بایکوت هنر مقاومت توسط سازمان زیباسازی شهرداری تهران؟!

در چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی، سازمان زیباسازی شهرداری تهران، از نمایش آثار برگزیده جشنواره هنر مقاومت خودداری کرد و به جای آن، تابلوهای مفهومی و انتزاعی را به کار برد!

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی انقلاب نیوز،درحالی که دبیرخانه جشنواره هنر مقاومت، آثار برگزیده این جشنواره با مضامین انقلابی را به طور رایگان در اختیار سازمان زیباسازی شهرداری تهران قرار داد تا در معرض دید عموم شهروندان قرار گیرند و پاسخگوی مناسبت این روزها یعنی دهه فجر و چهل سالگی پیروزی انقلاب اسلامی باشد.
 
اما این سازمان حاضر نشد تا حتی یکی از آثار را در معابر شهری به کار برد. این درحالی است که شهرداری سایر شهرستان‌ها، از نمایش عمومی آثار برگزیده جشنواره هنر مقاومت استقبال کرده‌اند. هر چند که سازمان زیباسازی دلیل امتناع از اکران این آثار هنری با مضامین انقلابی و مقاومت را وجود نام «روایت فتح» در آثار اعلام کرده، اما شاید دلیل اصلی این مخالفت، محوریت انتقاد از ‌اشرافیت و بی‌عدالتی در پنجمین جشنواره هنر مقاومت باشد که با رویکرد مدیریت شهری کنونی نسبت چندانی ندارد.
 
در همین زمینه، محمد حبیبی، مدیرعامل بنیاد فرهنگی روایت که متولی برگزاری پنجمین جشنواره هنر مقاومت است گفت: در همه جای دنیا شهرداری‌ها از توسعه فعالیتهای فرهنگی هنری در گستره حوزه جغرافیایی خود استقبال می‌کنند و حتی خودشان را به عنوان مشارکت‌کننده و حامیان مالی و معنوی جشنواره‌ها و فعالیت‌های عام‌المنفعه سهیم می‌دارند که در دوره‌های گذشته به همین شکل عمل می‌شد؛ اما متاسفانه باوجود قول همکاری و مساعدت ویژه، در ایام جشنواره به بهانه درج یا عدم درج لوگو و نشان «روایت فتح» که یادگار جاودان سید شهیدان اهل قلم سید مرتضی آوینی می‌باشد و متولی برگزاری این نمایشگاه است، این موضوع یعنی اکران شهری آثار برگزیده را ملغی اعلام کردند و از ادامه همکاری سر باز زدند. به این دوستان نیز اعلام می‌دارم که جشنواره نه تنها در تهران بلکه در تمام ایران مخاطبان و مشتریان خودش را پیدا کرده است، اما متاسفانه این مردم نجیب پایتخت هستند که در چهل سالگی انقلاب از دیدن و رویت کلان این آثار در سطح شهر محروم شده‌اند.
 
 
وی ادامه داد: ما همچنان آمادگی این را داریم که با همکاری این سازمان و نهادها و دستگاه‌های ذی ربط آثار مربوط به این نمایشگاه را به یُمن و برکت پیروزی انقلاب اسلامی در سراسر تهران و ایران اکران ‌نماییم تا همه ایران با دستاوردهای کشور و بخش‌های مختلف این جشنواره آشنا گردند.
 
 
گفتنی است، پنجمین جشنواره هنر مقاومت تا 24 بهمن در سالن شماره دو کانون پرورش کودکان و نوجوانان واقع در خیابان حجاب تهران برپا خواهد بود.


انتهای پیام/
http://enghelab-news.ir/616
نظرات شما