printlogo


نشنال اینترست: ایران بزرگ‌ترین زرادخانه موشکی منطقه را دارد
کد خبر: 2141
معاون سابق وزارت خارجه آمریکا تصریح کرد تصمیم دولت ترامپ درباره سپاه پاسداران می‌تواند عواقب وخیمی برای نیروهای آمریکایی داشته باشد.
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی انقلاب نیوز،روزنامه‌ها در لابه‌لای گزارش‌ها و سرمقاله‌ها، قسمتی از صفحات خود را به اخبار روزهای گذشته یا اخبار ویژه اختصاص می‌دهند که مشرق در ادامه به آنها اشاره می‌کند.

 

******

کیهان

 

 

وقاحت فرانسوی؛ قبل از آمریکا سپاه پاسداران را ما تحریم کردیم (!)

 

 

در حالی که اخیراً آقای روحانی با رئیس‌جمهور فرانسه تماس تلفنی داشت، وزیر خارجه آن کشور گفت ما قبل از آمریکا، سپاه پاسداران ایران را تحریم کرده‌ایم.

ژان ایو لودریان در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار داشت: اتحادیه اروپا پیشتر، افراد و نهادهای وابسته به سپاه پاسداران را به دلیل اعمال تروریستی تحریم کرده است.

وی افزود: این سازمان و همچنین افراد و نهادهای وابسته به آن از سال ۲۰۱۰ به دلیل حمایت‌هایشان از برنامه موشک‌های بالستیک ایران به وسیله اتحادیه اروپا تحریم شده‌اند.

لودریان همچنین گفت: تا وقتی که ایران به تعهداتش در قالب برجام عمل می‌کند به این توافق پایبند هستیم.

متهم کردن سپاه به تروریسم در حالی است که رژیم فرانسه بالغ بر ۳۰ سال است سران گروهک تروریستی منافقین را پناه داده و این گروه جنایتکار هر سال چند نوبت در فرانسه نشست و میتینگ برگزار می‌کنند.

در همین حال کاخ الیزه فرانسه با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد، امانوئل مکرون در گفت‌وگو با رئیس‌جمهور ایران، خواستار آزادی نسرین ستوده] از عناصر همکار با محافل ضد انقلاب خارجی [شده است.

طبق بیانیه الیزه، مکرون در این گفت‌وگوی تلفنی نسبت به وضعیت نسرین ستوده وکیل زندانی در ایران ابراز نگرانی کرده و بار دیگر خواستار آزادی او شد.

شورای شهر پاریس پیش از این رأی به اعطای تابعیت فرانسه به نسرین ستوده داده بود.

فرانسه پیشتر نیز اقداماتی در حمایت از ستوده انجام داده است. ماه گذشته نماینده فرانسه در کمیسیون مقام زن، از وی به عنوان فعال حقوق زنان نام برد و از او حمایت کرد.

نماینده فرانسه در کمیسیون مقام زن اظهار کرد: ما از تمام فعالان شجاع حقوق زنان حمایت می‌کنیم به خصوص آنها که زندگیشان در معرض خطر قرار گرفته است.

این نماینده فرانسه که نامش اعلام نشد گفت: نمونه این زنان، نسرین ستوده است که اکنون در کشورش زندانی است. امانوئل مکرون رئیس جمهوری فرانسه هم ستوده را به عنوان مشاور برابری جنسیتی منصوب کرد و این در حالی است که زنان در فرانسه مورد اجحاف گسترده قرار دارند. مکرون هم چندی پیش نامه‌ای مبنی بر عضویت ستوده در کمیته مشورتی برابری جنسیتی «گروه ۷» که فرانسه در سال ۲۰۱۹ ریاست آن را به عهده دارد، به همسر وی ارائه کرده بود.
 

 

زیباکلام: بسیاری از رأی دهندگان نمی‌دانند هویت اصلاح‌طلبان چیست؟

 

صادق زیبا کلام می‌گوید، اصلاح‌طلبان بخش قابل توجهی از محبوبیت‌شان را از دست داده‌اند.

