printlogo


مردم قم پیشگام در یاری رسانی به هم‌ وطنان سیل زده
کد خبر: 2102
مردم شهر قم از نخستین روزهای پس از وقوع سیل در استان‌‌های مختلف کشور، اقدام به جمع آوری و ارسال کمک‌‌های خود به این مناطق کردند.
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی انقلاب نیوزدر پی جاری شدن سیل در استان‌‌های مختلف کشور، مردم قم از نخستین روزها به صورت خودجوش به جمع آوری و ارسال کمک‌‌های مردمی به مناطق سیل زده پرداختند و البته طی روزهای اخیر نحوه جمع آوری و ارسال این کمک‌ ساماندهی شده است.

 

جذب بیش از 11.6 میلیارد ریال کمک‌های نقدی و غیر نقدی

محمد خامه یار مسؤول قرارگاه کمک‌های مردمی قم در پل دختر در گفت وگو با خبرنگار فارس در قم با اشاره به انجام چند مرحله از توزیع کمک‌های قرارگاه در مناطق سیل زده پل دختر اظهار کرد: برخی از روستاییان به دلیل عدم امکان انتقال کمک‌ها به وسیله کامیون با طی کردن مسافت 8 کیلومتری با پای موفق به دریافت آذوقه شدند.

وی با اشاره به اینکه با مساعدت امیر موسوی فرمانده قمی ارتش طی یک فروند بالگرد برای ارسال کمک های این قرارگاه در نظر گرفته شده است بیان کرد: بسته بندی های مواد غذایی با استفاده از ظرفیت نیروهای مردمی و بسیج دانشجویی به صورت خانه به خانه توزیع می‌شود.

مسؤول قرارگاه کمک‌های مردمی قم در پل دختر با بیان اینکه آشپزخانه قرارگاه توسط موکب موسی بن جعفر کار پخت غذا را شروع کرده است بیان کرد: 40 هزار پرس غذا توسط آستان مقدس حضرت معصومه(س) در این آشپزخانه طبخ می‌شود.

وی با اشاره به اقدام گروه‌های جهادی مستقر در قرارگاه برای پاکسازی خانه های مردم از گل و لای گفت: پس از پاکسازی به هدایایی نظیر فرش، پتو، ماشین لباسشویی به سیل زدگان اهدا می‌شود.

 

خامه یار با اشاره به تقدیر آیت الله حسینی بوشهری از خدمات ارائه شده در این قرارگاه و قول مساعدت بیان کرد: برای توزیع کمک های ستاد اقامه نماز کشور و بانک رفاه کارگران کشور نیز نمایندگانی در قرارگاه مستقر هستند.

وی در خصوص میزان کمک‌های نقدی و غیرنقدی جمع آوری شده گفت: طی روزهای گذشته ۱۰ میلیارد ریال کمک های غیر نقدی و یک میلیارد و 600 میلیون ریال کمک های نقدی مردم در اختیار قرارگاه قرار گرفت.

مسؤول قرارگاه کمک‌های مردمی قم در پل دختر گفت: این کمک ها در قالب بسته های غذایی، مواد بهداشتی و شوینده، غذای گرم بین سیل زدگان در حال توزیع است.

 

ارسال هفتمین محموله کمک‌های مردم قم به مناطق آسیب دیده از سیل

محمد گل فشان مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان قم در این خصوص اظهار کرد: هفتمین محموله کمک‌های غیرنقدی مردم شریف استان قم به مناطق سیل زده ارسال شد.

وی بیان کرد: این محموله شامل، 5 هزار چکمه، پتو، مواد شوینده و بسته‌های بهداشتی و اقلام غذایی و کنسروجات است.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر قم با تقدیر از مشارکت خوب مردم قم در امر کمک رسانی به سیل زدگان، تصریح کرد: سهم مشارکت مردم استان قم تا کنون به صورت نقدی مبلغ 400 میلیون تومان بوده است.

گل‌فشان با اشاره به اینکه با توجه به وسعت آسیب‌ها همچنان نیاز به کمک‌های وجود دارد، گفت: عموم مردم قم می‌توانند کمک‌های نوع دوستانه خود را از قبیل موادغذایی که زمان مصرف بیش از 6 ماه دارند، پوشاک نو و اقلام بهداشتی را در راستای کمک به هموطنان سیل زده به جمعیت هلال احمر واقع در خیابان ساحلی و خانه‌های هلال مستقر در مساجد استان تحویل دهند.

