مقایسه تغییرات لیست تیم ملی با جام جهانی در دو دوره/ ۱۲ بازیکن خاص تیم ملی در جام ملت‌های آسیا ۲۰۱۹

لیست نهایی تیم ملی ایران برای جام ملتهای آسیا نسبت به جام جهانی ۲۰۱۸ تنها ۴ تغییر دارد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی انقلاب نیوز،سرانجام پس از برگزاری چند اردو و بازی تدارکاتی و دعوت بازیکنان مختلف به اردوی تیم ملی، کارلوس کی روش لیست ۲۳ نفره و نهایی ایران برای حضور در جام ملتهای آسیا ۲۰۱۹ را اعلام کرد. در بین خط خوردگان چند بازیکن شاخص و همیشه حاضر در اردوهای اخیر به چشم می خورد که به علت مصدومیت و بعضاً فنی از لیست کنار گذاشته شدند.

مقایسه لیست ۲۳ نفره تیم ملی با لیست جام جهانی ۲۰۱۸ نمایانگر حضور ۴ بازیکن جدید و خط خوردن ۴ بازیکن است؛

پیام نیازمند، کنعانی‌زادگان، ووریا غفوری و احمد نوراللهی ۴ بازیکنی هستند که در فهرست کی‌روش  برای حضور در مسابقات جام ملت‌های آسیا حضور دارند و در جام جهانی حضور نداشتند. سعید عزت‌اللهی، قوچان‌نژاد، رشید مظاهری و خانزاده، ۴ بازیکنی هستند که در فهرست تیم ملی برای بازی‌های جام جهانی حضور داشتند، اما در لیست نهایی کی‌روش برای بازی‌های جام ملت‌های آسیا دیده نمی‌شوند. علی قلی زاده، علی کریمی و سید حسین حسینی هم مثل جام جهانی در آخرین لحظات خط خوردند.

باتجربه‌ترین بازیکن در این جمع، وریا غفوری است که ۲۳ بازی ملی دارد و در دوره قبلی جام ملت‌های آسیا در استرالیا نیز حاضر بود.  

کی روش ۴ سال قبل هم در چنین روزهایی لیست ۲۳ نفره ایران برای حضور در جام ملتهای آسیا ۲۰۱۵ استرالیا را اعلام کرد. بررسی آن لیست نشان می دهد تغییرات گسترده تری نسبت به امسال در لیست جام جهانی صورت گرفته است. در جام ملتهای آسیا ۲۰۱۵ کی روش ۱۰ بازیکن جدید را نسبت به جام جهانی ۲۰۱۴ در لیست نهایی قرار داد و با خود به استرالیا برد؛

محسن فروزان، علیرضا بیرانوند، ووریا غفوری، محمدرضا خانزاده، رامین رضائیان، مرتضی پورعلی گنجی، وحید امیری، سروش رفیعی، امید ابراهیمی و سردار آزمون ۱۰ بازیکنی بودند که در جام جهانی ۲۰۱۴ نبودند، اما مسافر استرالیا شدند. از این جمع ۱۰ نفره تنها سروش رفیعی و محسن فروزان نتوانستند در لیست کی روش پس از جام ملتهای ۲۰۱۵ بمانند و ۸ بازیکن دیگر تا اردوی آخر تیم ملی برای حضور در جام ملتهای آسیا ۲۰۱۹ در لیست کی روش حضور داشتند و با خط خوردن محمدرضا خانزاده این جمع به ۷ نفر رسیدند.

در واقع کی روش پس از جام جهانی ۲۰۱۴  برزیل ۱۰ بازیکن به نام های رحمان احمدی، دانیل داوری، هاشم بیک زاده، احمد آل نعمه، استیون (مهرداد) بیت آشور، حسین ماهینی، پژمان منتظری، قاسم حدای فر، رضا حقیقی و بختیار رحمانی را خط زد. البته از این جمع تنها پژمان منتظری تا جام ملتهای بعدی همچنان مورد توجه کی روش قرار گرفت و امسال هم در لیست ۲۳ نفره حضور دارد. پژمان جام ملتهای قبلی را هم به علت مصدومیت از دست داد.

به گزارش مشرق، ۱۲ بازیکن از لیست نهایی تیم ملی برای جام ملتهای ۲۰۱۹، در جام ملتهای آسیا ۲۱۰۵ نیز حاضر بوده اند:

مقایسه دو لیست ۲۳ نفره جام ملتهای آسیا ۲۰۱۹ و ۲۰۱۵ و تغییرات آن ها نسبت به لیست های جام جهانی ۲۰۱۸ و ۲۰۱۵ نشان دهنده ثبات و هماهنگی بیشتر تیم در جام ملتهای ۲۰۱۹ خواهد بود. تغیرات کم لیست جام جهانی ۲۰۱۸ که اگر خداحافظی قوچان نژاد و مصدومیت عزت اللهی نبود شاید به یک یا دو تغییر می رسید، نوید یک تیم هماهنگ و یکدست تر نسبت به جام ملتهای قبلی را می دهد. با توجه به گروه آسان تر این دوره نسبت به ۴ سال قبل امید می رود تیم ملی بتواند با تجربه بازیکنانی که جام جهانی را از نزدیک دیده اند تا مراحل پایانی پیش برود.

این مسئله ایران را به کم تغییر ترین یا با ثبات ترین تیم ملی آسیایی در حد فاصل جام جهانی تا جام ملتها تبدیل می کند. در شرایطی که ایران ۴ تغییر داشته، دیگر تیم های آسیایی حاضر در جام جهانی دگرگونی های زیادی در هفت ماه اخیر داشته اند. استرالیا با ۵ تغییر نزدیک ترین وضعیت را به ایران دارد، ژاپن و کره به ترتیب ۱۳ و ۹ جابجایی داشته اند و عربستان هم ۱۲ بازیکن خود را نسبت به جام جهانی عوض کرده است.



انتهای پیام/
http://enghelab-news.ir/258
نظرات شما