معاون اول روحانی برای کمک به لاریجانی در انتخابات ثبت نام کرد

ثبت نام از داوطلبان انتخابات ریاست جمهوری از ساعت ۸ صبح روز سه شنبه ۲۱ اردیبهشت آغاز و تا ساعت 18 روز ۲۵ اردیبهشت ادامه دارد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی انقلاب نیوز، فرایند برگزاری سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در سال ۱۴۰۰ از 21 اردیبهشت وارد مرحله نام نویسی از داوطلبان انتخابات ریاست جمهوری در وزارت کشور شده است. حجم آمار عجیب ثبت نام کنندگان در انتخابات ریاست جمهوری ادوار گذشته که سال ۱۳۹۶ با ثبت نام 1636 نفر رکورد تعداد ثبت نام کننده‌ شکسته شد موجب شد شورای نگهبان برای ساماندهی و جلوگیری از ثبت نام های عجیب و زائد که دور از شان جمهوری اسلامی هم است شرایطی را مصوب و در اختیار وزارت کشور قرار دهد تا ثبت نام داوطلبان براساس شرایط جدید باشد که متاسفانه حضور افرادی با شرایط عجیب در ستاد انتخابات کشور و ثبت نام برای ریاست جمهوری بیانگر این است که این مصوبه از سوی وزارت کشور نادیده گرفته شده است.

نخستین روز ثبت نام داوطلبان سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری

در نخستین روز نام نویسی داوطلبان سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری 57 نفر از افراد سرشناس و ناشناس در انتخابات ثبت نام کردند. که در این بین می توان به شخصیت‌ها و چهره‌های سیاسی مختلفی از جمله سعید محمد فرمانده پیشین قرارگاه خاتم الانبیاء، حسین دهقان وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح دولت یازدهم، حجت الاسلام محمد زارع فومنی دبیر کل حزب مردمی اصلاحات، وهاب عزیزی دبیرکل جهادگران ایران اسلامی، محمدحسن نامی وزیر ارتباطات دولت دهم، سید وحید کریمی سفیر پیشین ایران در تامبیا و محمود زمانی قمی استاندار پیشین ایلام و چهارمحال بختیاری که در روز نخست ثبت نام داوطلبان سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری نام نویسی کردند.

سعید محمد: مردم از کارگزاران گله مند هستند نه از نظام/ رمز موفقیت ما تکیه بر مردم است

سعید محمد فرمانده پیشین قرارگاه خاتم الانبیاء هنگام ثبت نام در وزارت کشور با اشاره به عزم جزم خود برای حضور در انتخابات، نگاه به برنامه‌های ۵+۱ را خطای استراتژیکی دانست و تصریح کرد: برنامه های ما مبتنی روابط با همسایگان است.

وی با بیان اینکه برداشت من این است که مردم دارای مشکلات عدیده ناشی از سوء مدیریت از عملکرد کارگزاران نظام و دولت و بی‌عدالتی ها هستند و لازم است یک تحول بزرگ اتفاق بیفتند خاطرنشان کرد: مردم گله مند از کارگزاران هستند نه از نظام. این درحالی است که خداوند آنقدر منابع به کشور داده که بتوانیم مشکلات مردم را کاهش یا حل کنیم. رمز موفقیت ما تکیه بر مردم است و نیازمند مشارکت حداکثری مردم هستیم.

حسین دهقان: عرصه انتخابات کشور جای سلبریتی های سیاسی نیست

حسین دهقان وزیر سابق دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح که به همراه همسرش برای ثبت نام به ستاد وزارت کشور آمده بود هنگام ثبت نام ضمن رونمایی از کتاب خود با عنوان «برنامه جامع اداره دولت» و با بیان اینکه عرصه انتخابات کشور جای سلبریتی های سیاسی نیست؛ ابراز کرد: پاسخگویی به مردم، پذیرش مسئولیت و کارآمدی مسوولان نظام، حقوق همه ملت ایران است. مردم ما شایسته زندگی بهتر از این هستند باید با مردم رو راست بود چون مشکلات کشور به دلیل عدم شفافیت است آنهم شفافیت دائمی نه شفافیت انتخاباتی.

دهقان با بیان اینکه دولت من دولت شهروندان قدرتمند ایرانی است و دولت من دولتی سازنده است که صرفاً بر اساس شایستگی افراد ساخته می شود، در خصوص برنامه‌های خود در حوزه سیاسیت خارجی گفت: سیاست خارجی دولت من، بر اساس تعامل با همه کشورها با اولویت همسایگان و کشورهای مسلمان و دوست خواهد بود. در این مسیر ارتباطات دوجانبه و چندجانبه را سامان خواهیم داد. در این باره برقراری هیچگونه ارتباطی با دولت اسرائیل متصور نیستیم اما با دیگر کشورها از موضع اقتدار، قدرت و اصول سه گانه عزت، حکمت و مصلحت، برای تامین امنیت و تعامل ملی تفاهم می‌کنیم.

