اعزام عروسک ها و گروه های نمایشی به مناطق سیل زده گلستان

رییس کانون تخصصی تئاتر خیابانی اداره کل هنرهای نمایشی از اعزام گروه های نمایشی با عروسک هایشان به مناطق سیل زده گلستان (آق قلا و گمیشان) خبر داد و گفت: بخشی از این گروه ها هم در حال اعزام هستند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی انقلاب نیوز،

به گزارش خبرنگار تئاتر خبرگزاری فارس، سیل نوروز ۹۸ در مناطق مختلف ایران معضلات زیادی را برای مردم ایجاد کرد ، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی چندی پیش به گروه های مختلف هنری در زمینه شادسازی مردم مناطق سیل زده دستوری ابلاغ کرد. در عرصه هنرهای نمایشی گروه های زیادی برای فعالیت هنری به مناطق مختلف تئاتری اعزام شدند.

سامان خلیلیان  رئیس کانون تخصصی تئاتر خیابانی اداره کل هنرهای نمایشی در گفت وگو با خبرنگار فارس عنوان کرد: در حال حاضر چند گروه به مناطق سیل زده اعزام شده و گروه هایی نیز در تدارک اعزام هستند.

 

 

وی در ادامه افزود: از همان روزهای ابتدایی برخی گروهها به طور داوطلبانه به مناطق سیل زده رفتند، بخشی از گروه ها را نیز کانون پرورش فکری کودکان  و نوجوانان هماهنگ کرده و از چند روز پیش نیز ما تدارک اعزام گروه هایی را از سوی کانون تئاتر خیابانی را دیدیم و روز گذشته نیز فراخوانی منتشر کردیم.

خلیلیان با بیان اینکه این اتفاق چیزی نیست که در یک یا دو روز انجام بشود و تمام شود، توضیح داد: امروز گروه خوزستان با عروسک های غول پیکر به مناطق سیل زده رسیدند و از بعد از ظهر امروز هم به کمپ های مردم می روند. سه گروه از سوی مرکز هنرهای نمایشی هماهنگ شدند و به مناطق سیل زده رفتند.

وی همچنین یادآور شد: ما تلاش کردیم بحث خوراک و اسکان گروه های نمایشی در مناطق سیل زده را هماهنگ کنیم تا در راستای شادسازی و بهبود روحیه مردم کاری کرده باشیم.

خلیلیان با تأکید براینکه این امکان برایشان تا اوایل اردیبهشت فراهم شده ، اظهار داشت: تا زمانی که از سوی استان مطالبه وجود داشته باشد ما هم حمایت میکنیم.

وی در پایان گفت: انجمن و اداره کل هنرهای نمایشی هم زمان از این طرح حمایت کردند. من دنبال فرصتی هستم خودم هم از این مناطق بازدید کنم و اگر بتوانم حتما گزارش دقیقتری برایتان ارسال میکنم.



انتهای پیام/
http://enghelab-news.ir/1796
کلیدواژه: عروسک نمایشی سیل
نظرات شما