printlogo


عضو گروه جهادی کتائب حزب‌الله عراق:
اتحاد و همدلی نیروهای مقاومت، باعث خروج ذلت‌بار آمریکا از عراق شد
کد خبر: 1169
عضو گروه جهادی کتائب حزب‌الله عراق تصریح کرد: نتیجه فعالیت گروه‌های مقاومت عراقی خارج شدن همراه با ذلت نیروهای از خاک این کشور آمریکایی بود.
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی انقلاب نیوز،حجت الاسلام سودانی طی سخنانی در نشست خبری که در دفتر قم کتائب حزب الله برگزار شد، اظهار داشت:گروه جهادی کتائب حزب الله از مجاهدینی شکل گرفته است که هدف آن‌ها مبارزه با ظلم به خصوص رژیم بعث عراق بود، پس از نابودی حکومت طاغوتی صدام و اشغال عراق توسط آمریکا دور جدید مقاومت در برابر ظلم آغاز شد.

آمریکا حامی اصلی رژیم بعث و صدام بود

عضو گروه جهادی کتائب حزب الله عراق بیان کرد: گروهی از مجاهدین عراقی دست به دست یکدیگر دادند وهدف آن‌ها مقابله با نیروهای آمریکایی که ادعای آن‌ها آزادی بود ولی برای همه روشن است که صدام توسط آمریکا حمایت می‌شد.

سودانی تصریح کرد: آمریکایی‌ها پس از این ادعا که قصد دارند کویت را از دست صدام نجات دهند در حرکتی متناقض در کنار صدام ایستادند،در همان زمانی که آمریکایی‌ها از مردم عراق خواستند صدام را ساقط کنند هنگامی که مشاهده کردند مردم عراق علیه ظلم به پا خواستند،در برابر جهاد آن‌ها ایستادند.

وی افزود: آمریکایی‌ها هیچ گاه با مردم عراق نیستند و نبودند و تنها مصالح شخصی خود را مدنظر قرار می‌دهند و تنها با ادعای آزادی عراق آمدند وتلاش کردند با تغییر صدام به دنبال مصالح خود در کشورعراق بودند.

عضو گروه جهادی کتائب حزب الله عراق بیان کرد: آمریکایی‌ها با ادعای آزادی عراق آمدند ولی هدف اصلی آن‌ها ایجاد خاورمیانه جدید و مقابله با جمهوری اسلامی ایران بود، وظیفه شرعی همه مردم عراق این بود که در برابر اشغال گران آمریکایی ایستادگی کنند.

سودانی تصریح کرد: مجاهدین کتائب حزب الله این مسئولیت را بر عهده گرفتند و در برابر آمریکا ایستادگی کردند، اولین مقابله با نیروهای آمریکایی سال 2003 اتفاق افتاد.

وی افزود: 150 هزارنیروی نظامی در عراق حضور پیدا کردند و سال 2007 رئیس جمهور آمریکا درخواست 30 هزار دیگر نیروی نظامی کرد، در کنار آن‌ها 46 هزار سرباز انگلیسی در عراق حضور داشتند و هزاران نیروهای ناتو نیز به کمک عراق آمد.

عضو گروه جهادی کتائب حزب الله عراق بیان کرد: نیروهای آمریکایی مجهز به پیشرفته‌ترین تجهیزات نظامی بودند و توانمندترین سلاح‌هایی که توانایی کشتن مردم بی گناه عراق را داشتند در اختیار نیروهای آمریکایی بود و زمین و دریا و آسمان عراق دست آمریکا بود.

سودانی تصریح کرد: رفتار آمریکایی‌ها با مردم عراق برخود بسیار زشت بود و به خانه آن‌ها حمله می‌کردند و حضور آمریکایی‌ها در عراق بسیار گسترده بود، مردم عراق تصور نمی‌کردند که بتوانند دربرابر آن‌ها ایستادگی کنند.

وی افزود: بسیاری از نظامیانی که وارد عراق شدند پیمانی با دولت آمریکا بسته بودند که در عراق بجنگند و دولت آمریکا به آن‌ها تابعیت بدهد ودر کنار آن‌ها شرکت‌هایی بودند که به نیروهای نظامی خدمات ارائه می‌کرد ولی آمریکا با همه برنامه ریزی‌ها به اهداف خود نرسید چون ادعا می‌کرد که قصد دارد ده‌ها سال در عراق بماند.

3 هزار دیپلمات آمریکایی در سفارت بغداد حضور داشتند

عضو گروه جهادی کتائب حزب الله عراق بیان کرد: سفارت آمریکا در بغداد عراق یکی از بزرگ‌ترین سفارت‌های جهان بود و 3 هزار دیپلمات عراقی و 2 هزار کارمند غیر رسمی در آن جا حضور داشتند، فعالیت‌های نظامی آمریکا از سال 2003 شروع و سال 2004 شدت گرفت.

سودانی تصریح کرد: در ماه‌های آخر سال 2007 گروه‌های جهادی عراق در کنار یکدیگر قرار گرفتند و به صورت واحد با نیروهای آمریکایی مقابله می‌کردند.

آمریکایی‌ها خسارت جنگ عراق را پنهان می‌کنند

وی افزود: نتیجه فعالیت گروه‌های مقاومت عراقی خارج شدن همراه با ذلت نیروهای آمریکایی بود و بر اساس ادعای خودشان بیش از 4 هزار سرباز آمریکایی کشته شدند و همچنین 32 هزار نیروی آمریکایی مجروح شدند اما آمریکا تلاش کرد این موضوع را پنهان کند.

عضو گروه جهادی کتائب حزب الله عراقبیان کرد: آماری که ما در دست داریم 32 هزار نیروی آمریکایی کشته و 124 هزار نیرو نیز زخمی شدند، خسارت مادی که به نیروهای انگلیسی در عراق وارد شد 14 میلیارد دلار بود و 800 میلیارد دلار نیز به آمریکا خسارت وارد شد.

سودانی تصریح کرد: جنگ آمریکا در عراق خسارت‌های بسیار سنگینی برای آن‌ها داشت و آمریکا اعلام کرد در مجموع 7 تریلیون دلار خسارت دید و هزینه کرد و با همه این هزینه‌ها طبق ادعای رئیس جمهور آمریکا، عراق را در سینی تحویل ایران دادند.

وی افزود: آمریکا شکست بسیار سنگینی در عراق خورد و دیگر نمی‌تواند هر موقع که بخواهد وارد عراق شود.

عضو گروه جهادی کتائب حزب الله عراق بیان کرد: مهم‌ترین نقش در مبارزه با داعش را گروه‌های مقاومت و مجاهدین کتائب حزب الله داشتند.

روح مقاومت و جهاد نیروهای عراقی سبب نابودی داعش شد

وی با بیان اینکه هماهنگی در نیروهای مقاومت عراقی وجود دارد افزود: روح مقاومت و جهاد نیروهای عراقی در برابر داعش ایستادگی کرد و این گروهک تروریستی را نابود کرد.

عضو گروه جهادی کتائب حزب الله عراق خاطرنشان کرد: هزار نفر از اعضای مجاهدین کتائب حزب الله در برابر نیروهای داعشی به شهادت رسیدند.




انتهای پیام/
لینک مطلب: http://enghelab-news.ir/News/item/1169