عدم وجود پدیده خاص جوی تا روز چهارشنبه در کشور

اطلاعات منتشر شده از سوی سازمان هواشناسی براساس نقشه‌های ماهواره‌ای نشان می‌دهد تا اواخر روز سه شنبه این هفته تقریبا تمامی نقاط ایران شاهد آسمانی صاف و نیمه ابری بدون پدیده خاص جوی هستند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی انقلاب نیوز،بررسی نقشه‌های ماهواره‌ای در سازمان هواشناسی وضعیت جوی کشور در اغلب نقاط را امروز 98/10/01 پایدار و بدون پدیده خاص جوی نشان می‌دهد به صورتی که کارشناسان پیش بینی کرده‌اند تا اواخر روز سه شنبه همین هفته پدیده خاصی به‌جز افزایش آلاینده‌های جوی در شهرهای صنعتی شرایط دیگری تجربه نمی‌شود.

گرمترین و سردترین نقطه ایران: اطلاعات ارسال شده از ایستگاه‌های هواشناسی شهرهای مختلف به سازمان هواشناسی این نکته را یادآوری می‌کند  جزیره ابوموسی با 23 درجه سانتی‌گراد بالای صفر امروز گرمترین نقطه  و شهرستان همدان با منفی 6 درجه سانتی‌گراد زیر صفر سردترین نقطه کشورمان است.

وضعیت جوی استان‌ها:اطلاعات ماهواره‌ای از شرایط جوی کشور نشان می‌دهد، امروز 98/10/01 تقریبا  همه استان‌ها شرایط ثابت و بدون پدیده خاص دارند؛ به صورتی که کارشناسان سازمان هواشناسی برای 24 ساعت آینده شرایط جوی استان‌های مختلف ایران را اینگونه پیش بینی کرده‌اند.

اردبیل، قم، مرکزی همدان، گیلان، گلستان، کرمانشاه و خوزستان نیمه ابری همراه با افزایش ابر در ساعات پایانی روز که بارش‌های پراکنده‌ای به همراه دارد و  سایر نقاط ایران نیز امروز آسمانی آفتابی همراه با وزش ملایم باد تجربه می‌کنند، البته با توجه به جنوبی شدن جریان شمالی برآورد شده است از اوایل روز سه شنبه بخش‌های غربی دریای خزر روند افزایشی دما را تجربه کنند و موج تازه‌ای از بارش‌ها جنوب غربی کشور را دربرگیرد  . البته کارشناسان سازمان هواشناسی با توجه به استقرار سامانه پایدار جوی در شهرهای صنعتی معتقدند این روند باعث افزایش غلظت آلاینده‌های جوی در  شهرهایی مثل تهران و بوشهر  است به همین دلیل گروه‌های سنی حساس لازم است از تردد غیرضروری در سطح شهرها جدا خودداری  کنند.

آب‌وهوای پایتخت: کارشناسان سازمان هواشناسی وضعیت جوی تهران را برای 24 ساعت آینده غبارآلود همراه با ثبات نسبی درجه حرارت هوا پیش بینی کرده‌اند. به‌این ترتیب پایتخت نشینان امروز در گرمترین ساعت حداکثر 13 درجه و در خنک‌ترین ساعت صفر درجه را تجربه می‌کنند. کارشناسان سازمان هواشناسی همچنین با درنظر گرفتن روند افزایشی غلظت آلاینده‌های جوی به گروه‌های حساس تاکید کرده‌اند در منزل بمانند و به سایر افراد هم استفاده از سیستم حمل ونقل عمومی توصیه می‌کنند.

وضعیت راه‌ها: اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای وضعیت محورهای مواصلاتی کشور را مساعد اعلام کرده‌ که تردد در آنها  کاملا عادی در جریان است.

• محور ــ هراز: آسمان کل مسیر صاف و بدون پدیده خاص جوی گزارش شده است.

• محور فیروزکوه: آسمان کل مسیر صاف و بدون پدیده خاص جوی گزارش شده است.

•محور کرج ــ چالوس: آسمان کل مسیر صاف و بدون پدیده خاص جوی گزارش شده است.

•محور تهران ــ قزوین: آسمان کل مسیر صاف و بدون پدیده خاص جوی گزارش شده است.

•محور قزوین ــ رشت: آسمان کل مسیر صاف و بدون پدیده خاص جوی گزارش شده است.

• محور قزوین ــ زنجان ــ تبریز:  آسمان کل مسیر صاف و بدون پدیده خاص جوی گزارش شده است.

• محور سمنان ــ دامغان: آسمان کل مسیر صاف و بدون پدیده خاص جوی گزارش شده است.

• محور بجنورد ــ اسفراین: آسمان کل مسیر صاف و بدون پدیده خاص جوی گزارش شده است.

منبع: تسنیم

انتهای پیام/
http://enghelab-news.ir/4131
نظرات شما