حجت‌الاسلام محمد زارع فومنی: معاون اول من خانم است و هر ایرانی از روزی که بنده انتخاب شوم ماهی سه میلیون یارانه می گیرند

حجت‌الاسلام محمد زارع فومنی، دبیرکل حزب مردمی اصلاحات پس از ثبت نام داوطلبی ریاست جمهوری در جمع خبرنگاران، گفت: ۵۰ درصد کابینه‌ام را زنان و ۵۰ درصد کابینه را جوانان و مردان تشکیل دهند معاون اول من خانم خواهد بود و هر ایرانی از روزی که بنده انتخاب شوم ماهی سه میلیون یارانه دریافت می کنند.

محمدحسن نامی: شش برنامه برای شش ماهه اول دولت برای متعادل معیشت مردم دارم

محمدحسن نامی وزیر ارتباطات دولت دهم پس ازثبت نام در جمع خبرنگاران اظهار کرد: سه دکتری در رشته‌های جغرافیایی سیاسی، مدیریت استراتژیک و مدیریت کشورداری دارد و با بیان اینکه ۶۴ برنامه آماده کردم، گفته ۶ برنامه برای شش ماهه اول دولت است تا بتوانیم تعادلی بین وضعیت معیشتی مردم ایجاد کنیم.

دیگر افراد ثبت نامی روز نخست

در نخستین روز نام نویسی داوطلبان ریاست جمهوری افراد متعددی با سنین گوناگون و از قشرهای مختلف برای ثبت نام به ستاد انتخابات وزارت کشور آمده اند.که حجت الاسلام جواد رویین تن، حمید زاهد دانش آموخته حقوق، زن موتور سوار، مرد کفن پوش، جوان 27 ساله، مردی با دغدغه محیط زیستی و بانویی با شعار انتخاباتی «ما می توانیم چون می خواهیم»، مردی با دسته ای از ریموت اتومبیل سواری، جوان متولد 77 با شعار تغییر در آموزش و پروش و رفع تبعیض از این جمله افراد بودند.

دومین روز ثبت نام داوطلبان سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری

دومین روز ثبت نام از داوطلبان سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری نیز 73 نفر احساس تکلیف کرده و برای انتخابات ریاست‌جمهوری نام‌نویسی کردند که در پایان دومین روز ثبت نام مجموعا آمار به 130 نفر رسید دومین روز ثبت نام به نوعی روز رئیس دولت های نهم و دهم و وزرایش بود که به ستاد انتخابات وزارت کشور در خیابان فاطمی آمده و نام نویسی کردند.

رستم قاسمی وزیر پیشین نفت و فرمانده اسبق قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء، محمدحسن قدیری ابیانه سفیر اسبق ایران در کشورهای ایتالیا و مکزیک، قدرتعلی حشمتیان رئیس جبهه مستقلین و اعتدالگرایان ایران، محمد عباسی وزیر پیشین ورزش و جوانان و تعاون، محمدشریف ملک‌زاده رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری دولت دهم، حسن سبحانی استاد دانشگاه تهران و نماینده ادوار مجلس شورای اسلامی، امیرحسین قاضی‌زاده هاشمی نایب رئیس مجلس شورای اسلامی، محمد جهرمی وزیر کار دولت نهم، محمود احمدی‌نژاد رئیس جمهور سابق، صادق خلیلیان وزیر جهاد کشاورزی دولت دهم و ثریا ملک زاده فعال حقوق زنان برخی از شخصیت‌ها و چهره‌های سیاسی مختلفی بودند که در دومین روز نام نویسی سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری ثبت نام کردند.

رستم قاسمی: با هم برادریم و ائتلافی نداریم مردم تصمیم می‌گیرند به چه کسی رای بدهند

رستم قاسمی وزیر پیشین نفت پس از ثبت نام در جمع خبرنگاران گفت: برنامه‌ای برای ائتلاف با محمد سعید و محسن رضایی نداریم ما با هم برادریم ولی مردم تصمیم می‌گیرند که به چه کسی رای بدهند.

قاسمی گفت: سیاست‌زدگی، غده سرطانی قوه مجریه شده است چراکه به دلیل سیاست‌زدگی، آمایش اقتصادی کشور با انتصابات سیاسی شرایطی را ایجاد کرده است که مردم نگران هستند و سفره مردم کوچک‌تر شده است.

محمد عباسی: نگران عدالت اجتماعی و جوانان سرگردان معیشت هستم

محمد عباسی وزیر پیشین ورزش و جوانان هم پس از ثبت نام گفت: باید به مدل اقتصادی خودمان که مدل مردمی اقتصاد است توجه کنیم در عرصه اجتماعی نیز باید بگویم که نگران عدالت اجتماعی هستم؛ نگران جوانانی هستم که علیرغم توان و هوشمندی لازم، سرگردان معیشت خودشان هستند.