وی با اشاره به راه‌های اهدای کمک‌های نقدی افزود: همچنین از طریق گوشی‌های همراه و شماره گیری کد دستوری #۱۱۲ *۷۸۰ * و شماره حساب ۹۹۹۹۹ به نام هلال احمر نزد کلیه بانک‌ها و یا به شماره کارت‌های ۶۱۰۴۳۳۷۹۹۹۹۹۹۹۹۶ بانک ملت و ۵۸۹۴۶۳۱۸۵۰۲۵۹۷۳۰ بانک رفاه هدایای نقدی خود را واریز کنند.

 

حضور تیم اورژانس ۱۱۵ قم در شوشتر

تیم فوریت‌های پزشکی و اتوبوس آمبولانس اورژانس ۱۱۵ استان قم پس از آنکه به استان خوزستان اعزام شد، بنا به درخواست مسؤولان دانشگاه علوم پزشکی مستقر در محل به شهرستان شوشتر اعزام و در محل اسکان چادر، ده‌ها خانواده این بخش مستقر شد.

همچنین مسؤولان دانشگاه علوم پزشکی خوزستان و شوشتر و نماینده معاونت غذا دارو وزارت بهداشت نیز از محل کمپ ایجاد شده و اتوبوس آمبولانس اورژانس قم بازدید کردند.

 

اعزام تیم اورژانس اجتماعی 123 قم به لرستان

رضا سلیقه مدیرکل بهزیستی استان قم در خصوص اقدامات انجام شده برای یاری رساندن به سیل زدگان اظهار کرد: با توجه به وقوع حادثه سیل در چند استان کشور از جمله خوزستان، ایلام، لرستان، کرمانشاه، مازندران و گلستان، تیم‌های اورژانس اجتماعی بهزیستی کشور متشکل از مددکار اجتماعی و روانشناس برای ارائه خدمات لازم و آرام سازی منطقه به این مناطق اعزام شده‌اند و تیم اورژانس بهزیستی استان قم هم امروز وارد استان لرستان شد .

مدیرکل بهزیستی استان قم با اشاره به شدت میزان خسارات روحی و روانی وارده به خانواده‌های این مناطق ادامه داد: افراد زیادی در سیل اخیر، خانه، زندگی، معیشت و کسب و کار خود را از دست دادند بنابراین تیم‌های اورژانس اجتماعی کار التیام و سازماندهی مجدد اجتماعی را برعهده دارند و به ارائه خدمات مشاوره ای و آرامشبخشی هموطنان حادثه دیده می پردازند .

سلیقه افزود: بازدید از واحدهای نگهداری کودکان، توانخواهان، معلولان و معتادان از اقدامات تیم‌های اورژانس اجتماعی است که در صورت نیاز، جابجایی آنان نیز صورت گرفت.

وی افزایش حمایت‌های تاب آوری اجتماعی را از دیگر اقدامات تیم‌های اورژانس اجتماعی عنوان کرد و گفت: خانواده‌ها و افراد متعددی در بحران‌ها و بلایای طبیعی دچار شوک و ضربه‌های روحی و روانی می‌شوند بنابراین تلاش می شود تا با ارائه مشاوره‌های روانشناسی و خدمات مددکاری ، تاب آور شوند و دچار تالمات روحی نشوند.

 


توزیع بسته های حمایتی آستان حضرت معصومه(س) در میان سیل‌زدگان 
خادمان حرم مطهر حضرت معصومه(س) به همراه کمک های آستان مقدس با شعار «کریمانه در کنارتان هستیم» به مناطق سیل زده لرستان اعزام شده و به محض ورود به این استان، با استمداد از کریمه اهل بیت(س) کار خود را آغاز کردند.

در این راستا، علاوه بر یاری رسانی به سیل زدگان، بسته های حمایتی آستان مقدس کریمه اهل بیت(س) در میان مردم توزیع شد.

کمک های آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه(س) شامل اختصاص کمک نقدی یک میلیارد ریالی از اعتبارات آستان مقدس، تهیه و توزیع ۵۰ هزار بطری آب‌معدنی، تامین مایحتاج غذایی (بالغ بر ۱۲ هزار قلم کالا)، تهیه و ارسال مواد اولیه برای طبخ و توزیع 40 هزار پرس غذای گرم، ارسال بیش از یک تن خرما و ارسال 10 هزار قرص نان برای مشارکت در امداد رسانی و توزیع متبرکات و بسته های غذایی و اقدامات فرهنگی تبلیغی در میان سیل زدگان منطقه پل دختر و معمولان و چگینی استان لرستان است.


انتهای پیام/
لینک مطلب: http://enghelab-news.ir/News/item/2102