او در نامه‌ای به خاتمی نوشت: اظهارنظر اخیرتان در دیدار با شماری از اعضای فراکسیون امید مبنی بر اینکه «مردم دیگر به توصیه ما مبنی بر شرکت در انتخابات توجهی نخواهند کرد.» مبیّن بحران عمیقی است که جریان اصلاحات مدت‌ها گرفتار آن شده و رهبری اصلاحات نیز هیچ گامی برای مواجهه با آن برنداشته است.

در اینکه اصلاح‌طلبان بخش قابل توجهی از محبوبیت‌شان را از دست داده‌اند تردیدی نیست. بسیاری از اقشار تحصیل‌کرده و جوان‌تر در دو انتخابات ۹۴ و ۹۶ به اصرار و ترغیب اصلاح‌طلبان شرکت کردند؛ اما عملکرد فراکسیون امید و از آن بدتر عملکرد آقای روحانی سبب شده که آنها دیگر در انتخابات شرکت نکنند.

زیبا کلام می‌افزاید: ریختن همه تقصیرها بر گردن مجلس و آقای روحانی، ندیدن ابعاد گسترده‌تر بحران اصلاح‌طلبان است. علیرغم آن‌که بیش از دو دهه از شکل‌گیری اصلاحات می‌گذرد اما بسیاری از رای‌دهندگان نمی‌دانند خواسته‌های این جریان کدام هستند و اساساً چه تفاوتی میان آنان با اصولگرایان وجود دارد.

واقعیت تلخ آن است که اصلاح‌طلبی خلاصه شده در مشتی شعارهای زیبا و کلی. بعد از گذشت بیست سال ما هنوز نتوانسته‌ایم یک هویت مشخص ترقی‌خواهانه برای خودمان خلق‌نماییم. خواسته‌های مشخص اصلاح‌طلبان که آنها را در جایگاه یک جریان دمکراتیک و ترقی‌خواه قرار می‌دهد کدام هستند؟ بی‌هویتی جریان اصلاحات را نه می‌توانیم بر گردن اصولگرایان بیفکنیم، نه روحانی، نه شورای نگهبان و نه نظارت استصوابی. ما هنوز نتوانسته‌ایم یک شعار استراتژیک برای اصلاح‌طلبی که به صورت شناسنامه و هویت آن درآمده باشد ایجادنماییم.

زیباکلام در ادامه از خاتمی خواسته تا اصلاح‌طلبان شعار آزادی را پررنگ کنند.
 

 

مقام سابق آمریکایی: با تصمیم ترامپ نیروهای ما دیگر امنیت ندارند

 

معاون سابق وزارت خارجه آمریکا تصریح کرد تصمیم دولت ترامپ درباره سپاه پاسداران می‌تواند عواقب وخیمی برای نیروهای آمریکایی داشته باشد.

جیسون بلا زاکیس معاون سابق وزارت امور خارجه آمریکا در مورد تروریستی نامیدن سپاه گفت این مسئله می‌تواند قاسم سلیمانی فرمانده مقتدر سپاه قدس را ترغیب کند که به شبه نظامیان شیعه تحت کنترل سپاه اجازه اقدامی تلافی‌جویانه علیه نیروهای آمریکایی در عراق را دهد.

به گزارش رویترز، وی که بر روند تروریستی نامیدن سازمانهای خارجی نظارت داشته افزود: در نظر گرفتن سپاه به عنوان یک سازمان تروریستی، به دلایل سیاسی داخلی انجام شده که ممکن است تبعات مرگباری برای نیروهای آمریکایی داشته باشد.

مقام سابق وزارت امور خارجه آمریکا گفت: تصور می‌کنم از شدت مهار سخت وی (سلیمانی) بر شبه نظامیان شیعه، کاسته خواهد شد و ممکن است وی از این نیروها بخواهد علیه دارایی‌های آمریکا در مناطقی چون منطقه سبز بغداد اقدام کنند.