امیرحسین قاضی‌زاده هاشمی: با باندبازى هاى سیاسى مخالفم

امیرحسین قاضی‌زاده هاشمی نایب رئیس مجلس شورای اسلامی که به همراه دخترش برای ثبت نام آمده بود پس از ثبت نام گفت: با باندبازی سیاسی مخالفم. کسی باید کاندیدای ریاست‌جمهوری شود که برنامه روشنی برای اداره کشور در بخش های مختلف داشته باشد.

محمود احمدی‌نژاد: اگر رد صلاحیت شوم، انتخابات را قبول ندارم و در آن شرکت نمی‌کنم!

محمود احمدی‌نژاد رئیس جمهور دولت های نهم و دهم که با جمع زیادی از هوارادارن خود و بدون ملاحظه پاندومی کرونا به ستاد انتخابات در وزارت کشور آمده بود پس از حاشیه سازی همراهان و ثبت نام در جمع خبرنگاران اظهار کرد: مردم در بسیاری از ملاقات ها، این انتخابات را به عنوان یک امر سرنوشت ساز، برای کشور و انقلاب می دانند که اگر امیدی به تغییر باشد در انتخابات شرکت نمایند وگرنه، نه.

احمدی نژاد اضافه کرد: عدم رضایت شدید مردم از اوضاع به عنوان بدترین دوران پس از انقلاب، به گونه ای است که شرایط امروز را حداقل از نظر روانی، از شرایط سال‌های جنگ بدتر می دانند.

رئیس دولت‌های نهم و دهم گفت: با توجه به تجربیات گذشته و از اینکه احتمال پخش شایعات زیاد خواهد بود، از عموم مردم می خواهم که به شایعات، صداسازی و شاید تصویر سازی هیچ اعتنایی نکنند. نظرم به طور قطعی این است که یا به صورت کاندیدا در انتخابات حضور خواهم داشت و یا در صورت رد صلاحیت، ضمن رای ندادن، از هیچ کس، حتی افرادی که سابقه دوستی یا همکاری نزدیک با بنده داشته اند، حمایت نخواهم کرد.

دیگر افراد ثبت نام کرده در دومین روز

زیان دیده میلیاردی بورس و  مرد سیبیلویی که می خواهد فقط به نفع آقای رئیس کنار برود و چندین نفر ناشناس دیگر از جمله کسانی بودند که در دومین روز ثبت نام داوطلبان انتخابات ریاست جمهوری در ستاد انتخابات وزارت کشور نام نویسی کردند.

سومین روز ثبت نام داوطلبان سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری

سومین روز ثبت نام از داوطلبان سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در حالی شروع شروع شد که آمار ثبت نام در دو روز گذشته به 130 نفر رسیده بود.

محسن مهرعلیزاده استاندار پیشین اصفهان و رئیس اسبق سازمان تربیت بدنی، سعید یاری دبیرکل سازمان دفاع منافع ملی ایران، رامین مهمان‌پرست سخنگوی اسبق وزارت امور خارجه، علی مطهری نایب‌رئیس مجلس دهم شورای اسلامی، محمود صادقی نماینده سابق مردم تهران در مجلس، محمدرضا صباغیان بافقی نماینده مردم مهریز، بافق، بهاباد، ابرکوه و خاتم در مجلس شورای اسلامی از جمله چهره های سیاسی و بعضا حاشیه دار با سابقه محکومیت امنیتی بودند که برای دواطلب ریاست جمهوری ثبت نام کردند.

محسن مهرعلیزاده: اولویت امروز کشور مسئله اقتصاد است/ به رئیس‌جمهوری عمل‌گرا و آشنا به مسائل مدیریتی نیاز داریم

محسن مهر علیزاده پس از ثبت نام در جمع خبرنگاران با بیان اینکه حذف برخی اقلام از سفره مردم ریشه در ضعف‌های مدیریتی دارد که باید به شکل اساسی اصلاح شود، تصریح کرد: امروز اولویت کشور اقتصاد است، اما برای رفع مشکلات اقتصادی باید به‌دنبال ریشه‌کن شدن فقر، تنگدستی و جلوگیری از تشدید وضعیت فعلی باشیم. باید رئیس‌جمهور آینده عمل‌گرا و آشنا به مسائل مدیریتی خرد، میانی و کلان در زمینه‌های مختلف کشورداری باشد.

