چرا منشا در لیست مازاد قرار گرفت؟

گادوین منشا، مهاجم نیجریه‌ای سرخپوشان با نظر برانکو ایوانکوویچ در لیست فروش قرار گرفت.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی انقلاب نیوز،علاقه پرسپولیس به فروش منشا، از همان فصل پیش مشخص بود. گادوین منشأ که به عنوان ستاره پیکان و یکی از بهترین گلزنان لیگ برتر به پرسپولیس پیوست، نتوانست انتظارات برانکو را برآورده کند و از همان فصل پیش، زمزمه فروش او شنیده می‌شد. محرومیت پرسپولیس از نقل و انتقالات، این پروسه را برای چند ماه عقب انداخت و حالا برانکو قبل از خرید جانشین، مجوز فروش منشأ را صادر کرده است. دلایل فروش منشأ توسط باشگاه، نشان می‌دهد چرا آن‌ها قبل از رسیدن به توافق با یک مهاجم بزرگ داخلی یا خارجی، نام منشأ را در لیست خروج گذاشته‌اند.

موضوع اصلی که باعث شده پرسپولیس اصرار به خروج منشأ داشته باشد، رقم بالای قرارداد اوست. بر اساس اعلام خبرگزاری‌های داخلی، منشأ فصل پیش قراردادی ۳۵۰ هزار یورویی با پرسپولیس بست و این فصل، ۲۰ درصد به این رقم اضافه می‌شود و به ۴۲۰ هزار یورو می‌رسد. به پول ایران، این رقم بیشتر از ۵ میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان است. پرسپولیس در نیم فصل اول، موظف به پرداخت ۲ میلیارد و ۶۰۰ میلیون به این بازیکن بوده و در نیم فصل دوم هم باید همین رقم را بپردازد. بالا رفتن قیمت دلار، حسابی پرسپولیسی‌ها را در مورد منشأ به دردسر انداخته و آن‌ها با پول منشأ، می‌توانستند حداقل دو فوق ستاره داخلی بخرند. اگر همین حالا منشأ از پرسپولیس توافقی جدا شود و به تیم جدیدی برود، پرسپولیسی‌ها ۲ میلیارد و ۶۰۰ میلیون برای خرید مهاجم در نیم فصل دوم صرفه جویی کرده‌اند.

منشأ در ازای این رقم، حداقل در لیگ برتر کمک چندانی به پرسپولیس نکرده و همین انگیزه باشگاه برای نگه داشتنش را به حداقل می‌رساند. او در نیم فصل اول لیگ برتر، فقط یک گل به فولاد زد و شجاع خلیل‌زاده مدافع میانی و کمال کامیابی‌نیا هافبک دفاعی پرسپولیس هم در گلزنی از او موفق‌تر بوده‌اند. منشأ در هر بازی زیاد شوت می‌زند و فقط علیپور در پرسپولیس، شوت‌های بیشتری از او زده اما نشانه گیری این شوت‌ها، آنقدر ضعیف بوده که فقط یکی از آن‌ها گل شود.

آمار متریکا نشان می‌دهد منشأ در سایر آیتم‌ها هم زیاد موفق نبوده است. او در جریان بازی، با ۳۶ لمس توپ و دقت ۶۷ درصدی، یکی از ضعیف‌ترین بازیکنان پرسپولیس محسوب می‌شود و در حفظ توپ کمکی به تیمش نمی‌کند. ۵ بازیکن از او بیشتر پاس کلیدی داده‌اند و با وجود قدرت بدنی بالا، در بین بازیکنان اصلی ۶ نفر از او بیشتر نبردهای‌شان در هر مسابقه را می‌برند. تنها موفقیت منشأ، شوت‌های پرتعداد اوست که زدن فقط یک گل، نشان می‌دهد آن‌ها هم به موفقیت نرسیده‌اند.

در بررسی آماری، منشأ با نمره ۶.۵۶ از سایت متریکا دوازدهمین بازیکن فصل پرسپولیس بوده است. در نمرات کیفی سایت نود هم، فقط دو بازیکن اصلی پرسپولیس نمره‌ای بدتر از او دارند. با این شرایط، عجیب نیست که اولین هدف باشگاه پس از باز شدن پنجره، کنار گذاشتن او باشد. مگر اینکه نداشتن پیشنهاد و قرارداد سفت و سختی که با باشگاه دارد، یک نیم فصل دیگر منشأ را در پرسپولیس ماندگار کند.




انتهای پیام/
http://enghelab-news.ir/324
نظرات شما