جلسه ویژه شورای امنیت سازمان ملل در خصوص کشمیر

شورای امنیت سازمان ملل با هدف بررسی آخرین وضعیت کشمیر و اخذ تصمیمات جدید در خصوص این منطقه تشکیل جلسه می‌دهد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی انقلاب نیوز،به نقل از جیو تی وی، شورای امنیت سازمان ملل با هدف بررسی وضعیت کشمیر و نحوه بر خورد دولت هند در قبال مردم این منطقه تشکیل جلسه می دهد.

این دومین بار است که شورای امنیت سازمان ملل طی پنج ماه اخیر در مورد کشمیر تشکیل جلسه می دهد و در صدد حل بحران این منطقه است.

«شاه محمود قریشی» وزیر خارجه پاکستان نیز با هدف شرکت در این اجلاس امروز وارد آمریکا خواهد شد تا از مواضع پاکستان دفاع کند.

شورای امنیت سازمان ملل در تاریخ ۵ ژانویه سازمان ملل ضمن بیانیه اعلام کرده بود دولت های هند و پاکستان باید با برگزاری یک همه پرسی آینده کشمیر را به دست مردم آن بسپارند.

هند ۱۶۲ روز پیش با تصویب قوانینی خودمختاری کشمیر را لغو کرده و به صورت رسمی بخش وسیعی از آن را که تحت کنترل خود داشت به خاک دهلی نو الحاق کرده است.

از این تاریخ بیش از ۹۰۰ هزار نظامی هندی در منطقه کوچک کشمیر مستقر شده و مردم را در خانه های خود حبس کرده اند که مانع اعتراضات و تظاهرات آنها شوند.

علاوه بر این طی این مدت هند ده ها هزار نفر از شهروندان خود را به کشمیر فرستاده و با لغو ماده ۳۷۰ از قانون اساسی به آنها اجازه خرید زمین و تملک اراضی کشمیر را داده است.

بسیاری از کارشناسان معقتدند لغو ماده ۳۷۰ باعث می شود که طی سالیان آتی غالب جمعیت کشمیر به غیر مسلمان تبدیل شده و مسلمانان این منطقه به اقلیت تبدیل شوند.

منبع: تسنیم


انتهای پیام/
http://enghelab-news.ir/4510
نظرات شما