15 درصد خودروهای درحال تردد تهران فاقد معاینه فنی هستند

مدیرعامل ستاد مرکز معاینه فنی خودروهای تهران گفت: روزانه 10 تا 15 درصد خودروهای در حال تردد در تهران فاقد معاینه فنی هستند و با دوربین جریمه می‌شوند‌.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی انقلاب نیوز سیدنواب حسینی‌منش مدیرعامل ستاد مرکز معاینه فنی خودروهای تهران در گفت‌وگو با خبرنگار شهری خبرگزاری فارس، در ارتباط با آلایندگی خودروها، اظهار داشت: خودروهای دو شرکت سایپا و ایران‌خودرو متأسفانه کاتالیست استاندارد و تعریف‌شده‌ای نداشته و این مسأله در حالی است که بر روی کاتالیست خودرو درج شده فاقد الزام آلایندگی است.

وی در مورد اینکه جریمه خودروهای فاقد معاینه فنی ۵۰ هزار تومان است و آیا این میزان جریمه کافی است، افزود: جرایم مربوط به معاینه فنی صرفاً برای تلنگر است و به نظرم فشار بر روی خودروساز و نه بر روی مردم باید باشد.

حسینی‌منش افزود: میزان مردودی‌های معاینه فنی خودروها سال گذشته 42 درصد بود که نسبت به میانگین کشوری بالاتر بوده و این مسأله به دو دلیل اجرای معاینه فنی برتر در تهران و دقت بالاتر در مراکز معاینه فنی پایتخت است.

مدیرعامل ستاد مرکز معاینه فنی خودروهای تهران با تأکید بر اینکه در مراکز معاینه فنی تهران با کسی شوخی نداریم و حتی سفارشات بالادستی در این زمینه هیچ تأثیری ندارد، گفت: در صورتی که تخلفی رخ دهد برخورد جدی خواهد شد به عنوان مثال کارمندی با سابقه 11 سال فعالیت به دلیل اینکه حیثیت و اعتبار مرکز معاینه فنی را زیر سؤال برده، اخراج به کار شد و در این زمینه هیچگونه ملاحظه‌ای نداریم.

وی بیان داشت: سال گذشته در تهران حدود یک میلیون و 820 هزار خودرو معاینه فنی آنها صورت گرفت که بیش از یک میلیون و 200 مورد آنها معاینه فنی نوبت اول بوده و مابهالتفاوت مرجوعی‌هایی بوده که رد شده و دوباره به مراکز مراجعه کردند. همچنین حدود 500 هزار پلاک تهرانی در خارج از تهران معاینه فنی شده‌اند که مجموع همه این موارد با یکدیگر همان یک میلیون و 800 هزار خودرو می‌شود.

حسینی‌منش گفت: قبل از اجرای طرح کاهش سالانه 370 هزار مورد معاینه فنی انجام می‌گرفت و بعد از گذشت سه سال از اجرای این طرح با افزایش 300 درصدی رشد معاینه فنی خودروها همراه بوده‌ایم.

مدیرعامل ستاد مرکز معاینه فنی خودروهای تهران با اشاره به اینکه روزانه میانگین 10 تا 15 درصد خودروهای فاقد معاینه فنی در تهران تردد می‌کنند و با دوربین جریمه می‌شوند، گفت: برای سال 98 پیش‌بینی می‌شود بیش از 2 میلیون خودرو در تهران و شهرستان‌های مربوطه معاینه فنی آنها انجام گیرد که در 20 روز ابتدایی سال جاری میزان معاینه فنی خودروها 8 درصد رشد نسبت به سال گذشته داشت و این در حالی بود که روزهای تعطیل امسال بیشتر بود.

وی با اعلام اینکه امسال معاینه فنی 2 میلیون خودرو را رکورد خواهیم زد، گفت:‌در سال 98 باید به سمتی پیش برویم که خودروهای آلاینده و بیش آلاینده اجازه تردد در محدوده شهری نداشته باشند که البته این مسأله فقط با اجرای معاینه فنی امکانپذیر نیست.


انتهای پیام/
http://enghelab-news.ir/2127
نظرات شما