ثمربخش: مدال کمیل قاسمی به او بازگردانده شود

رئیس هیئت کشتی استان مازندران گفت: از فدراسیون کشتی توقع داریم با همان جدیت قبلی موضوع را پیگیری کند و مدال کمیل قاسمی به او بازگردانده شود.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی انقلاب نیوز،اصغر ثمربخش درباره نامه جدید IOC در مورد وضعیت مدال طلای المپیک کمیل قاسمی اظهار داشت: حدود یک ماه و نیم پیش بود که در این مورد به فدراسیون کشتی نامه زدیم و خواستار پیگیری موضوع شدیم. فدراسیون هم همین کار را انجام داد و حتی روزی که نامه فدراسیون به کمیته ملی المپیک رفت، به ما اطلاع دادند. به‌هرحال مدال طلای المپیک 2012 حق کمیل قاسمی است و ما توقع داریم که پیگیری‌ها برای رسیدن این مدال به قهرمان خوب کشورمان انجام شود.

وی با اشاره به پاسخ کمیته بین‌المللی المپیک به کمیته ملی المپیک ایران در مورد دریافت مدال طلای المپیک 2012 لندن در رشته کشتی آزاد، خاطرنشان کرد: چیزی که در نامه دوباره آمده، این است که ظاهراً می‌خواهند دوباره موضوع را مورد بررسی قرار دهند و این خیلی عجیب است! هفت سال بعد از المپیک، اعلام کردند دوپینگ تایمازوف مثبت بوده و رسیدن مدال طلا به کمیل قاسمی تأیید شد. این طلا در اتحادیه جهانی کشتی هم به نام کمیل قاسمی نوشته شده، اما نمی‌دانیم حالا چه اتفاقی رخ داده است که بازگرداندن مدال طلای کشتی‌گیر ما را به جلسه بعدی موکول کرده‌اند.

«دوپینگ تایمازوف را وادا تأیید کرده است و دیگر جای بحثی وجود ندارد.»، رئیس هیئت کشتی مازندران با بیان این جمله ادامه داد: اینکه بعد از یک مدت دوباره می‌خواهند جلسه بگذارند برای اهالی کشتی کشورمان این ذهنیت را به وجود آورده که حتماً موضوعی وجود دارد. البته ما از مسائل پشت پرده بی‌خبریم، اما از فدراسیون کشتی توقع داریم که با همان جدیت قبلی موضوع را پیگیری کند و مدال کمیل قاسمی به او بازگردانده شود.

منبع: تسنیم


انتهای پیام/
http://enghelab-news.ir/4283
نظرات شما