رامین مهمان پرست: طرح بنزین 20 هزار تومانی یکی از راه های علاج مشکلات اقتصادی

رامین مهمان‌پرست در جمع خبرنگاران در واکنش به طرح موضوع بنزین 20 هزارتومانی که در رسانه‌ها واکنش بسیاری به‌همراه داشت، اظهار داشت: بنده منظورم این بود که قیمت جهانی بنزین، 20 هزار تومان است و مابه‌التفاوت آن باید به کارت ملی افراد واریز شود. اگر بنزین سهمیه‌بندی شود، 600 هزار تومان به هر نفر خواهم داد. کارت سوخت برای هر ماشین را حذف خواهم کرد و به هر فرد اختصاص خواهم داد.

علی مطهری: امیدوارم رد صلاحیت نشوم

علی مطهری دیگر نامزد ریاست جمهوری پس از نام نویسی در جمع خبرنگاران اظهار کرد: امیدوارم که رد صلاحیت نشوم و شورای نگهبان تغییری در رویه خودش بدهد و اظهارنظر را دلیل بر عدم التزام عملی به اسلام تلقی نکنند؛ حتی اگر کسی نظر مخالف اسلام و رهبری داشته باشد، به معنای عدم التزام نباشد.

مطهری گفت: من چون به طور مستقل وارد انتخابات شدم، طبعاً وارد سازوکار اصلاح‌طلبان نشدم. اینکه در آستانه انتخابات چگونه بشود، بستگی به رأی کاندیداها دارد. آن کسی که رأی بیشتری دارد، باید دیگران کمک کنند تا آن فرد پیروز شود و طرف مقابل پیروز نشود.

وی با بیان اینکه معتقد به دولت ائتلافی هستم و برخی کاندیداهای فعلی انتخابات را برای معاون‌ اولی مناسب می‌بینم درباره احتمال کاندیداتوری علی لاریجانی گفت: من حدود 20 روز است با ایشان صحبتی نکردم و اطلاعی از حضور ایشان ندارم. ایشان هم مثل سایر سیاسیون پیچیده است و عدم حضور یا حضورشان مشخص نیست. اگر هم بخواهد به عرصه بیاید مثل سایر کاندیداها خواهد بود و تأثیری بر حضور بنده نخواهد داشت.

محمود صادقی: کاندیدای نهایی جبهه اصلاحات از میان چهره‌های اصلاح‌طلب انتخاب می‌شود

محمود صادقی در جمع خبرنگاران اظهار کرد: امید است متولیان امور اجرایی و نظارت از جمله شورای نگهبان برای برون رفت کشور از بحران‌ها زمینه برای برگزاری یک انتخابات آزاد و رقابتی فراهم کنند تا هم مشروعیت نظام تقویت شود و هم مردم به آینده امیدوار شوند.

وی با بیان اینکه جبهه اصلاحات کاندیدای برگزیده خود را از بین گزینه‌های اصلاح طلب معرفی می کند، درباره احتمال حمایت اصلاح‌طلبان از لاریجانی گفت:‌ لاریجانی شخصیت باتجربه در رده‌های مختلف کشور است و مورد احترام شخص بنده و اصلاح‌طلبان هستند اما براساس مانیفست اعلام‌شده در جبهه اصلاحات کاندیدای برگزیده این جبهه از بین گزینه‌های اصلاح‌طلبان انتخاب می‌شود.

چهارمین روز ثبت نام داوطلبان سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری

چهارمین روز از ثبت‌نام داوطلبان انتخابات ریاست‌جمهوری سیزدهم از ساعت 8 صبح روز جمعه 24 اردیبهشت در حالی شروع شد که در سومین روز ثبت‌نام داوطلبان انتخابات ریاست جمهوری تعداد 81 نفر داوطلب برای انتخابات ریاست جمهوری ثبت نام کردند که با احتساب آمار روزهای گذشته در مجموع سه روز 211 نفر داوطلب نام نویسی کرده اند به طور میانگین می توان گفت هر روز 70 نفر برای ریاست جمهوری دوره سیزدهم ثبت نام کرده اند.

چهارمین روز گرچه روز نسبتا خلوتی بود ولی برخی چهره های سیاسی با سابقه محکومیت امنیتی و اپوزیسیون و کسانی که مشکلات قشر ضعیف و مستضعف جامعه هیچ جایگاهی در ذهن لیبرال آنها ندارد داوطلب پست ریاست جمهوری شده و با حضور در ستاد انتخابات وزارت کشور در خیابان فاطمی برای سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری ثبت نام کردند.

شاهین محمدصادقی نماینده ادوار مجلس شورای اسلامی و رئیس بسیج جامعه پزشکی،  ایرج سفلی شاهوردی فرمانده سابق حفاظت اطلاعات ارتش و علیرضا متانی دبیرکل حزب دفاع از ایثارگران و‌ قانون‌ اساسی،  مصطفی تاج‌زاده معاون سیاسی وزیر کشور در دولت اول خاتمی، فریدون عباسی رئیس کمیسیون انرژی مجلس و رئیس سابق سازمان انرژی اتمی، علیرضا افشار قائم‌ مقام وزیر کشور در دولت دهم و فرمانده اسبق نیروی مقاومت بسیج، تنها شخصیت ها و چهره های شاخص سیاسی بودند که در چهارمین روز ثبت نام در انتخابات سیزدهمین دوره ریاست جمهوری نام نویسی کردند.

