حمایت دولت عراق از ایران در تخریب سیل بند هورالعظیم

سیلاب در استان خوزستان ظاهرا قصد عقب کشیدن ندارد اما در این میان با موافقت دولت عراق با شکستن سیل بند های هور العظیم بخشی از سیلاب در تالاب هورالعظیم در ایران به خاک کشور عراق منتقل شده است .

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی انقلاب نیوز،سیلاب همچنان پر شتاب به سمت خوزستان در حرکت است، خوزستان دشت است و آب در این منطقه به این زودی ها پایین نمی رود! اما در این میان دولت عراق موافقت کرد که بخشی از آب سیل را به خاک این کشور منتقل کنیم! دیروز مرزهای ایران و عراق در تالاب هورالعظیم توسط سپاه منفجر شد تا بخشی از آب بجای حرکت به سمت هویزه و رفیع و سوسنگرد و بستان و زیر آب رفتن این شهرها به سمت بخش عراقی تالاب هورالعظیم منتقل شود.

این کار می تواند جلوی سنگین شدن حجم خرابی های سیل خوزستان رو بگیرد! و این همان عراقی است که پارسال روزنامه_های زنجیره ای اصلاح طلبان همیشه مدعی همه تلاش خود را گذاشته بودند که در بین ملت ایران علیه اش نفرت پراکنی کنند و می کردند که الحمدلله نشد!

کشور عراق نشان داد دوست روزهای بحرانی ایران است؛ اگرچه برخی ها نمی خواهند این مسئله به نمایش درآید!و کار شکنی های گسترده ای هم انجام میدهند ولی برایشان ثمره ای ندارد چون تحکیم روابط ایران و عراق بسیار مستحکم شده است .

با احیاء این تالاب که سال ها از تب بی آبی و خشکی می سوخت، حیات این تالاب کاملا احیاء می شود و نگرانی ساکنان اطراف هورالعظیم برای فعالیت صید و صیادی و فعالیت های گردشگری برطرف می شود، از طرف دیگر جلوی کانون ریزگردهای خوزستان تاحدودی گرفته می شود.

تصویر لحظه انفجار مرز هورالعظیم ایران و عراق توسط سپاه را نشان می دهد که در انتها مشاهده می کنید.

انتهای پیام/
گالری فیلم
http://enghelab-news.ir/1923
نظرات شما