printlogo


شعار سال در سربرگ نامه ها جامانده است / هیچوقت برند پوش نبودم / نگاهم به سمت کالاهای با کیفیت ایرانی است
کد خبر: 1733
نماینده مردم نیشابور گفت: کسی که پایبند به شعار رهبری باشد، عمل کردن به آن را از خودش شروع می‌کند و نیاز به فرهنگ سازی دارد؛ اگر بخواهم کالایی تهیه کنم نگاهم ترجیحا به سمت کالاهای با کیفیت ایرانی است و برایم خیلی اهمیت دارد که در این راستا خدمتی به اشتغال کشورم کرده باشم.
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی انقلاب نیوز،هاجر چنارانی نماینده مردم نیشابور در مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار اقتصادی شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ در خصوص شعار سال 97 که «حمایت از کالای ایرانی» بود و میزان تحقق آن اظهار داشت: متاسفانه در سال های گذشته از زمانی که شعار سال تعیین می شود بیش از هرکاری اولویت‌مان نام بردن از آن در سربرگ نامه ها است و کمتر به اجرایی شدن آن می پردازیم.
 

با بیان اینکه در نهایت شعار رهبری درحد حرف باقی می ماندعنوان کرد: طی سال های گذشته که رهبری برای هر یک از آن ها شعاری انتخاب می کردند، به هیچ عنوان نکته مدنظر ایشان محقق نشد، به نظرم اگر بخواهیم گامی به سمت اجرایی و عملیاتی شدن این شعار برداریم باید قسمتی در هر یک از وزارت خانه‌ها متولی پیگیری این شعار باشند.

در ادامه افزود: برخی از نمایندگان در مجلس چنین پیشنهادی داده بودند، ولی به دلیل اینکه در هیچ کدام از وزارت خانه ها یک متولی برای پیگیری این موضوع نیست فقط در حد همین شعار باقی ماند.

وی تاکید کرد: باید هر کسی در حد خودش قدمی در راستای عملی شدن این شعار بردارد؛ کسی که پایبند به فرمایشات رهبری باشد از خودش شروع می کند؛ اگر بخواهم کالایی تهیه کنم نگاهم ترجیحا به سمت کالاهای با کیفیت ایرانی است و برایم خیلی اهمیت دارد که در این راستا خدمتی به اشتغال کشورم کرده باشم، این ها همه نیاز به فرهنگ سازی های زیاد دارد.

 

هیچوقت برند پوش نبودم/ یک اتو و فرش ماشینی برای منزل خریدم که ایرانی هستند

نماینده مردم نیشابور تصریح کرد: اطلاع زیادی از شیوه زندگی سایر نمایندگان ندارم ولی تا حدی که به خودم مربوط می شود تلاش کردم از کالای داخلی استفاده کنم و از زمانی که نماینده شدم یک فرش ماشینی و اتو برای منزل خریدم که هردو ایرانی است.

در ادامه افزود: در این مدت خرید زیادی نداشتم و خریدم محدود به البسه می شود؛ به علت شرایط اقتصادی برندهای لباس قیمت بسیار بالایی داشتند؛ البته که هیچوقت برند پوش نبودیم و تلاش کردم از کالای با کیفیت ایرانی استفاده کنم و ماشینی هم که سوار می شوم پژو پارس است.

چنارانی خاطرنشان کرد: با افزایش قیمت ارز تمایل مردم به استفاده از کالای ایرانی بیشتر شده ولی آنقدر شرایط اقتصادی را کنترل نکردند که قدرت خرید مردم کاهش پیدا کرد و هرکسی هر چیزی دارد به همان اکتفا می کند که فعلا نیاز به خرید کالا در این بازار پرتلاطم نداشته باشند.

 

زمانی روستاها هم مصرف گرا شده بودند

وی در ادمه گفت: قطعا افزایش قیمت ارز بر وضعیت کشور بی تاثیر نیست و بحران های اقتصادی که به‌وجود آمد فشارهای بسیار شدیدی به مردم وارد کرد ولی از طرفی این مزیت را داشت که مجبور شدیم به ظرفیت های داخلی اتکا کنیم.

با ذکر مثالی بیان داشت: مردم ما به سمتی رفته بودند که حتی روستاها مصرف گرا شده بودند ولی از زمانی که این گرانی ها شروع شد روستاها به عنوان محور تولید قرار گرفتند، یعنی در این وضعیت بحرانی روستا ها به تلاطم افتاده‌اند که برای خوشان هرچند جزئی، یک اقتصاد پایدار ایجاد کنند.

نماینده مردم نیشابور بیان کرد: باید سیاست مداران و افرادی که در راس برنامه های نظام هستند بیشتر تلاش کنند که تلاطم بازار را کنترل کنند. یعنی نباید به این فکر کنیم که مردم به این شرایط اقتصادی عادت کرده‌اند. من به عنوان یک نماینده مردم موظف هستم که وضعیت اقتصادی را ثابت نگه دارم ولی باید فرهنگ سازی کنیم که خودمان با استفاده از کالای داخلی و هم افزایی به بهبود وضعیت اقتصادی کمک کنیم .

 ولی متاسفانه هیچوقت در کشور ما فرهنگسازی آن طوری که باید، انجام نشده و همیشه این بحران ها برکشور تاثیر گذاشته است؛ همانگونه که مقام معظم رهبری بارها فرموده اند که ملت ایران شرایط خاص تحریم را به فرصت تبدیل خواهند کرد، امیدوارم این بار هم یک فرصت خوب برای شکوفایی مردم و بزرگ شدن سفره های آنان فراهم شود.

 

بزرگترین کمک دولت به تولیدکنندگان تخصیص ارز دولتی به آنها بود

چنارانی در پاسخ به این سوال که با توجه به افزایش قیمت مواد اولیه چه اقدماتی برای کمک به واحدهای تولیدی انجام شده توضیح داد: کالاهایی که به عنوان کالای پایه و محور در صنعت کشور هستند شناسایی شده‌اند و به آن ارزدولتی تخصیص داده شد که به نظرم این کمک بسیار خوبی بود که به بسیاری از واحدهای تولیدی صورت گرفت و کمک کرد تا در این بازار پرتلاطم دچار بحران نشده و از ورشکستگی آنها جلوگیری کرد؛ به نظرم  این بزرگترین کمکی بود که دولت در حق کارخانه ها و واحد های تولیدی انجام داد.



انتهای پیام/
لینک مطلب: http://enghelab-news.ir/News/item/1733