اظهارات عجیب اطرافیان هاشمی رفسنجانی

منتقدین هاشمی نفوذی انگلیسی اند!/ هاشمی مظلوم تر از شهید بهشتی است؟!

مشکل بعضی بزرگی آقای هاشمی است. برخی در مقابل این بزرگی احساس حقارت می‌کنند. نوعی انتقام‌گیری در این‌ هجمه‌ها وجود دارد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی انقلاب نیوز،با نزدیک شدن به ایام سالگرد وفات هاشمی رفسنجانی برخی از نزدیکان وی اظهارات اغراق آمیز و عجیبی درباره وی بیان می کنند.
 
بنابراین گزارش، غلامعلی رجایی از نزدیکان آیت الله هاشمی گفته است که شهید بهشتی نهایتا تا سال 60 مورد تخریب قرار گرفت ولی آیت الله هاشمی 35 سال بیشتر از بهشتی تخریب شده است.

غلامعلی رجایی، مشاور هاشمی‌رفسنجانی در دوران ریاست بر مجمع تشخیص مصلحت نظام در پاسخ به اینکه فاز فعالیت علیه هاشمی پیش و پس از مرگ چه تفاوتی با هم دارد به «اعتماد» گفت: «جنس حملات و هجمه‌ها به هاشمی تغییری نکرده اما دامنه‌‌اش تفاوت دارد. تفاوتی که مرحوم هاشمی با آیت‌الله بهشتی دارند، این است که دامنه مظلومیت شهید بهشتی با شهادت ایشان تمام شد. امام صحبت‌هایی در مورد شهید بهشتی داشت و جامعه متوجه شد چه دُر گرانبهایی را از دست داده است. اما آقای هاشمی زمان زیادی در آماج حملات مخالفان قرار داشت. شهید بهشتی از چند سال قبل از انقلاب تا نهایتا سال 60 که به شهادت رسید مورد هجمه قرار گرفت اما آقای هاشمی از 58 مورد حملات قرار داشت و تقریبا 35 سال بیش از شهید بهشتی درگیر این هجمه‌ها بود. مخالفت‌ها شاید کمتر شده‌ باشد اما جنس این حمله‌ها همان است که بود.»

او ادامه داد: «مشکل بعضی بزرگی آقای هاشمی است. برخی در مقابل این بزرگی احساس حقارت می‌کنند. نوعی انتقام‌گیری در این‌ هجمه‌ها وجود دارد.

رجایی در پاسخ به این سوال که چه جریانی پشت این هجمه‌هاست و شامل چه طیف‌هایی هستند، توضیح داد: «مخالفان هاشمی چند دسته هستند. عده‌ای از انقلاب و اسلام ضربه خوردند و در خارج از کشور حضور دارند، کسانی چون سلطنت‌طلبان، منافقان و براندازان و... این گروه‌ها بارها سعی کردند هجمه‌هایی را علیه هاشمی مطرح کنند.»

او همچنین افزود: « اما در داخل کسانی که در درگیری‌های سیاسی از هاشمی شکست خوردند، این راه را می‌روند. به هر حال هاشمی آمد و دولتی را که فکر می‌کردند حالا حالا بین خود دست به دست می‌کنند، با ائتلافی با اصلاح‌طلبان دولت را از دست آنها گرفت. به هر حال هر کس جنبه و توان شکست ندارد. الان با حمایت اصلاح‌طلبان دو دوره است که دولت دست اعتدالیون است و دور بعد هم احتمالا همین وضعیت خواهد بود. این چیزی است که نابخشودنی برای هاشمی به حساب می‌آید. »

در همین حال، مشاور فرهنگی هاشمی‌رفسنجانی در دوران ریاست مجمع تشخیص مصلحت نظام با اشاره به فیلم‌ها و مستندهایی درباره هاشمی توضیح داد: « در زمان آقای هاشمی هم بارها گفته‌ام که اتاق فکری علیه ایشان شکل گرفته که همه این کنش‌ها را راهبری می‌کند. در دوره‌ای تلویزیون تعمدی داشت که هر زمان دوربین به سمت آقای هاشمی می‌رفت، کات می‌کرد.»

