بیانیه اتحادیه جامعه اسلامی دانشجویان:

مسئولین دانشگاه آزاد مسئولین احتمالی حادثه واژگونی اتوبوس علوم و تحقیقات را معرفی کنند

اتحادیه جامعه اسلامی دانشجویان درباره حادثه تلخ واحد علوم و تحقیقات از مسئولین دانشگاه آزاد خواست که مسئولین احتمالی حادثه مشخص کنند تا مورد محاکمه قرار گیرند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی انقلاب نیوز،اتحادیه جامعه اسلامی دانشجویان سراسر کشور طی بیانیه‌ای درباره حادثه تلخ واحد علوم و تحقیقات دانشگاه آزاد اعلام کرد:  از مسئولین دانشگاه آزاد خواستاریم تا به جد تلاش کنند که ابتدا مسئولین احتمالی حادثه مشخص گردیده و مورد محاکمه قرار گیرند چرا که در صورتی که اثبات شود دانشگاه آزاد هر آنچه را که برای امنیت دانشجویان و دانشگاهیان برای مصونیت از خطر لازم بوده انجام داده‌است از این‌ها اتهام رفع خواهد شد. 

در این بیانیه آمده است: ضمن ابراز تاسف پیرامون حادثه غم‌انگیز واحد علوم تحقیقات دانشگاه آزاد، که منجر به از دست دادن تنی چند از دانشجویان و عزیزانمان شد نکاتی را در خور بیان و تذکر به محضر مردم عزیز و جامعه علمی کشور و خصوصا مسئولین می بیند که ذیلا بیان می داریم:

اول، درگذشت جانسوز دانشجویان عزیزی را که در این حادثه غم‌بار از دست دادیم را به محضر رهبر انقلاب، جامعه علمی، مجموعه دانشگاه آزاد و خصوصاً خدمت خانواده‌های عزیزان از دست رفته تسلیت عرض می‌نماییم.

دوم، با قاطعیت از مسئولین دانشگاه آزاد خواستاریم تا به جد تلاش کنند که ابتدا مسئولین احتمالی حادثه مشخص گردیده و مورد محاکمه قرار گیرند چرا که در صورتی که اثبات شود دانشگاه آزاد هر آنچه را که برای امنیت دانشجویان و دانشگاهیان برای مصونیت از خطر لازم بوده انجام داده‌است از این‌ها اتهام رفع خواهد شد.

با توجه به موقعیت واحد علوم تحقیقات که بر ارتفاعات شمال غربی شهر تهران واقع شده است می بایست تدارکات و نکات ایمنی خاصی رعایت می‌گردیده که علی الظاهر چنین نبوده است. چگونه می‌شود که نکات ایمنی در این واحد دانشگاهی مورد غفلت قرار گرفته که منجر به چنین حادثه¬ی ناگواری شده است؟ دانشجویان ولی نعمتان این مرز و بوم‌اند و البته که هیچ تفاوتی میان دانشجویان نیست مگر مقام و مرتبت علمی عامل تفوق باشد. بنابراین لازم است که همه توجه و تلاش خود را مبزول دارند تا اولاً شان تمام دانشجویان حفظ گشته و ثانیاً حقوق دانشجویان نیز به درستی و تمام و کمال محقق گردد.

مسائل صنفی دانشگاهیان از جمله¬ی مهمترین مسائل است که زندگی یک فرد دانشگاهی را مستقیماً تحت تاثیر قرار می‌دهد و تدارک و تامین نیازهای روزمره برای زندگی در دانشگاه جزو امور جدا ناشدنی اولیه مسئولین دانشگاهی است. حال که این حادثه توان سخن گفتن به ما داده، می‌گوییم که مطالبه ما و همه این است که آیا مسائل مربوط به تامین آرامش و آسایش دانشجویان دانشگاه آزاد در واحد علوم تحقیقات و بلکه در تمامی دانشگاه‌های کشور در حد مطلوب تامین گردیده است؟ آشکار است وضعیت صنفی نه تنها دانشگاه آزاد بلکه سایر دانشگاه‌های کشور نیز آنطور که باید به درستی تامین نگردیده است.

سوم، دانشگاه آزاد جداَ باید در پی مرتفع ساختن نواقص و مشکلات عدیده خود باشد که نه تنها با سلامت و زندگی روزمره دانشگاهیان بلکه با مسائل مالی و بالاتر از این‌ها با امنیت جانی دانشجویان و دانشگاهیان مرتبط است. دانشگاه آزاد که هم اکنون به عنوان بزرگترین دانشگاه کشور در حال فعالیت است باید تمام تلاش خود را در این قرار دهد که مشکلات صنفی، رفاهی و آموزشی خود را حل نموده و حداقل تا سطح استانداردهای قابل قبول ارتقاء دهد.

چهارم، جامعه اسلامی دانشجویان در ضمن اعلام آمادگی نسل جوان و انقلابی کشور، اعلام داشته و می دارد که هم توان و هم اراده‌ی کمک به دانشگاه آزاد را دارد. اگر مسئولین دانشگاه آزاد خواستار کمک برای یافتن مشکلات، نواقص مدیریتی، فنی و غیر آن هستند، این اتحادیه دانشجویی قویاً آمادگی همکاری با دانشگاه آزاد را دارد تا بلکه بخشی از مشکلات و نقاط ضعف دانشگاه آزاد را در کنار یکدیگر مرتفع سازیم.

در آخر نیز صحیح‌تر آن است که مسئولین دانشگاه آزاد و وزارت علوم مانع از به حاشیه کشیده شدن این ماجرا گردند. علت این حادثه هر چه بوده باشد قطعا مربوط به سیاست و جناح و حزب نبوده و شبیه چنین اتفاقاتی در آینده نیز متاثر از سیاست و مثلُهم نخواهد بود. در همین حال شاهد این هستیم که ضد انقلاب و در داخل نیز برخی هم صدا با آنان این حادثه را وارد بگیر و ببندهای سیاسی و جناحی خود نموده‌اند. ما درخواست داریم که مسئولین دانشگاهی کشور با سعه صدر و نیز درایت در موضع گیری هایشان مانع از سیاسی شدن این مسئله شوند و زبان سیاسی‌کاران را از به حاشیه کشاندن و گره زدن این موضوع با مسائل سیاسی که بزرگترین مانع در به سامان رسیدن این مسائل است، کوتاه نمایند.

خانواده جامعه اسلامی دانشجویان سراسر کشور حزن و اندوه خود را بابت وقوع این حادثه ابراز نموده و مجدداً خواستار رسیدگی به این موضوع هستیم. از خداوند بزرگ برای عزیزان از دست رفته طلب رحمت و مغفرت می کنیم. برای بازماندگان شکیبایی و برای مجروحین حادثه شفای عاجل را از خداوند منان خواستاریم.




انتهای پیام/
http://enghelab-news.ir/96
نظرات شما