات ارائه شده به زلزله‌زدگان و هزینه‌کرد کمک‌های مردمی را به صورت دوره‌ای به مردم عزیز ایران گزارش خواهیم داد.

وی با تقدیر از مشارکت مردم نیکوکار برای کمک به هموطنان گرفتار سیل در استان‌های شمالی و دیگر مناطق کشور، گفت: اطمینان می‌دهیم از محل کمک‌های مردمی و حمایت‌های دولت و دیگر دستگاه‌ها، برای تمامی ۳۵۰۰ خانواده مددجویان سیل زده، تمامی لوازم خانگی و ضروری زندگی را تامین کنیم.

رئیس کمیته امداد افزود: تعمیر منازل آسیب دیده مددجویان و ساخت منازل تخریب شده به طور کامل از سوی کمیته امداد انجام خواهد شد و مددجویان نباید نگرانی از این بابت داشته باشند.

فتاح از واریز کمک نقدی به حساب مددجویان سیل زده از محل کمک‌های مردمی اشاره کرد و گفت: کمیته امداد تا سقف ۷۰۰ هزار تومان کمک بلاعوض به خانواده‌های آسیب‌دیده از سیل پرداخت کرده است تا با تشخیص خود به تهیه اقلام ضروری بپردازند.

وی پرداخت وام قرض‌الحسنه پنج میلیون تومانی به مددجویان را یکی دیگر از خدمات انجام شده برای خانواده‌های سیل‌زده اعلام کرد و افزود: این وام با شرایط آسان از محل صندوق قرض‌الحسنه امداد ولایت به مددجویان آسیب‌دیده از سیل پرداخت می‌شود.

رئیس کمیته امداد همچنین از استمهال وام‌های اشتغال مددجویان گرفتار در سیل خبر داد و تاکید کرد: حدود ۶۰۰ طرح اشتغال مددجویان در سیل استان‌های شمالی دچار خسارت شد که کمیته امداد به همین منظور علاوه بر استمهال وام‌های قبلی، وام‌های جدید تا سقف ۳۰ میلیون تومان و در مواردی تا سقف ۵۰ میلیون تومان به مددجویان پرداخت می‌کند.

فتاح از مشارکت دیگر نهادها در ارائه خدمات به مددجویان سیل‌زده تقدیر کرد و گفت: ستاد اجرایی فرمان امام (ره) هزار بسته لوازم خانگی شامل یخچال، فرش و دیگر اقلام ضروری را تهیه کرده که از فردا میان مددجویان توزیع می‌شود. همچنین بنیاد مستضعفان هزار تخته فرش به خانواده های مددجویان اختصاص داده است.

وی با تشریح روشهای دریافت کمک‌های مردمی از سوی کمیته امداد، گفت: مردم نیکوکار ایران می‌توانند با شماره‌گیری کد #۹۹*۸۸۷۷* یا از طریق واریز کمک‌های خود به شماره کارت ۶۰۳۷۹۹۷۹۰۰۰۰۱۰۰۰  و یا شماره حساب ۳۳۳۳ نزد بانک ملی ایران با شماره سیبای ۰۱۰۳۳۳۳۳۳۳۰۰۰ در بازسازی منازل تخریب شده در سیل و تهیه اقلام ضروری سیل‌زدگان مشارکت کنند.


انتهای پیام/
http://enghelab-news.ir/1771
نظرات شما