تقوی: مدیران در ایران دلالی می‌کنند/ رفتن به انگلیس بزرگترین اشتباه جهانبخش بود

سرمربی سابق تراکتورسازی تبریز می‌گوید بعید به نظر می‌رسد یکبار دیگر به فوتبال ایران برگردد و هدایت تیمی را برعهده بگیرد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی انقلاب نیوز،تراکتورسازی تبریز تا اینجای فصل سه سرمربی داشته که یکی از آنها محمد تقوی بود. او ابتدا به عنوان مربی به ایران آمد ولی در ادامه نتایج ضعیف توشاک باعث شد تا سرمربی تراکتورسازی شود و نتایج خوبی هم کسب کند. مدافع سابق استقلال که ساکن انگلیس است، اخیرا در مورد تیم ملی صحبت‌هایی را انجام داده که مورد انتقاد پرسپولیسی‌ها قرار گرفته است.

تقوی در این رابطه و در مورد شرایط تراکتورسازی و استقلال صحبت‌های مفصلی را انجام داده که حرف‌های او را می‌خوانید.

چه اتفاقی رخ داد که یک دفعه فوتبال ایران را ترک کردید؟

من برای کسب یک تجربه به فوتبال ایران آمدم ولی اتفاقاتی رخ داد که با اخلاقیات من سازگار نبود و نمی‌توانستم ادامه بدهم.

چرا؟

فوتبال ایران را دلالان اداره می‌کنند و هر کسی نمی‌تواند با آنها کار کند. شرایط فوتبالی ایران طوری است که متاسفانه خود مدیران هم کار دلالی می‌کنند و شرایط را برای کار یکسری مربیان سخت می‌کنند. البته من قصد بی‌احترامی و توهین به فوتبال ایران را ندارم ولی در مدتی که در ایران بودم چیزهایی را دیدم که برایم عجیب و غریب بود. فوتبال ایران با فوتبال دنیا قابل قیاس نیست و همه فکر می‌کنند تیم‌ها باید 11 به 11 به زمین بروند و بازی کنند در حالی که اصلا اینطور نیست و فوتبال یک صنعت محسوب می‌شود. الان 18 سال می‌شود که از لیگ برتر ایران می‌گذرد ولی پیشرفتی در آن دیده نمی‌شود و حتی نسبت به گذشته ضعیف‌تر هم شده است. فوتبال ایران چیزی ندارد که بخواهی به یک مربی یک میلیون یا یک و نیم میلیون دلار بدهی؛ آن هم به مربی که بازنشسته شده و سن و سالی از او گذشته است. باز هم در این رابطه قصد توهین به مربیان را ندارم اما واقعیت این است که وقتی فوتبال خروجی ندارد، چرا باید به یک مربی بازنشسته یک میلیون دلار داد. شما شک نکنید مربی خوب خارجی به ایران نمی‌آید و اکثرا یا بازنشسته هستند یا اینکه درجه چندم که برای پول درآوردن می‌آیند و خروجی ندارند.




انتهای پیام/
http://enghelab-news.ir/757
نظرات شما