وقتی نماد فرهنگ ما را اماراتی ها می سازند

دهن‌کجی مدیران جشنواره فجر به حمایت از کالای ایرانی/ ساخت سیمرغ فجر توسط شیخ نشینان حاشیه خلیج فارس!

مدیریت سی و هفتمین جشنواره فیلم فجر ساخت سیمرغ‌های این جشنواره را به یکی از شیخ‌نشین‌های حاشیه خلیج‌ فارس سفارش داد!

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی انقلاب نیوز،عزت‌الله علیزاده مدیر اجرایی سی و هفتمین جشنواره فیلم فجر به همشهری گفت: «متأسفانه امکان تولید سیمرغ‌های جشنواره با کیفیت مدنظر ما در داخل کشور وجود ندارد و به همین دلیل کار ساخت سیمرغ‌ها را به یک کارگاه کریستال‌سازی در دبی سفارش داده‌ایم.»
 
این رویکرد درحالی است که اولا جایزه سیمرغ که به برگزیدگان جشنواره فیلم فجر اعطا می‌شود، نمادی از فرهنگ و اسطوره‌های تاریخی سرزمین ما محسوب می‌شود و سفارش تولید آن به دبی، شگفت‌آور است. مهم‌تر از آن اینکه، در سال حمایت از کالای ایرانی، اقدام مدیریت جشنواره فیلم فجر برای سفارش ساخت سیمرغ به کشوری دیگر که از رقبای سیاسی و اقتصادی ایران در منطقه محسوب می‌شود، نوعی دهن‌کجی به این شعار در مهم‌ترین جشنواره سینمایی کشور قلمداد می‌گردد.
 
نکته تأمل‌برانگیز، عدم پاسخگویی و مسئولیت‌پذیری دبیر سی و هفتمین جشنواره فیلم فجر به این نقصان است. به طوری که ابراهیم داروغه‌زاده، دبیر این دوره از جشنواره فیلم فجر در واکنش به سفارش تولید سیمرغ‌های این جشنواره به دبی در گفت‌وگویی تصریح کرد: «بروید با خود آقای علیزاده صحبت کنید و من صحبتی در این زمینه ندارم.»(!)


انتهای پیام/
http://enghelab-news.ir/526
نظرات شما