printlogo


لزوم تبیین جایگاه آیات الهی بین شیعیان در مسابقات بین‌المللی قرآن
کد خبر: 1794
دبیر شورای عالی حوزه‌های علمیه گفت: طلاب با حضور در مسابقات بین‌المللی قرآنی شأن و جایگاه قرآن از منظر شیعه را به دنیا معرفی کنند.
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی انقلاب نیوز،

آیت‌الله سیدهاشم حسینی بوشهری در گفت‌وگو با خبرنگار ویژه‌نامه مسابقات بین‌المللی قرآن خبرگزاری فارس با اشاره به برگزاری سومین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن طلاب علوم دینی جهان اسلام در فروردین‌ماه اظهار کرد: متأسفانه عده‌ای که ادعای مسلمان بودن می‌کنند همواره این اتهام را می‌زدند که در حوزه‌های علمیه جمهوری اسلامی ایران بهای لازم به قرآن داده نمی‌شود بنابراین حرکتی که بعد از پیروزی انقلاب اسلامی درخصوص برگزاری مسابقات بین‌المللی قرآن شروع شده است برای همگان مهم و ارزشمند است.

آیت‌الله حسینی بوشهری ادامه داد: حضور جوانان کشورمان در مسابقات بین‌المللی قرآن با تلاوت‌های زیبایی که داشته‌اند و اشرافی که درخصوص مباحث قرآنی داشته و دارند، آرام آرام این ذهنیت را از بین برد.

وی افزود: طلاب هم اگر در عرصه‌های بین‌المللی حضور جدی پیدا کنند آثار و برکات آن علاوه بر نفس آشنایی طلاب با مفاهیم قرآن کریم می‌تواند شأن و جایگاه قرآن را از منظر شیعه به دنیا معرفی کند.

امام جمعه قم افزود: هرچند که احتمال دارد طلاب به دلیل بحث‌های حوزوی نتوانند در تمامی مسابقات بین‌المللی حضور داشته باشند اما حضور آنها حتی به صورت محدود و اندک هم می‌تواند تأثیر خودش را داشته باشد.

وی در مورد راهکارهای مأنوس شدن طلاب با قرآن کریم نیز گفت: درخصوص مسئله آشنایی بیشتر طلاب با قرآن طبعاً راهکارهای مختلفی وجود دارد و به نظر بنده در سال‌های اولیه ورود طلاب به حوزه باید این موضوع را مورد بررسی و رسیدگی قرار بدهیم.

وی ادامه داد: برخی از عزیزان پیشنهادهایی داشتند که سال اول به طلبه‌ها فرصت و امکان بیشتری بدهیم که با قرآن آشنا بشوند و در زمینه حفظ قرآن هم از همان سال‌های اول ورود طلاب به حوزه برنامه‌ریزی کنیم.

آیت‌الله حسینی بوشهری افزود: اگر یک سال از سنوات تحصیلی طلاب به قرآن اختصاص داده شود، در نهایت در سال‌های بعد طلبه‌ها رشد بیشتری در تحصیلات خودشان خواهند داشت. همین می‌تواند یکی از راهکارها باشد.

وی تصریح کرد: به برخی مراکز این اجازه داده شده که سال اول را به یادگیری و حفظ قرآن اختصاص بدهند.

امام جمعه قم یادآور شد: البته منتظر نتایج این برنامه در این مراکز هستیم تا بتوانیم برای ادامه و گسترش این روش تصمیم گیری کنیم.

وی ادامه داد: راه دیگری که وجود دارد این است که همان سال‌های اولیه حجم درس‌های حوزوی را کمتر کنیم و لااقل طلاب نیمی از زمان خود را در سال اول به قرآن اختصاص بدهند.

دبیر شورای عالی حوزه‌های علمیه تأکید کرد: در این روش طلبه‌ها هم می‌توانند به بحث‌های حوزوی خودشان برسند و هم در زمینه یادگیری قرآن گام‌های خوبی بردارند.



انتهای پیام/
لینک مطلب: http://enghelab-news.ir/News/item/1794