به گفته مقام‌های سابق آمریکا، دولت‌های پیشین آمریکا نامیدن کل سپاه به عنوان یک سازمان تروریستی خارجی را مورد توجه قرار داده بودند، اما به این نتیجه رسیدند که این اقدام برای نیروهای آمریکایی در کشورهای دیگر، بسیار خطرناک است.

در همین حال، جارت بلانت تحلیلگر اندیشکده بنیاد کارنگی برای صلح گفت: خطر تروریست خواندن سپاه پاسداران بیشتر از امتیازات آن است و این اقدام گرچه محدودیت‌هایی را ایجاد می‌کند اما این محدودیت‌ها نیز اندک است.

تارنمای اَکسیوس به نقل «جارت بلانت» نوشت: با توجه به اینکه بیشتر کشورها و شرکت‌هایی که نگران تحریم‌های آمریکا هستند تاکنون بازار ایران را ترک کرده‌اند، بعید است که این اقدام تأثیری در ایجاد ناامیدی و دلسردی در شرکت‌های تجاری در سطح بین‌المللی داشته باشد.
 

 

نشنال اینترست: ایران بزرگ‌ترین زرادخانه موشکی منطقه را دارد

 

یک نشریه آمریکایی تصریح کرد ایران برخلاف آرزوی آمریکا، به توسعه و قدرتمندتر کردن توان موشکی خود ادامه می‌دهد.

نشنال اینترست نوشت: در حالی که آمریکا احتمالاً به تهدیدهایش علیه ایران ادامه خواهد داد، ایران همچنان موشک‌های قدرتمندتری را توسعه می‌دهد. ایران به توسعه موشک‌های بالستیک دوربرد خود و پرتاب برخی از موشک‌هایش با بُرد کوتاه‌تر ادامه داده است، هرچند که دولت آمریکا از این کشور خواسته به‌طور کامل هرگونه سلاحی را که می‌تواند به‌طور فرضی توانایی حمل کلاهک هسته‌ای را داشته باشد، کنار بگذارد.

ایران در ۸ سپتامبر و اول اکتبر سال ۲۰۱۸ موشک‌های ذوالفقار، قیام ۱ و فاتح ۱۱۰ را به سوی کردهای معارض در کردستان عراق پرتاب کرد. این حملات در مجموع گسترده‌ترین حملات موشکی ایران در حدود ۲۰ سال گذشته بوده است. همچنین در حمله اکتبر که از موشک‌های ذوالفقار و قیام ۱ استفاده شد، شبه نظامیان داعش در نزدیکی شهر مرزی ابوکمال سوریه هدف قرار گرفتند.

موشک‌های فاتح ۱۱۰ در حملات سپتامبر، گروه‌های معارض کُرد را در کردستان عراق هدف قرار داد و به کشته‌شدن دستکم ۱۷ تن و مجروح‌شدن شماری دیگر از جمله زنان و کودکان منجر شد.

ایران در بحبوحه تشدید تنش‌ها با آمریکا اقدام به پرتاب موشک کرد. در مه ۲۰۱۸ دولت ترامپ از توافق بین‌المللی برجام خارج شد؛ هرچند ایران به آن پایبند است.

دولت آمریکا در ایران می‌خواهد توسعه همه برنامه‌های موشکی خود را متوقف کند اعم از اینکه بخواهد در زمینه کلاهک هسته‌ای فعالیت کند یا نکند. همچنین آمریکا از ایران می‌خواست حمایت از حزب‌الله را متوقف و از سوریه خارج شود. اما ایران این‌خواسته‌ها را رد کرده است.

تارنمای مرکز مطالعات راهبردی و بین‌المللی در واشنگتن‌دی‌سی در توضیح این موضوع می‌گوید: تهران از زیربناها و تخصص تقویت موشک‌های موجود خود برخوردار است.

این کشور متنوع‌ترین و بزرگترین زرادخانه موشکی را در خاورمیانه در اختیار دارد که شامل هزاران موشک بالستیک کوتاه میان‌برد و موشک‌های میان‌برد و موشک‌های کروز می‌شود که می‌تواند مناطقی تا اسرائیل و جنوب شرق اروپا را در تیررس قرار دهد.