او ادامه داد: « من خبر دارم که یکی، دو نفر مامور بودند تصویر آقای هاشمی را قطع کنند. از جمله در یکی از مراسماتی که برای بزرگداشت شهدا با حضور رهبری و در حسینیه امام خمینی برگزار شده‌ بود، وقتی دوربین روی هاشمی می‌رود، برنامه قطع شد و بعد گفته شد آقای هاشمی در این مراسم حضور نداشته تا جایی که مجمع بیانیه می‌دهد که آقای هاشمی در این مراسم حضور داشته است.»

در همین حال محمد هاشمی برادر هاشمی رفسنجانی، در پاسخ به این سؤال که «موضوعی که اکنون به‌عنوان سؤال افکار عمومی است این است که اگر امام در قید حیات بودند، روایت آقای هاشمی از حکومت را قبول داشتند یا برخی روایت‌های دیگر را»، گفت: «من معتقدم امام روایت آقای هاشمی را از حکومت انجام می‌دادند، دلیل من هم این است که امام فرمودند: «هاشمی زنده است:، چون نهضت زنده است» یعنی آقای هاشمی را مترادف با نهضت می‌دانستند. رفتار آقای هاشمی یا ایده آقای هاشمی در واقع همان ایده نهضت است. بنابر این اگر امروز هم امام زنده بودند شیوه و روش و منش آقای هاشمی را، قرائت آقای هاشمی را که قرائت خودشان هم بود قبول داشتند... آقای هاشمی و ایده‌هایش را خیلی نزدیک به نهج‌البلاغه می‌بینم.»

وی همچنین گفته است: «دلیل موج جدید تخریب بنا بر گفته مخربان آن است که هیچ شخصیتی در جمهوری اسلامی ایران به اندازه مرحوم هاشمی موثر نبوده است. هدف از تخریب‌های اخیر از بین بردن اندیشه و تفکر هاشمی در قلب جامعه است. مرحوم هاشمی یکی از یاران امام و از چهره‌های تاثیرگذار در انقلاب بوده و دقیقا همین موضوع شرایط خاصی را پدید آورده است. در این شرایط خاص مخالفان داخلی و دشمنان خارجی به شکلی باورنکردنی با یکدیگر متحد شده‌اند. نمونه این اتحاد را می‌توان در مستندهایی که اخیرا چه در داخل و چه در خارج پخش شده است، مشاهده کرد. اخیرا تلویزیون بی‌بی‌سی فارسی مستندی با نام «بهتان» پخش کرد که کینه و بغض از انقلاب اسلامی در سراسر این مستند عیان بود.»

او ادامه می‌دهد: «بخش عمده این مستند علیه انقلاب و امام بود. امسال چهلمین سالگرد انقلاب اسلامی است. از این‌رو دشمن تمام توان خود را به کار گرفته تا شیرینی این سالگرد آن‌ طور که باید برای مردم ملموس نباشد. از طرفی عده‌ای در داخل که معلوم نیست از کجا تغذیه شده و به کجا متصل هستند، مستندی به نام «هاشمی زنده است» تولید کرده‌اند. نام این مستند از جمله معروف حضرت امام خمینی درباره آیت‌الله هاشمی برداشت شده است. در اوایل انقلاب که مرحوم هاشمی ترور شد، حضرت امام فرمودند: بدخواهان بدانند هاشمی زنده است چون نهضت زنده است. حال امروز عده‌ای مستندی ساخته‌اند که در آن گفته می‌شود، هاشمی زنده است تا انحراف زنده است یعنی دقیقا جمله‌ای بر خلاف نظر حضرت امام مطرح کرده و با بی‌بی‌سی همسو شده‌اند.»

او به «اعتماد» می‌گوید: «اگر با این افراد هم صحبت هم شوید شاهد خواهید بود که خود را پیرو مکتب امام می‌بینند در حالی که حرف و عمل‌شان با یکدیگر یکسان نیستند. این جماعت قطعا نفوذی انگلستان هستند و متاسفانه برخوردی نیز با آنها صورت نمی‌گیرد. رهبر معظم انقلاب بارها فرموده‌اند باید مراقب نفوذی‌ها بود اما ما که کاره‌ای نیستیم بلکه افراد مسوول باید از نفوذ جلوگیری کنند.»



انتهای پیام/
http://enghelab-news.ir/378
نظرات شما