فریدون عباسی: از نامزدهای مورد تایید شورای نگهبان حمایت می کنم

فریدون عباسی پس از ثبت‌نام در جمع خبرنگاران گفت: صلاحیت من رد نخواهد شد. ممکن است احراز صلاحیت برای پست ریاست جمهوری را نداشته باشم که آن هم به عهده شورای محترم نگهبان است. اما از نامزدهای مورد تایید شورای نگهبان حمایت می‌کنم.

وی تاکید کرد: در این زمان ما به یک قدرت منطقه ای و نوظهور تبدیل شده ایم که به دلیل بنیان‌های ایدئولوژیکی و دفاعی است که داریم، اما از نظر اقتصادی و مسایل فرهنگی از نظر داشتن قوانین مدونی در حوزه قضایی و قانونگذاری در حدی نیستیم که بتوانیم تمدن سازی نوین اسلامی را رقم بزنیم.

عباسی گفت: در شرایط جدید باید دولت جدید حتما با تکیه بر توان داخلی نگاه به ظرفیت های داخلی و دیپلماسی فعال گفت و گو در جهت حل مشکلات در حوزه سیاسی و اتکا به خداوند متعادل و پیگیری نظریه مقاومت و توام با نظریه میدان با نظریه گفت و گو باشیم.

علیرضا افشار: 47 برنامه ملی تحول‌آفرین آماده کرده‌ام

علیرضا افشار پس از ثبت‌نام در جمع خبرنگاران اظهار داشت: شعار بنده “با مردم و برای مردم” است و 47 برنامه ملی تحول‌آفرین آماده کرده‌ایم.

وی با بیان اینکه انتخابات سرنوشت ساز است و دولت مسئولیت بسیار سنگینی دارد و بخش عمده مسائل اجرایی در دولت متمرکز شده است خاطرنشان کرد: باید همت کنیم دولت توانمند جهادی و انقلابی را سرکار بیاوریم.بنده با توجه به تجارب گذشته در جهاد سازندگی و محرومیت زدایی، دفاع مقدس و سپس در بسیج به میدان آمدم.

مصطفی تاجزاده: با نظارت استصوابی مخالفم/ رویاهای زیادی دارم!

مصطفی تاج‌زاده که به همراه همسرش به ستاد انتخابات وزارت کشور آمده بود پس از ثبت نام در سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری و بیانه خوانی بدون پاسخ دادن به سوالات خبرنگاران سالن نشست خبری را ترک کرد.

وی که از محکومان امنیتی و از فتنه‌گران آشوب سال ۸۸ است در بیانیه خود اظهار کرد: من مصطفی تاجزاده یک شهروند یک اصلاح‌طلب معاون بین الملل وزارت فرهنگ و ارشاد دولت موسوی و معاون سیاسی وزارت کشور دولت آقای خاتمی یک زندانی سیاسی ۷ ساله و یک ایرانی امروز رسما نامزد انتخابات ریاست جمهوری ۱۴۰۰ شدم.

وی افزود: من گام در عرصه انتخابات نهادم تا با صدای رسا اعلام کنند که مانند اکثریت شما مخالف راهی هستم که حاکمیت در حال پیمودن است من با قرائت انسدادی از قانون اساسی مخالفم.

این حامی دولت روحانی گفت: با سیاست داخلی امنیتی و بستن دهان مخالفان و منتقدان و گرفتن حق فعالیت تشکیلاتی از هر ایرانی با هر گرایش و عقیده ای که ملتزم به قانون است و خشونت را نفی می کند مخالفم. با نظارت استصوابی و سلب حق نامزد از هر ایرانی واجد شرایط در قانون اساسی مخالفم.

تاج زاده ادامه داد: من با نگاهِ طالبانی و داعشی به دین مخالفم و معتقد به حجابم ولی با حجاب اجباری و با قوانین تبعیض آمیز علیه زنان و با سلب حقوق هر شهروندی با هر عقیده و مذهبی و قومیت و زبان و مخالفم.

این محکوم امنیتی گفت: من با سیاست خارجی پر هزینه و آمریکا ستیزی و روسیه دوستی با دخالت نظامیان در سیاست اقتصاد و انتخابات با شکل‌گیری بنگاه‌های خصولتی و سپردن اموال ملت به بانکهای بی نام و نشان با تبعیض در استخدام و گزینش های عقیدتی و سیاسی مخالفم.