ایران فاقد موشک‌های بالستیک قاره‌پیما است. آمریکا، روسیه، چین، فرانسه و بریتانیا از این موشک‌ها برای انتقال کلاهک‌های اتمی در سراسر جهان استفاده می‌کنند.

«مایکل اِلمن» کارشناس امور موشکی در موسسه بین‌المللی مطالعات راهبردی لندن به روزنامه نیویورک‌تایمز گفت: تأسیسات شاهرود به «توسعه موشک‌های قاره‌پیما در پنج تا ۱۰ سال آینده کمک خواهد کرد البته اگر تهران تمایلی به توسعه این نوع موشک‌ها داشته باشد.»
 

 

آبرومندتر از تروریست‌ها نبود که در ویترین پمپئو بگذارند؟!

 

در یک روسیاهی آشکار برای دولت آمریکا، تعدادی از اعضای گروهک تروریستی منافقین با پوشیدن کاورهای زرد رنگ پشت سر مایک پمپئو در کمیته روابط خارجی سنای آمریکا استقرار یافتند.

این عده حدود ۱۰ نفر را شامل می‌شدند.

این افراد که نزدیک به ۱۰ نفر می‌شدند، بدون هیچ گونه اظهارنظری در این نشست حضور یافتند و تنها بر روی لباس‌های خود به زبان انگلیسی نوشته بودند؛ «ایران را آزاد کنید.»

دیگر نوشته روی لباسشان این بود که «ایران را به وسیله ایرانیان آزاد کنید.»

در نشست پیشین مایک پمپئو با نمایندگان سنا هم از عناصر تروریست با همین لباس‌ها حضور داشتند و بازی با مهره سوخته سازمان منافقین که به خاطر ۱۷ هزار ترور و جنایت، منفور ملت ایران هستند، خالی بودن دست مقامات آمریکایی از گزینه‌های معتبر و مؤثر و آبرومند را بازگو می‌کند.

یادآور می‌شود مایک پمپئو پیش از تصدی وزارت خارجه، ریاست سازمان تروریستی سیا را برعهده داشت.

ایران

 

 

درسی که السیسی به ترامپ داد

 

خبر اول اینکه، مجله امریکایی «اسلیت» در مطلبی به خروج مصر از ائتلاف ضد ایرانی پرداخته و نوشته است: تصمیم مصر برای خروج از ائتلاف ضد ایرانی تحت هدایت امریکا به نام «ناتوی عربی» نشان می‌دهد که برنامه‌های بلندپروازانه ترامپ برای خاورمیانه رو به افول است. به گزارش تابناک، در بخشی از این مطلب آمده است: به نظر می‌رسد مشکل السیسی به مفهوم ناتوی عربی ترامپ، سه وجهی است: اول اینکه او معتقد است، امریکا به آن متعهد نخواهد ماند، بویژه اگر در ۲۰۲۰ ترامپ دوباره رئیس جمهوری نشود. دوم آنکه او می‌داند کشورهای عضو ائتلاف از جمله کویت، بحرین، قطر، عمان، اردن و امارات متحده عربی و همچنین مصر و عربستان سعودی اختلافات خود را دارند و سوم اینکه هرچند مصر رقیب سنتی در برابر ایران برای تسلط بر منطقه است، مستقیم از سوی ایران تهدید نمی‌شود و تمایل به تشدید تنش‌ها با تهران ندارد. این تصمیم السیسی ترامپ را بخوبی شگفت‌زده کرد. سیسی به او فهماند با وجود روابط شخصی خوبی که با یکدیگر دارند، حاضر به تنش و درگیری با ایران نیست. ترامپ باید در نظر داشته باشد که سیاست‌ها بر اساس منافع شکل می‌گیرند و نه روابط شخصی.

