آدرس غلط رسانه‌های ضدانقلاب به مسئولین درباره ایدز

بی‌تفاوتی دولت و یا سیاسی نمودن این معضلات نه‌تنها کمکی به حل آن‌ها نخواهد کرد که موجب می‌شود تا در سال‌های آینده آمارهای نگران‌کننده‌تری به گوش برسد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی انقلاب نیوز،مینو محرز رئیس مرکز تحقیقات ایدز ایران به تازگی اعلام کرده که:

«از دو سال پیش اصلی‌ترین راه انتقال ایدز در کشور تماس جنسی است. زمانی انتقال این بیماری ۹۷ درصد در معتادان مرد و سه درصد در زنان معتاد بود، اما طی دو سال اخیر تعداد زنان مبتلا از طریق روابط جنسی ۱۰ برابر شده است». خانم محرز اضافه می‌کند: «در کشور بیش از ۳۴ هزار نفر مبتلا به ایدز ثبت شده است که از این تعداد ۱۶ یا ۱۷ هزار نفر از مبتلایان تحت درمان مداوم قرار دارند ولی سایر این افراد درمانی انجام نداده‌اند یا تحت مراقبت مراکز مشاوره بیماری‌های رفتاری قرار ندارند» [۱].

تحصیل‌کرده‌هایی که نیازمند آموزش هستند

رئیس مرکز تحقیقات ایدز ایران، درباره دلایل این معضل، همچون موارد مشابه پای فرهنگ و آموزش را به میان کشیده و اظهار کرد: «آموزش‌وپرورش درباره مسائل جنسی صحبت نمی‌کند زیرا معتقد است دانش‌آموزان بی‌بندوبار می‌شوند و این مشکلی است که ما با آن مواجه هستیم...اکثر مبتلایان به ویروس ایدز در کشور ۲۵ تا ۴۰ ساله هستند و به علت ضعف اطلاع‌رسانی و نبود آموزش در مورد انتقال ایدز از طریق رفتارهای پرخطر جنسی، جوانان در معرض ابتلا به این بیماری هستند».

هرچند خانم محرز، عدم ارائه آموزش‌های جنسی به جوانان را به‌عنوان ریشه اصلی افزایش ۱۰ برابر ایدز در میان زنان از طریق روابط جنسی معرفی می‌نماید که در بخش دیگری از مصاحبه خود اشاره دارد که «بیماران جدید اغلب تحصیل‌کرده هستند و از سطح اجتماعی خوبی برخوردارند».


انتهای پیام/
http://enghelab-news.ir/411
نظرات شما