قم یک استاندار در شان خود می خواهد

این روزها گزینه های مختلفی برای تصدی پست استانداری قم مطرح می شود که هر چند برخی از این اسامی دارای سوابق خوب و تجارب ارزنده ای هستند لیکن در کنار آنها برخی نیز فاقد ویژگی های لازم برای یک مدیر عالی در تراز استان قم هستند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی انقلاب نیوز،    بیان اهمیت قم نیازمند زمان موسع تری است لیکن در همین اندازه که بدانیم قم زادگاه انقلاب اسلامی و ام القرای جهان اسلام است و مقام معظم رهبری قم را شهر علم، جهاد و بصیرت نامیده و فرموده اند" خدمت به قم خدمت به یک شهر نیست؛ خدمت به کشور و آبروی کشور است" گوشه کوچکی از جایگاه این استان را بیان میکند.
این موضوع نشان می دهد که نماینده عالی دولت در این استان نیز باید در تراز آن انتخاب شود و مطرح شدن برخی که نه تنها در اندازه این جایگاه نیستند بلکه سوابق قبلی شان حاکی از کوتاهی ها و قصور در انجام وظایف در شهر مقدس قم بوده جای تاسف است.
قم کسی را میخواهد که از یک سو مورد تایید بزرگان مذهبی و سیاسی قم باشد و از سوی دیگر دغدِه مردم شریف قم را داشته و توان پیگیری و اجرای برنامه های دولت مردمی و تعامل گسترده در سطح ملی و بین المللی را داشته باشد.
استان قم نیازمند مدیرانی است که مردمی، آشنا با مناسبات حوزه های علمیه و علمای گرانقدر، سوابق درخشان خدمتی، انقلابی ، ولایی و متعهد به شهدا و ایثارگران باشد.
بی شک کسانی که قبلا در قم مسوولیت هایی داشته اند و همگان بخوبی با عملکرد ضعیف و حضور غیرموثرشان در قم آشنایی دارند شایسته انتصاب بعنوان استاندار قم نمی باشند . بعنوان مثال یکی از گزینه های مطرح کسی است که با جلب نظر مردم سمتی را در یکی از نهادهای شهری بدست آورد و بدون هیچگونه حضور موثری صرفا از آن پله ای برای ارتقا خود ساخته و عملا از فرصت ایجاد شده برای خدمت به مردم سو استفاده نمود.
قطعا چنین انتصاباتی هم استان و هم دولت را دچار مشکل خواهد نمود چراکه در صورت عدم اقبال مردم و افراد تاثیرگذار از استاندار منصوب ، اولا وی توان بسیج منابع و امکانات و تعامل با استان را نخواهد داشت و ثانیا بیشتر وقت خود را برای ترمیم چهره و جایگاه خود صرف خواهد نمود و عملا نخواهد توانست وظایف محوله از سوی دولت را بخوبی ایفا نماید لذا لازم‌ است رئیس محترم جمهور و وزیر کشور با حساسیت مضاعفی به این موضوع پرداخته و در انتخاب استاندار قم دغدغه بزرگان و مردم قم را مد نظر قرار دهند.


انتهای پیام/
http://enghelab-news.ir/5506
نظرات شما