 

 

روایت مقام آلمانی از تصویرسازی‌های رسانه‌ای درباره ایران

 

خبر دیگر اینکه، «برنت اربل» که بین سال‌های ۲۰۰۹ تا ۲۰۱۳ سفیر آلمان در تهران بود، از وجود اختلاف فاحش در گزارش‌های رسانه‌ای از وضعیت ایران خبر داد.
به گزارش ایرنا، وی در یک مصاحبه تلویزیونی در پاسخ به این سؤال که «آیا آنچه که در رسانه‌ها در مورد شرایط بحرانی در ایران گفته می‌شود واقعیت دارد؟» گفت: «من فکر می‌کنم گزارش‌های نادرست در مورد هر کشوری وجود دارد، حتی در مورد آلمان، رسانه‌ها در برخی کشورها گزارش‌های نادرستی ارائه می‌کنند. اما در مورد ایران، رسانه‌ها گزارش‌هایی ارائه می‌کنند که با واقعیت موجود کمترین تطابق را دارد.» وی افزود: ما زمانی به این موضوع پی می‌بریم که از نزدیک با این واقعیت روبه‌رو شویم، موضوعی که در سفر هیأت‌های پارلمانی و یا دولتی از آلمان به ایران بخوبی قابل مشاهده است. به گفته اربل، اعضای این هیأت‌ها وقتی ایران را از نزدیک می‌بینند، پس از ۲۴ ساعت حضور در این کشور اعتراف می‌کنند که آنچه به عنوان گزارش از شرایط این کشور به آنها داده شده، هیچ ارتباطی با واقعیت امر ندارد.

 

 

ادعای یک نماینده مجلس درباره مجمع تشخیص

 

شنیدیم که، یک عضو فراکسیون امید و نماینده تهران در مجلس گفت که مجمع تشخیص مصلحت نظام به یک نهاد عریض و طویل تبدیل شده است. محمود صادقی در بخشی از گفت‌وگوی خود با «اعتماد» ادعا کرد: اخیراً در بازدید از منطقه کنِ تهران، شهروندان مجموعه ساختمانی عظیم در ۳۷۰ واحد را به بنده نشان دادند که برای اسکان پرسنل مجمع در بخشی از باغات تهران ساخته شده که فارغ از تخلفات زیست محیطی، نشان می‌دهد مجمع عملاً به سمتی دیگر می‌رود. مگر مجمع اساساً چند کارمند دارد. قرار بود همان افرادی که در دولت، قوه قضائیه و مجلس مسئولیت دارند، به همراه چند نفر دیگر گرد هم آمده و در مورد مصالح نظام تصمیم بگیرند اما حالا می‌بینیم که مسیر دیگری طی می‌شود.

 

 

تأیید نظر جنجالی احمدی‌نژاد از سوی یکی از نزدیکانش

 

دست آخر اینکه، «عباس امیری‌فر» نزدیک‌ترین روحانی به احمدی‌نژاد در دوره ریاست جمهوری در یادداشتی به انصاف‌نیوز حرف‌های منسوب به احمدی‌نژاد که انقلاب سال ۵۷ را کار انگلیس خوانده تأیید کرد؛ در حالی که مشاور احمدی‌نژاد آن را تکذیب کرده است. حجت‌الاسلام امیری‌فر نوشت: «سلام برادران عزیزم. بنده خودم در این جلسه در ولنجک حضور داشتم و بدتر از موارد فوق را گفتند و به دلیل توهین ایشان آن جلسه را ترک کردم و مقدمه قطع ارتباطم با ایشون شد. حالا مختارید باور کنید یا نکنید و به قول ما طلبه‌ها فلک‌الخیار. اگر نگاهی به مصاحبه‌های اخیرش بکنید، بدتر از این حتی به حضرت آقا کنایه‌های توهین‌آمیز هم داشتند! به نوشته امیری‌فر، ایشون (احمدی‌نژاد) بعد از نهی ارشادی حضرت آقا برای کاندیدا شدن ریاست جمهوری و رد صلاحیت بی‌سابقه شورای نگهبان به اتفاق آرای ۱۲ نفر فقها و حقوقدان‌ها، کینه عجیبی از نظام گرفته است!

