printlogo


پژمانفر در گفتگو با انقلاب نیوز:
تحقق رونق تولید با کاهش هزینه های تولید
کد خبر: 1596
عضو فراکسیون روحانیون مجلس گفت : مسئله هزینه های تولید باعث می شود تولیدات داخلی نتوانند با کالاهای مشابه خارجی رقابت کنند پس باید به سمت کاهش هزینه های سربار تولید داخلی برویم.
 حجت الاسلام و المسلمین نصرالله پژمان فر در گفتگو با خبرنگارانقلاب نیوز اظهار داشت: آنچه که دغدغه رهبر معظم انقلاب در نام‌گذاری سال ها بوده است مدنظر قرار دادن اولویت کشور است زیرا ایشان به بزرگترین مسائل کشور اشراف دارند و برنامه مدیریتی کشور را تحت عنوان نام‌گذاری سال مطرح می کنند تا مدیران تمرکز بیشتر روی آن داشته باشند.

وی تصریح کرد: رهبر معظم انقلاب با نام‌گذاری سال 98 به "رونق تولید" یکی از اصلی ترین دغدغه های مردم را مطرح کردند تا با اقدامات جامع و با تحقق شعار "رونق تولید" مشکلات اقتصادی حل و فصل شود.

نماینده مردم مشهد افزود: با توجه به مسئله ای که رهبر انقلاب با نام‌گذاری سال 97 مردم و مسئولان را به آن توجه دادند و دغدغه فرهنگی که در بین مردم ایجاد شد و مصرف کالای ایرانی و حمایت از کالای ایرانی به صورت کامل بین مردم پذیرفته شد، رهبر انقلاب این مسئله را مدنظر دارند اگر مردم دغدغه مصرف کالای ایرانی را دارند پس تولید باید صورت بگیرد همچنین تولید داخلی بتواند در مقابل تولیدات خارجی که به شکل های مختلف از جمله قاچاق وارد کشور می شوند رقابت کند.

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس خاطرنشان کرد: رقابت تولیدات داخلی با تولیدات خارجی در صورتی موفق خواهد بود که حمایت از تولید داخلی به صورت کامل شکل بگیرد و محقق شود، یک بخش آن وظیفه دستگاه های دولتی است که بتوانند عواملی که تولید داخلی را می تواند به صورت پویا و فعال جلو ببرد را هموار کنند و مشکلات بخش تولید را کاهش دهند.

برای رونق تولید باید هزینه‌ها تولید کاهش یابد

پژمان فر تصریح کرد: بخشی از موانع پیش روی رونق تولید موانع قانونی است و بخشی از این موانع هم در حوزه اجرا است، اما آنچه مسلم است بخش تولید داخلی با یک مشکلاتی مواجه است که توان مقابله با اجناس خارجی که متأسفانه عمدتاً به صورت قاچاق وارد کشور می شود را ندارند.

نماینده مجلس تأکید کرد: کالاهای که به صورت قاچاق وارد کشور می شوند هیچ تعرفه ای پرداخت نمی کنند اما تعرفه های سربار زیادی به تولید داخلی اضافه می شود مانند ارزش افزوده، مالیات، سود بانکی، تأمین اجتماعی و مشکلاتی که اداره کار و وزارت  تعاون اجتماعی برای تولیدکنندگان ایجاد می کنند باعث می شود بالای35درصد  افزایش هزینه تولید در کشور به وجود بیاید.

وی افزود: مسئله هزینه های تولید باعث می شود تولیدات داخلی نتوانند با کالاهای مشابه خارجی رقابت کنند پس باید به سمت کاهش هزینه های سربار تولید داخلی برویم تا با رونق تولید بتوانیم با کمک فرهنگ مصرف کالای داخلی بتوانیم به جایی برسیم که تولیدات در بازارهای جهانی با دیگر کالاها رقابت کنند.



انتهای پیام/170
لینک مطلب: http://enghelab-news.ir/News/item/1596