هیچ منطقی در افزایش تعرفه‌های پزشکی اعمال نشده است

عضو هیأت رئیسه مجمع عمومی نظام پزشکی کشور گفت: هیچ منطق قانونی و نظر کارشناسی در افزایش تعرفه‌های پزشکی اعمال نشده است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی انقلاب نیوز،منصور جعفری نمین، عضو هیأت رئیسه مجمع عمومی نظام پزشکی کشور با اشاره به اینکه مسئولین در هیأت دولت افزایش ویزیت بین 6 تا 9 درصد را تصویب کرده و در رابطه با «کای» جراحی افزایشی صورت نگرفته است، اظهار کرد: مجلس تصویب کرده تا از ابتدای سال 98 علی الحساب 10 درصد مالیات از پزشکان دریافت شود که افزایش 6 درصدی تعرفه یعنی پزشکان منهای سه هستند که این موضوع با قوانین مملکت مغایرت دارد.

وی افزود: در صورت ادامه این روند، جامعه پزشکی به ویژه بخش خصوصی دچار آسیب و زیان می‌شود؛ به طوری که برخی از مراکز امکان ادامه کار را نخواهند داشت.

وی با بیان اینکه وضعیت بیمه‌ها و مطالبات جامعه پزشکی که با  تأخیر مواجه است از دیگر مشکلات عمده جامعه پزشکی است، تصریح کرد: افرایش اجاره بهای مطب، حقوق منشی که با افزایش 36درصد مواجه است، هزینه آب و گاز و ... برای جامعه پزشکی هزینه دارد؛ در حالی که کمترین میزان افزایش را برای تعرفه‌ها در نظر گرفته ‌اند.

رئیس شورای هماهنگی نظام پزشکی استان اردبیل با تاکید بر اینکه جامعه پزشکی زیاده خواه نبوده و در تمامی عرصه‌ها در خدمت مردم و نظام بوده‌اند،گفت: باید توجه داشت که این جامعه نیز برای امرار معاش باید درآمد داشته باشد؛ضمن اینکه 70 درصد جامعه پزشکی را پزشکان عمومی تشکیل داده‌اند و در صورت اصلاح نشدن تعرفه‌ها، قطعاً مشکلاتی بروز می‌کند که به ضرر جامعه پزشکی و بیماران خواهد بود.

جعفری نمین با بیان اینکه جامعه پزشکی وضعیت کشور و دولت را درک کرده و آگاه است که خسارات ناشی از سیل به برخی از شهرهای کشورمان بسیار زیاد است، اظهار کرد: با همه این مشکلات، جامعه پزشکی از مردم جدا نیست و از دولت، رئیس جمهور و وزیر بهداشت می‌خواهیم که به این قشر توجه داشته باشند.

رئیس شورای هماهنگی نظام پزشکی استان اردبیل با اشاره به  اینکه هیچ منطق قانونی و نظر کارشناسی در افزایش تعرفه‌ها اعمال نشده است،خاطرنشان کرد: چند تیم کارشناسی به مدت شش ماه، میزان افزایش منطقی تعرفه‌ها را بررسی کردند اما در نهایت بدون توجه به نظرات کارشناسان، تعرفه را تغییر دادند.


انتهای پیام/
http://enghelab-news.ir/2207
نظرات شما