printlogo


مسابقات بین‌المللی فرصتی برای انس با قرآن است/ تأثیر رقابت‌ها برافزایش معنویت جامعه
کد خبر: 1835
نماینده مردم استان خراسان رضوی در مجلس خبرگان مسابقات بین‌المللی قرآن کریم را فرصتی برای استماع و انس با قرآن دانست و گفت: این مسابقات تأثیر بسزایی بر افزایش معنویت در جامعه دارد.
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی انقلاب نیوز،آیت‌الله حسن عالمی در گفت‌وگو با خبرنگار ویژه‌نامه مسابقات بین‌المللی قرآن خبرگزاری فارس گفت: مسابقات بین‌المللی قرآن کریم تأثیر بسیار خوب و ارزنده‌ای در فضای معنوی کشور دارد و سبب می‌شود تا علاقه مردم و جامعه علمی به مسائل معنوی و قرآنی بیشتر شود.

وی افزود: قرآن، کتاب و دستور زندگی تلقی می‌شود. وقتی با قرآن انس می‌گیریم، می‌توانیم از آن به عنوان دستورالعمل زندگی استفاده کنیم و با مفاهیم آن آشنا شویم، چون دستورات زندگی از مفاهیم قرآن است نه الفاظ قرآن.

نماینده مردم استان خراسان رضوی در مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه آشنا شدن با مفاهیم قرآن بدون فراگرفتن الفاظ قرآن ممکن نیست، تصریح کرد: بنابراین قرائت قرآن گام اول است و بعد از این گام، گام‌های بعدی برداشته می‌شود. هر چه گام اول را محکم‌تر برداریم در گام‌های بعدی موفق‌تر خواهیم بود. برداشت و ادراک کسی که قرآن را به‌درستی قرائت می کند با کسی که قرآن را با غلط می‌خواند متفاوت است بنابراین در گام نخست باید آموزش‌های درست‌خوانی را جدی بگیریم.

وی با اشاره به اینکه اصل خواندن قرآن و شنیدن آن ثواب و اجر فراوانی دارد، یادآور شد: در روایات داریم انسان باید با قرآن انس بگیرد، زیرا قرآن 114 سوره دارد که برای تمامی این سوره‌ها فضائل زیادی از اهل بیت عصمت و طهارت بیان شده است و مسابقات بین‌المللی قرآن بهترین فرصت برای شنیدن، درست خواندن و اهمیت دادن به تفسیر قرآن را در جامعه فراهم می‌کند.

آیت‌الله عالمی، اصل قرائت قرآن را به‌عنوان یک هدف برای رسیدن به پاداش و اجر الهی برشمرد و تأکید کرد: یک حقیقت وجود دارد که باید با این کتاب الهی بیشتر انس بگیریم تا بتوانیم به آن ثواب‌ها برسیم. باید دو چیز را در قرآن مجید به‌صورت بارز جستجو کنیم، یکی آشنایی با مفاهیم قرآنی و دیگری دستورالعمل‌های آن برای زندگی.

وی با بیان اینکه مسابقات قرآن کریم در سطح جهان اثرگذار است و تشویق بزرگی برای مسلمانان به‌منظور گرایش به این کتاب الهی به شمار می‌آید، ادامه داد: در برخی کشورهای این‌گونه مسابقات به‌صورت گسترده و جدی وجود ندارد در عین اینکه مردم آن کشورها خودشان را مسلمان می‌دانند و فکر می‌کنند که به آیات قرآن عمل می‌کند؛ اما در عمل خلاف آن را شاهد هستیم.

نماینده مردم استان خراسان رضوی در مجلس خبرگان رهبری، بر توسعه مفاهیم قرآنی در میان جامعه تأکید کرد و ادامه داد: برگزاری مسابقات قرآنی، برپایی مکتب‌های قرآنی و کانون‌های قرآنی و اهتمام داشتن در آموزش قرآن در مدارس و دانشگاه ها ازجمله راه‌های توسعه مفاهیم قرآنی است.

آیت‌الله عالمی تصریح کرد: باید قرآن را به فرزندان و نسل جوان بیاموزیم، تا اینکه قرآن تبدیل به دستورالعمل زندگی همگان شود و مردم به‌سوی این کتاب الهی هدایت شوند و بدانند که راه سعادت همان چیزی است که قرآن در پیش آنان می‌گذارد و این مهم به‌وسیله آموزش و تفسیر و برگزاری مسابقات فراهم می‌شود، باید کاری کنیم که فضای قرآنی و معنوی در کشور به وجود ‌آید و در همه بخش‌های جامعه گسترده شود.

برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه مسابقات بین المللی قرآن می توانید به صفحه مجازی قرآن پرس رجوع کنید؛
https://www.instagram.com/quranpress



انتهای پیام/
لینک مطلب: http://enghelab-news.ir/News/item/1835