معاون سیاسی وزارت کشور دوره اصلاحات گفت: اما من هم تیم و برنامه برای اداره کشور دارم و هم رویاهای زیادی دارم! رویای رفع تبعیض و تحقق عدالت، رویای رفع فقر و فساد و بیماری و بیکاری، رویای رفع گرانی و تحریم، رویای دوستی و همکاری و همدلی، رویای ایرانی آباد و مستقل و توسعه‌یافته، رویای انتخابات آزاد، رویای حکومت قانون و رویای عدالت و آزادی.

محکوم امنیتی آشوب‌های سال ۸۸ با طرح این ادعا که برای نیل به حاکمیت قانون، با شیوه‌های مسالمت‌آمیز عمل می‌کنیم، گفت: درعین حال تسلیم قانون‌شکن‌ها نمی‌شویم، قانون‌شکنی‌ها را برنمی‌تابیم!

تاجزاده در پایان با بیان اینکه انتخابات میراث انقلاب مشروطه است و رای‌دادن حق ماست، عنوان کرد: مشارکت زمانی موجه است که انتخابات معنادار باشد و تنها در صورتی انتظار شرکت گسترده مردم منطقی است که انتخابات رقابتی باشد و هر ایرانی بتواند نامزدی که مطالبات و دیدگاه‌های او را نمایندگی کند بیابد.

دیگر افراد ثبت نام کرده در چهارمین روز

پسربچه ۱۰ ساله با لباس پاسداری و تصویر نمادین شناسنامه سردار شهید حاج قاسم سلیمانی که برای دادن پیامی از طرف سردار شهید سلیمانی  به ستاد انتخابات آمده بود و کاندیدایی با لباس محلی که خود را سلطان خنده می نامید  از دیگر افرادی بودند که در این روز در سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری ثبت نام کردند

پنجمین و آخرین روز ثبت نام داوطلبان سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری / رئیسی هم آمد

پنجمین روز از ثبت‌نام داوطلبان انتخابات ریاست‌جمهوری سیزدهم از ساعت 8 صبح امروز در ستاد انتخابات وزارت کشور در خیابان فاطمی شروع شد تا پایان روز چهارم مجموعا 304 داوطلب ثبت‌نام کرده اند براساس قانون انتخابات مهلت ثبت نام تا ساعت 18 امروز است و دبیر ستاد انتخابات کشور دیروز اعلام کرده که مهلت نام‌نویسی تمدید نخواهد شد.

سیدابراهیم رئیسی رئیس قوه قضائیه، سیدعباس نبوی مدیر مؤسسه تمدن و توسعه اسلامی، عزت‌الله ضرغامی رئیس اسبق سازمان صدا و سیمای جمهوری اسلامی، علیرضا زاکانی رئیس مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی، علیرضا زاکانی رئیس مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی،  ابوالحسن فیروزآبادی دبیر شورای عالی فضای مجازی در انتخابات، عباس آخوندی وزیر پیشین راه و شهرسازی، مسعود پزشکیان وزیر بهداشت دولت اصلاحات، سید شمس‌الدین حسینی نماینده مجلس و وزیر پیشین اقتصاد، علی لاریجانی رئیس سابق مجلس شورای اسلامی، محسن هاشمی رفسنجانی رئیس شورای شهر تهران از جمله شخصیت ها و چهره های سیاسی کشور هستند که تا این ساعت به عنوان داوطلب سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری ثبت نام کرده اند.

سیدابراهیم رئیسی: خود را رقیب فساد، ناکارآمدی و اشرافی‌گری می‌دانم

سیدابراهیم رئیسی رئیس قوه قضائیه در بیانیه‌ای تصریح کرد: اینجانب برای ایجاد تحول در مدیریت اجرایی کشور، و مبارزه بی‌امان با فقر و فساد، تحقیر و تبعیض، با احترام به همه نامزدها و گروه‌های سیاسی، به‌صورت مستقل به صحنه آمده‌ام.

وی در بخش دیگری از بیانیه خود بیان کرده: کتاب زرین افتخارات زنان و مردان سرزمینم مملو از لحظات تلخ و شیرینی است که سرنوشت یکسانی را برای ما رقم زده است، آرزوی «ایران قوی و سربلند»، فصل مشترک این تاریخ پر فراز و نشیب است.

