ورود غیرقانونی عده‌ای به حرم حضرت معصومه(س)

پس از اعلام بسته شدن درب های حرم مطهر به روی زائران، عده ای به صورت غیرمجاز توانستند وارد حرم شوند که این افراد توسط خادمان به خارج از حرم هدایت شده و درب‌های حرم مطهر طبق تصمیمات اتخاذ شده بسته شد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی انقلاب نیوز،در پی شیوع بیماری کرونا استاندار قم و تولیت های حرم حضرت معصومه(س) و مسجد مقدس جمکران در نامه ای مشترک اعلام کردند که درب این دو مکان مقدس تا اطلاع ثانوی به روی زائران بسته خواهد بود.

این گزارش حاکی است با وجود تصمیم قانونی اتخاذ شده و دستور تولیت حرم حضرت معصومه(س) مبنی بر بسته شدن درب های حرم عده ای اندک از افراد معلوم الحال با تجمع در مقابل درب ساعت حرم مطهر، اقدام به شکستن بخشی از درب کرده و حریم آستان مقدس را شکستند.

در ادامه حرکت های این عده که سعی داشتند از احساسات پاک مردمی استفاده کنند، برخی از آنها موفق به بازکردن یکی از درب های حرم از سمت صحن جوادالائمه شده و وارد حرم مطهر شدند.

پس از ورود این افراد به حرم مطهر(س) جمعیت توسط خدام متفرق شده و درب حرم مطهر بار دیگر بسته شد.

پیش از این هم در ابتدای شیوع بیماری کرونا فیلمی در فضای مجازی از افراد منتسب به جریان شیعه انگلیسی منتشر شده بود که در این ویدئو فردی با وجود هشدارهای بهداشتی داده شده اقدام به لیسیدن ضریح مطهر می کرد.

انتشار برخی فیلم ها در فضای مجازی نشان می دهد این افراد به صورت هماهنگ شده قصد داشتند که از این جریان سوء استفاده کنند که تلاش آنها با عدم همراهی مردم نتیجه ای نداشت.

 اقدام هتاکانه این افراد از سوی اقشار مختلف مردم قم محکوم شده و مردم قم خواهان برخورد قاطع دستگاه قضایی با این افراد هستند.


انتهای پیام/
http://enghelab-news.ir/5106
نظرات شما