حدادی: ۱۰ سال دیگر در آسیا مسابقه می‌دهم

قهرمان پرتاب دیسک آسیا می‌گوید حتی اگر دیگر در المپیک شرکت نکند اما تا ۱۰ سال دیگر در آسیا مسابقه می‌دهد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی انقلاب نیوز،احسان حدادی، قهرمان پرتاب دیسک آسیا در مورد اردوی تمرینی خود که به مدت ۴۰ روز در کیش برگزار شد، گفت: خوشبختانه اردوی خوبی داشتم. در این مدت بیشتر برنامه‌های قدرتی را انجام دادم و در کنار آن پرتاب هم داشتم. تا یک یا دو ماه آینده برنامه‌های بدنسازی سنگینی دارم و بعد از آن هم تمرینات سبک را شروع می‌کنم. در نهایت هم المپیک را داریم که امیدوارم حضور موفقی داشته باشم.

او در ادامه افزود: از آنجایی که در فصل تمرینات بدنسازی به سر می‌برم، نمی‌توانم بگویم چند درصد آمادگی دارم اما شرایطم خوب است از همه مهم‌تر اینکه آسیب دیدگی ندارم و تمریناتم را خوب انجام می‌دهم. امیدوارم بهترین نتیجه را در المپیک توکیو به دست بیاورم چون واقعا سختی می‌کشم. وقتی که سن بالا می‌رود، تمرین کردن کمی سخت‌تر می‌شود اما با تمام توان تلاش می‌کنم تا پرچم کشورم را در بازی‌های المپیک به اهتزار درآورم.

آغاز اردوی برون مرزی از بهمن ماه

حدادی در مورد آغاز اردوی برون مرزی خود بیان کرد: مطابق با برنامه‌ای که به فدراسیون دادم  یک ماه در کیش تمرین کردم و بعد از آن اردوی برون مرزی آغاز می‌شود. اگر مشکلی وجود نداشته باشد تا چند روز آینده به اردوی برون مرزی که یک یا دو ماهه است، اعزام می‌شوم. در صحبتی که قبل از اردوی کیش با آقای سلطانی‌فر، وزیر ورزش داشتم، تمام برنامه‌هایم را ارائه دادم و مطابق با صحبت‌ها قرار بود اردوی برون مرزی از یک بهمن شروع شود.

او در پاسخ به این سوال که فدراسیون با مک ویلکینز قرارداد بسته است؟ گفت: بلی قرارداد بسته شده و امیدوارم که تا المپیک کنار هم باشیم و تمریناتمان را ادامه بدهیم.

 ۱۰ سال دیگر در آسیا مسابقه می‌دهم

قهرمان پرتاب دیسک آسیا در واکنش به اینکه گفته می‌شود توکیو آخرین المپیک حدادی است، گفت: هر کسی نظرش محترم است اما ورزشکار خودش تصمیم می‌گیرد. تا جایی که بتوانم ادامه می‌دهم. اگر قرار نباشد در المپیک شرکت کنم قطعا در آسیا ۱۰ سال دیگر و تا زمانی که کسی نزدیکم شود، مسابقه می‌دهم چون  متاسفانه در آسیا فاصله خیلی زیاد است و نفر دوم و سوم در مسابقات رسمی حدود ۷ متر کمتر از من پرتاب می‌کند که نشادهنده این است که پرتاب دیسک آسیا تا رسیدن به بالای ۶۵ متر فاصله زیادی دارد.

او در پاسخ به اینکه آیا به مربیگری هم فکر می‌کنید؟ بیان کرد: هنوز تصمیمی راجع به این موضوع نگرفتم.

الگوی کشورهای همسایه هستیم

قهرمان پرتاب دیسک آسیا در پاسخ به این سوال که آیا تا قبل از شروع اردوی برون مرزی طرح خود را برای سفر به شهرهای مختلف ادامه می‌دهید؟ گفت: اگر امکان و وقتش فراهم باشد، سفرهایی به شهرهای مازندران و شاید جنوب کشور داشته باشیم. این کار به دوومیدانی ایران کمک می‌کند چون حضور در کنار نوجوانان و جوانانی که در دورترین نقاط کشور تمرین می‌کنند به آنها انگیزه می‌دهد تا با جدیت بیشتری کارشان را ادامه دهد.

حدادی در مورد مسابقات دوومیدانی جام فجر که روزهای ۱۹ و۲۰ دی به میزبانی تهران برگزار شد، گفت: مسابقات پرتاب وزنه سطح خوبی داشت و نفرات اول و دوم رکوردهای خوبی به دست آوردند اما برای پیشرفت دوومیدانی کشور باید ورزشکاران خوب کشورهای دیگر را دعوت کنیم و صرفا به دنبال برگزاری یک مسابقه بین‌المللی نباشیم چون در این صورت تنها یک هزینه دلاری انجام دادیم و اگر کیفیتی نداشته باشد برای دوومیدانی کشور کارآمد نخواهد بود. دوومیدانی ایران خیلی از کشورهای همسایه پیشرفته‌تر است و ما الگوی آنها هستیم بنابراین اگر کشورهای اروپایی به ایران بیایند، قطعا کمک بیشتری می‌کند.  

منبع: ایسنا


انتهای پیام/
http://enghelab-news.ir/4393
نظرات شما