اگرچه مساعی صورت‌گرفته در دوره‌های متمادی، قابل تقدیر است، اما اینک در آستانه سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری، ضعف مدیریت اجرایی، تقلیل توجه به آرمانهای مبنایی یا انحراف از آن، بخشی‌نگری، گم کردن اولویت‌ها، تن دادن به ساختار فرسوده، جهت‌گیری‌های چندگانه و متعارض، بوروکراسی ناکارآمد و مزاحم، سیاست‌زدگی، چشم‌دوختن به بیرون و تحقیر توان داخلی سبب شد که انرژی متراکم و بی‌بدیل قوه اجرایی، نه‌تنها به‌صورت کامل و مؤثر استفاده نشود، بلکه خود، منشأ پیدایش مسائل پیچیده در کشور باشد. البته فشار سنگین و بی‌رحمانه بدخواهان و معاندان انقلاب اسلامی در طول این چهار دهه، حتماً بر وضع غیرقابل قبول کنونی مؤثر بوده‌اند ولی علت اصلی شکل‌گیری این وضع، به سوءتدبیرها، ناکارآمدی‌ها و تضییع فرصت‌های خدمتگزاری بازمی‌گردد.

ـ قرار نبود که از درد مردم بی‌خبر باشیم.
ـ قرار نبود که مردم در فشارهای اقتصادی بی‌پناه بمانند.
ـ قرار نبود که از آمدن به میان مردم واهمه داشته باشیم.

اینک ماییم و رنجها و امیدهای مشترکمان، رنجی از جنس زخم‌های دردآور معیشتی و اقتصادی بر پیکره اعتماد عمومی، و امیدی متکی بر منابع سرشار انسانی و فکری و مادی که چشم‌انتظار مدیریتی توانمند و متکی به مردم برای رسیدن به ایرانی قوی برای همه است.

عزت‌الله ضرغامی: سفرای ما باید مروج سیاست خنثی سازی تحریم باشند

عزت‌الله ضرغامی رئیس اسبق سازمان صدا و سیما که هماند احمدی نژاد با هوادارنش به ستاد انتخابات وزارت کشور آمده بود پس از ثبت نام داوطلبی ریاست جمهوری در جمع خبرنگاران، ابراز کرد: اشراف و مستکبران با تمام قوه و هیمنه، رخ در رخ محرومان و مستضعفان، به تاراج و چپاول بیت‌المال مشغولند و نمرود وار، ستم‌دیدگان ایران زمین را به بند اسارت و محرومیت می‌کشند. تبارگرایان و اصحاب نکبتِ قدرت و ثروت، مکیدن خون فرودستان را پیشه‌ بت‌پرستانه‌ی خود ساخته و بر اسب راهوار آن و هزارتوی سیاست، مستانه و فرعون‌وار می‌تازند.

وی راه حل اساسی تحریم را خنثی سازی عنوان و تصریح کرد: دور زدن یا برداشتن تحریم اگر چه مهم است اما راه اصلی خنثی سازی است و سفرای ما باید مبلغ و مروج و کنشگر این سیاست باشند. از این نظر سفیران را تحت نظارت قوی انتخاب خواهم کرد.

علیرضا زاکانی: مسببان وضع فعلی طلبکارانه آمده و در پی دولت سوم روحانی هستند

علیرضا زاکانی رئیس مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی پس از ثبت نام در بیانیه ای با اشاره به اینکه تصمیم من تا دیروز مبنی بر نیامدن بود اما آرایش جدیدی در صحنه رقابت شکل گرفته است، اعلام کرد: مسببان وضع اسفبار فعلی و حامیان آنها طلبکارانه به عرصه آمده‌ و سودای دولت سوم روحانی را در سر می‌پرورانند.

وی در بخش دیگری از بیانیه خود اظهار کرده: کشورداری و تحول اقتصادی نه با قانون شکنی، نه با حرف‌درمانی، نه با سستی و بیگانه‌پرستی، نه با غفلت از ظرفیت‌های داخلی و نه با تصمیمات 20 دقیقه‌ای میسر نخواهد شد. جبهه انقلاب به سطحی از بلوغ و عقلانیت و هوشمندی رسیده است که هیچ نگرانی بابت تصمیم‌گیری جمعی در رسیدن به نامزد واحد نخواهیم داشت.

علی لاریجانی: عده‌ای اداره کشور را از مسیر حکمت و عقل خارج کردند

علی لاریجانی رئیس سابق مجلس شورای اسلامی پس از ثبت نام در انتخابات ریاست جمهوری در جمع خبرنگاران گفت: استقلال اقتصادی کشور، یکی از اهداف قانون اساسی است که با تکیه بر بنیه تولید داخلی و همراهی بین‌المللی در جهت توسعه صادرات، محقق می‌گردد. در این راه باید روحیه سیاست‌زدگی را در عرصه‌های مختلف توسعه اقتصادی بزداییم. توسعه اقتصادی با محوریت عدالت، هم تئوری خاص دارد و هم ملزوماتی که یکی از آنها عدم دخالت دولت و سیاست‌زدگی در این قلمروها است.

وی خاطرنشان کرد: عده‌ای اداره کشور را از مسیر حکمت و عقل خارج و با سوارشدن به موج احساسات و پناه‌بردن به مسیرهای انحرافی و یا فراموشی آرمانهای امام، هزینه‌های گزافی برای زندگی مردم ایجاد کردند.

