معاون بین الملل المصطفی؛

در عرصه قرآن و شش حوزه دانشی دیگر فعالیت بین الادیانی داریم/کنفرانس علمی باز خوانی انقلاب اسلامی در دنیا با 6 زبان زنده برگزار می شود

معاون ارتباطات و اموربین الملل جامعه المصطفی العالمیه از همکاری های بین الادیانی جامعه المصطفی در عرصه قرآن کریم و شش حوزه دانشی دیگر خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی انقلاب نیوز،حجت الاسلام و المسلمین محسن قنبری امروز هفتم بهمن ماه در آیین رونمایی از آثار پژوهشگاه بین المللی المصطفی با حضور اصحاب رسانه اظهارداشت: بحمدلله جامعه المصطفی العالمیه به برکت انقلاب اسلامی امروز در راستای علم آموزی و ترویج معارف اسلامی توانسته موفقیت های ارزشمندی را در اقصی نقاط دنیا برجای بگذارد.

وی با بیان اینکه فعالیت های بین المللی المصطفی در قالب شیوه های نوین علمی و آموزشی تحت ساحت هفت حوزه دانشی و دو کلان استراتژیک ترسیم شده است، افزود: از جمله این شیوه ها حضور در فضای مجازی، آموزش بلند مدت و مطالعاتی، مباحث تطبیقی، گفت وگوهای میان فرهنگی و بین الادیانی در 7 حوزه دانشی که از جمله آنها حوزه قرآن و حدیث، زبان وفرهنگ وتاریخ وتمدن و حوزه اسلامی واهل بیت(ع) و... می باشد، طراحی شده و درحال فعالیت علمی است.

استاد جامعه المصطفی العالمیه ادامه داد: به دنبال این هفت حوزه دانشی، دو استراتژیک کلان «تبدیل زبان فارسی به زبان معرفتی دنیا» است که مورد تاکید مقام معظم رهبری می باشد که برای پیشبرد اهداف، تعیین شده است.

معاون بین الملل جامعه المصطفی بیان داشت: امروز جایگاه و موقعیت زبان فارسی به یک زبان شیرین برای گفتمان سازی در دنیا مبدل شده است و در همین رابطه حداقل به 300 هزار نفر غیر ایرانی آموزش داده ایم، این نوعی بازکردن معرفت دین و فرهنگ به دنیا است تا از این طریق وارد معرفت اسلام و دانش شوند.

قنبری به دومین استراتژیک و کلان راهبرد المصطفی اشاره کرد و گفت: رسیدن به مرجعیت علمی مراکز علمی دنیا دومین راهبرد کلان المصطفی می باشد که به برکت انقلاب اسلامی به موفقیت های ارزشمندی دست یافته ایم. جامعه المصطفی با بهره گیری از ابزارهای نوین آموزشی در حال حرکت به سمت مرجعیت دینی، معرفتی، حکمت در عالم است.

وی تصریح کرد: برای این منظور در چند اتحادیه بزرگ و بین المللی «آی ای یو»، «ای یو ای»، «اتحادیه اقیانوسیه آسیا»، «عضو شورای مرکزی مجازی المصطفی»، «عضو اتحادیه دانشگاه های بین المللی افریقا» عضو هستیم وتلاش داریم این گفتمان معرفتی را در دنیا منتشر کنیم.

معاون ارتباطات و بین الملل جامعه المصطفی العالمیه در بخش دیگری از سخنان خود به انعقاد تفاهم نامه همکاری حکیمانه با بیش از 200 مرکز علمی در دنیا خبرداد و افزود: جامعه المصطفی العالمیه درصدد گفتمان سازی اسلام ناب در جهان است، گفتمانی که مبتنی بر علم، معرفت و دین بوده و از اسلام اصیل نشأت گرفته است.
قنبری در پایان ضمن تاکید بر برپایی جشن چلهمین سال انقلاب شکوهمند اسلامی در چهل کشور دنیا به برگزاری کنفرانس علمی با بازخوانی انقلاب اسلامی در دنیا به 6 زبان زنده اشاره کرد.

انتهای پیام/
http://enghelab-news.ir/561
نظرات شما