شهرداری تهران: نمی‌توانیم تابلوهای غیراستاندارد را از سطح شهر جمع کنیم

معاون تبلیغات و درآمد سازمان زیباسازی شهر تهران از نصب تابلوهای ال‌ای‌دی غیراستاندارد در سطح برخی از مغازه‌ها و اماکن خبر داد و گفت: شهرداری تهران امکان جمع‌آوری این تابلوها را ندارد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی انقلاب نیوز،حمید فرزام در حاشیه برگزاری پانزدهمین نمایشگاه تبلیغات و هجدهمین نمایشگاه حمل‌ونقل و خدمات شهری که در محل نمایشگاه بین‌المللی صبح امروز افتتاح شد اظهار کرد: سازمان زیباسازی شهرداری تهران به‌خاطر وظایفی که دارد در دو نمایشگاه اشاره‌شده حضور دارد و فعالیت‌های خودش را در این دو حوزه انجام می‌دهد. زمان برگزاری نمایشگاه از امروز تا 15 دی ماه خواهد بود ما تلاش خواهیم کرد با پیمانکاران و شرکت‌های فعال در حوزه زیبا‌سازی و تبلیغات جلساتی را داشته باشیم.

فرزام افزود: سازمان زیباسازی شهر تهران تلاش بسیاری در حوزه مبلمان شهری و زیباسازی شهر تهران داشته است و در واقع این سازمان متولی زیباسازی شهر تهران است و بر اساس قوانین بالادستی و طبق مصوبات شورای شهر تهران اقداماتی را در این حوزه انجام می‌دهد.

وی با اشاره به نصب تابلوهای صنوف مختلف بر سر در مغازه‌ها و امکان گفت: تمام تابلوهای تبلیغاتی و تجاری و تمام بیلبوردها در حوزه اطلاع‌رسانی باید با هماهنگی سازمان زیباسازی شهر تهران انجام بشود.

معاون تبلیغات و درآمد سازمان زیباسازی شهر تهران در پاسخ به این پرسش که سازمان زیباسازی چه درآمدی را از نصب تابلوهای تبلیغاتی و محیطی در سطح شهر تهران به دست می‌آورد گفت: البته این موضوع با توجه به فصول و ایام و مناسبت‌ها متفاوت است و نمی‌توان یک نرخ دائمی را عنوان کرد، ضمن اینکه تمام تابلوهای تبلیغاتی طبق یک فرآیند و مناقصه به پیمانکاران واگذار می‌شود.

فرزام با ابراز اینکه "ما به هیچ عنوان باکس تبلیغاتی تک‌فروشی در سطح شهر تهران نداریم" گفت: این سازمان بر اساس مصوبه شورای شهر تهران موظف است باکس‌های مختلفی را دسته‌بندی و از طریق مناقصه به شرکت‌های مجوز فعالیت از سوی وزارت ارشاد ارائه کند.

وی همچنین درباره قیمت باکس‌های تبلیغاتی نیز گفت: این قیمت‌ها بر اساس نظر کارشناسان ارائه می‌شود.

وی همچنین درباره طرح پیرایش شهری و جداره‌سازی تابلوهای سردر مغازه‌ها اظهار کرد: یکی از طرح‌هایی که طی چند سال گذشته از سوی شهرداری تهران آغاز شده حذف زواید بصری در سطح شهر تهران است که در این راستا ما 4 پهنه را برای این طرح مد نظر قرار داده‌ایم که از آن جمله می‌توان به محدوده انقلاب ــ بهارستان و عبدالعظیم حسنی اشاره کرد.

معاون تبلیغات و درآمد سازمان زیباسازی شهر تهران گفت: البته پهنه‌های دیگری برای این طرح در نظر گرفته شده‌اند که امیدواریم در این فرآیند و طرح صنوف و مالکان نیز همکاری بهتری را با شهرداری تهران داشته باشند، به‌طوری که در طرح جداره‌سازی و پیرایش شهری، بیش از 50 د رصد از هزینه‌ها توسط سازمان زیباسازی شهر تهران و کمتر از 50 درصد را صنوف و مالکان پرداخت می‌کنند.

فرزام با تأکید بر اینکه طرح اشاره‌شده متوقف نشده گفت: تا پایان سال یک پهنه جدید وارد طرح جداره‌سازی و پیرایش شهری می‌شود ضمن اینکه در سال آینده نیز بنا داریم دو پهنه دیگر را به طرح اشاره‌شده اضافه کنیم.

وی در خصوص نصب تابلوهای ال‌ای‌دی در برخی مغازه‌ها و اماکن گفت: متأسفانه برخی از این تابلوها غیراستاندارد بوده و شهرداری تهران با توجه به شرایط نمی‌تواند آنها را از سطح شهر تهران جمع‌آوری کند.




انتهای پیام/
http://enghelab-news.ir/287
نظرات شما