مسعود پزشکیان: کاندیدای پوششی جهانگیری نیستم

مسعود پزشکیان وزیر بهداشت دولت اصلاحات پس از ثبت نام داوطلبی ریاست جمهوری در جمع خبرنگاران، با تاکید بر اینکه با اتکا به مردم می‌توان مشکلات را حل کرد و آزموده را دوباره آزمودن خطاست اظهار کرد: بدون مردم با اتکا به یک گروه، جناح و دسته امکان خروج از این وضعیت وجود ندارد باور و اتکا به مردم و از مردم بودن و با مردم بودن می‌تواند ما را از این وضعیت خارج کند. باید اختلاف، تفرقه، تنش داخلی و تنش با همسایگان را از بین ببریم.

وی با بیان اینکه اگر اف‌ای‌تی‌اف داخلی را اجرا کنیم، رانت‌خواران نمی‌توانند حضور پیدا کنند. اگر سیستم وجود داشته باشد نمی‌توان پول مردم را خورد افزود: نمی نمی‌توانیم با تنش به جایی برسیم. با جنگ و درگیری و اختلاف و حذف کردن و زندان کردن و محروم کردم امکان اینکه بتوانیم به جایی برسیم غیرممکن است در هیچ جامعه‌ای امکان نداشته که گروهی با اجبار توانسته باشند کشور را اداره کنند. با تمام وجود باید به مردم عشق بورزیم و دردهایشان را پیگیری کنیم و وقتی مشکل دارند به‌جای اینکه آن‌ها را بگیریم، باید دردهایشان را پیگیری کنیم.

پزشکیان در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه آیا شما نامزد پوششی جهانگیری هستید گفت: اینکه من نامزد پوششی آقای جهانگیری هستم تصور نادرستی است.

محسن هاشمی رفسنجانی: برجام توانست برخی مشکلات کشور را حل کند

محسن هاشمی رفسنجانیرئیس شورای شهر تهران پس از ثبت نام داوطلبی ریاست جمهوری در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: اعتقاد دارم با توجه به شرایط امروز ایران و شرایط سختی که مردم ایران در زندگی خودشان تحمل می کنند رویکرد جناح های سیاسی باید پرهیز از تخریب و ایجاد فضای گفت و گوی و کارشناسی باشد و از برخورد حذفی بپرهیزند و باید در برابر انتخاب مردم احترام بگذریم بر اساس قانون آنچه شورای نگهبان بگوید را تکریم می‌کنیم کار دیگری نمی توانیم بکنیم.

وی افزود: همانطور که دیدید برجام توانست حدود پنج سالی که از ابتدای دولت آقای روحانی داشتیم برخی مشکلات را حل کند الان 75 درصد مردم ایران در شهرها زندگی می‌کند و تجربه من در مدیریت شهر می‌تواند مثبت باشد و در این دوره شورا سعی ما بر انجام ندادن کارهای دیگران در دوره‌های قبل بود.

معاون اول روحانی برای کمک به لاریجانی در انتخابات ثبت نام کرد

اسحاق جهانگیری، معاون اول حسن روحانی به عنوان کاندیدای پوششی علی لاریجانی برای ثبت نام وارد ستاد انتخابات کشور شد.

او در دوره گذشته نیز کاندیدای پوششی حسن روحانی بود.

چهره های سیاسی که از ثبت نام در انتخابات انصراف دادند

برخی از شخصیت های سیاسی که علاوه بر گمانه زنی ها اعلام حضور کرده بودند از ثبت نام در انتخابات ریاست جمهوری انصراف داده اند از شاخص ترین آنها محمد باقر قالبیاف رئیس مجلس شورای اسلامی است که اعلام کرده بود در صورت کاندیداتوری آیت الله رئیسی از وارد شدن به عرصه انتخابات ریاست جمهوری انصراف خواهد داد، سعید جلیلی دیگر چهره شاخص جبهه پایداری است که از ثبت نام در انتخابات ریاست جمهوری انصراف داده است، صادق خرازی دبیرکل حزب ندای ایرانیان و محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه دولت های یازدهم و دوازدهم نیز از چهره هایی هستند از ثبت نام در انتخابات ریاست جمهوری انصراف داده اند. البته اسحاق جهانگیری اصلی ترین گزینه اصلاح طلبان تا این لحظه برای ثبت نام نیامده است که باید دید آیا تا ساعت 18 پایان مهلت نام نویسی به ستاد وزارت کشور خواهد آمد یا خیر!

ثبت نام از داوطلبان انتخابات ریاست جمهوری از ساعت ۸ صبح روز سه شنبه ۲۱ اردیبهشت آغاز و تا ساعت 18 روز ۲۵ اردیبهشت ادامه دارد.




انتهای پیام/
http://enghelab-news.ir/5383
نظرات شما