خراسان

 

 

هشدار مهم درباره پرداخت عیدی به برخی کارمندان

 

پس از بروز ابهامات و سوالاتی در خصوص میزان عیدی و پاداش پایان سال کارمندانی که مطابق قانون کار در دستگاه های دولتی اشتغال دارند، یک مسئول مهم دولتی در ابلاغیه اخیر خود تاکید کرده، پرداخت ارقام مذکور صرفاً باید مطابق مصوبه ۱۱ بهمن سال ۹۷ هیئت وزیران انجام شود و توجه به قانون مربوط به تعیین عیدی کارگران شاغل در کارگاه های مشمول قانون کار مصوب سال ۱۳۷۰ وجاهت قانونی ندارد.

 

 

از اداره مراکز رفاهی دل بکنید

 

یک نهاد مسئول در دولت با ارسال بخشنامه ای برای تعدادی از سازمان ها و ادارات دولتی، متذکر شده به موجب ماده ۲۳ قانون مدیریت خدمات کشوری، اداره مراکز رفاهی توسط دستگاه های اجرایی به صورت عام ممنوع اعلام شده، بنابراین باید این دستور را به صورت مطلق و بدون قید و شرط به اجرا گذاشت و تلاش برای اداره مراکز مذکور حتی به صورت خودگردان نیز جزو ممنوعیت های قانونی محسوب می شود.

آرمان

 

 

خبرنگاران مرض دارند!

 

شنیده شد که خبرنگار روزنامه همشهری گفت: از مجتبی ذالنوری پرسیدم که چرا بازدیدتان از سد ۱۵ خرداد قم انقدر سریع بود؟ گفت: «انتظار داشتید شب رادرآن چاله بخوابم یا آنجا زندگی کنم؟!… کتاب نبود که تا آخربخوانمش» گفتم بازدیدتون لقب سریعترین بازدید رو تو شبکه‌های مجازی گرفته؛ گفت: «مرض دارند و می‌خواهند تخریب کنند».

 

 

حمایت نماینده یهودیان در مجلس از سپاه

 

شنیده شد که سیامک مره‌صدق نماینده یهودیان ایران در مجلس با اشاره به قرار دادن نام سپاه در لیست گروه‌های تروریستی توسط آمریکا گفت: در زمانی که سپاه با تمام امکانات خود در حال کمک به سیل‌زدگان در کشور است، دولت ترامپ نه تنها جلوی ارسال کمک‌های انسان‌دوستانه را به مردم آسیب‌دیده از سیل گرفته، بلکه بزرگ‌ترین نیرویی را که امروز مشغول امدادرسانی به آسیب‌دیدگان است مورد هجمه غیرانسانی و ناجوانمردانه قرار داد.

 

 

قطع «برنده باش» با بارش باران

 

شنیده شد که برنامه «برنده باش» با اجرای محمدرضا گلزار شب شنبه هم روی آنتن شبکه سه سیما رفت. از اتفاقات جالب این برنامه قطع ضبط آن به دلیل بارش شدید باران بود! زمانی که شرکت کننده سوم برنامه در استودیو حضور پیدا کرد و گلزار سوالات را از او می‌پرسید، به خاطر صدای بارش باران گلزار با تعجب گفت: صدایی که می‌شنوید مربوط به بارش شدید باران است که تا به حال این چنین سابقه نداشته است. به نظرم باید دقایقی کات بدهیم؛ چون آزار دهنده شده است.

 

 

کشف ۳ انبار احتکار پیاز

 

شنیده شد که رئیس حوزه قضائی بخش ایلخچی قاطعانه با محتکرین پیاز در بخش ایلخچی برخورد کرد. در پی گزارشات واصله، محمدباقر فتحی رئیس حوزه قضایی بخش ایلخچی در معیت نماینده اداره بازرگانی و صنعت و معدن استان آذربایجان شرقی و بخشدار بخش ایلخچی و مأمورین نیروی انتظامی پس از گشت زنی در سطح شهر سه انبار احتکار پیاز در این بخش کشف شد و پس از بررسی اسناد و مدارک ارایه شده با هماهنگی خلیل الهی دادستان مرکز استان و با دستور مستقیم رئیس حوزه قضایی بخش، پیازهای مکشوفه جهت عرضه مستقیم در بازار با نظارت سازمان بازرگانی روانه بازار تبریز شد.

