عضو هیئت علمی پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی:

تقویت اقتصاد داخلی از طریق حمایت، مهم ترین ابزار خنثی کردن تحریم است/ وابستگی به خارج مشوق دشمنان برای تحریم است

عضو هیئت علمی پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی با اشاره به اینکه وابستگی به خارج مشوق دشمنان برای تحریم است، گفت: بی شک امروزمهم ترین ابزار خنثی نمودن حربه ی تحریم، تقویت اقتصاد داخلی از طریق حمایت از تولیدات داخلی و برداشتن موانع از پیش روی تولید است.

حجت الاسلام و المسلمین محمد ملک زاده در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی انقلاب نیوز با اشاره به نام گذاری سال ۱۴۰۰ به عنوان “سال تولید، پشتیبانی‌ها و مانع زدایی‌ها” اظهار داشت: مقام معظم رهبری در این چندسال اخیر بر موضوع اقتصاد و تولید ملی تاکید دارند.
وی ادامه داد: امروز که در جنگ اقتصادی با دشمن قرار داریم و فشار دشمن از طریق اقتصاد و معیشت است رهبر معظم انقلاب با شعارسال بر مسئله تولید داخلی همچون گذشته تاکید دارند.
این استاد حوزه و دانشگاه با اشاره به اینکه با مصرف کالای ایرانی تولید ملی تقویت می شود، گفت: وقتی مردم کالای داخلی را مصرف کنند حتما تولید داخل تقویت خواهد شد و در ادامه هم عزت و استقلال سیاسی و اقتصادی کشور حفظ خواهد شد.
وی اضافه کرد:بی شک امروزمهم ترین ابزار خنثی نمودن حربه ی تحریم، تقویت اقتصاد داخلی از طریق حمایت از تولیدات داخلی و برداشتن موانع از پیش روی تولید است.
عضو هیئت علمی پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی خاطرنشان کرد: در ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی به دلیل وابستگی شدید اقتصاد کشور به بیگانگان در دوران رژیم ستم شاهی، مهمترین مشوق دشمنان نظام اسلامی برای تحریم جمهوری اسلامی شده بود.
وی افزود: امروز جمهوری اسلامی ایران مفتخر است دستاوردهای با شکوهی در عرصه تولیدات داخلی بدست آورده به گونه ای که وضعیت اقتصاد در ایران به رغم تحریم ها و فشارها اکنون توانسته در رده هجدهم اقتصادهای برتر جهان قرار گیرد.
ملک زاده ابراز داشت: به فضل الهی با تداوم این روند و عمل نمودن به توصیه های رهبر معظم انقلاب در برداشتن موانع تولید از پیش پای تولیدات داخلی، به زودی جهان شاهد افتخارات بیشتر جمهوری اسلامی در این عرصه خواهد بود.


انتهای پیام/
http://enghelab-news.ir/5351
نظرات شما