 

 

پدر سردار آزمون تایید کرد!

 

شنیده شد که خلیل آزمون، پدر سردار آزمون با تایید پیشنهاد چلسی برای فرزندش خواهان کمک سرمربی تیم زنیت سن‌پترزبورگ به سردار شد. خلیل آزمون پدر سردار آزمون، مهاجم تیم زنیت سن‌پترزبورگ به شبکه تلویزیونی MATCHTV روسیه درباره احساس خود با توجه به موفقیت‌های پسرش گفت: بله، من احساس یک پدر خوشبخت را دارم اما به طور کلی ما یک خانواده بزرگ ورزشی هستم که با احتساب اقوام نزدیک به ۲۰۰ نفر می‌رسند. خلیل آزمون درباره پذیرش پیشنهاد روبین‌کازان یا چلسی در آن زمان گفت: پیشنهاد تیم جوانان چلسی واقعاً وجود داشت اما زمانی که بخشی از تمرین‌های قربان بردیف در روبین‌کازان را دیدم تصمیم گرفتم که او و تیمش می‌تواند انتخاب بهتری برای پسرم باشد.

 

 

جریمه یک میلیاردی قاچاقچیان سوخت

 

شنیده شد که مدیرکل تعزیرات حکومتی استان سیستان و بلوچستان از جریمه یک میلیاردی قاچاقچیان سوخت خبر داد. حیدر میرزایی از رسیدگی به سه پرونده قاچاق سوخت در سیب و سوران خبر داد و اظهار کرد: مأمورین یگان امداد شهرستان سیب و سوران در اجرای طرح ویژه برخورد با قاچاقچیان سوخت موفق به توقیف سه دستگاه خودروی سبک و کشف ۴۴ هزار و ۳۰۰ لیتر سوخت قاچاق از نوع نفت گاز شدند. وی افزود: با دستگیری متهمین، پرونده‌های متشکله در تعزیرات حکومتی شهرستان سراوان مورد بررسی قرار گرفت و شعبه ویژه رسیدگی به تخلفات قاچاق کالا و ارز با بررسی اوراق و محتویات پرونده و براساس اظهارات متهمین، تخلف را محرز دانست و سه قاچاقچی را جمعاً به میزان یک میلیارد و یک میلیون ریال جزای نقدی و ضبط سوخت مکشوفه محکوم کرد.

 

 

۳ وزیر دولت در راه مجلس

 

شنیده شد که بر اساس دستور کار این هفته کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس، این کمیسیون در جلسه امروز خود میزبان سید محمد بطحایی وزیر آموزش و پرورش خواهد بود تا به سوالات حسین مقصودی، اصغر مسعودی و محمدرضا صباغیان بافقی پاسخ دهد. همچنین برای این جلسه از وزیر بهداشت و درمان نیز دعوت شده تا از عملکرد وزارتخانه خود در سال ۹۷ و برنامه‌های سال ۹۸ گزارشی ارائه دهد. در جلسه روز دوشنبه (۲۶ فروردین) نیز کمیسیون از محمد شریعتمداری دعوت کرده تا گزارشی از عملکرد وزارتخانه کار، تعاون و رفاه اجتماعی در سال ۹۷ و برنامه‌های پیش‌رو برای سال ۹۸ ارائه دهد. رسیدگی به چند طرح از جمله طرح ممنوعیت تبلیغ کلاس‌های خصوصی و طرح مبارزه با تبعیض نژادی، تنفر قومی و مذهبی نیز در دستور کار این کمیسیون در هفته آتی است.

 

 

کشف ۴ قایق صیادی با تورهای ساخت اسرائیل

 

شنیده شد که برخورد قاطعانه با هر نوع صید غیر مجاز در آب‌های حوزه استحفاظی پایگاه دریابانی کیش با جدیت ادامه دارد. با توجه به گزارش‌های متعدد مبنی بر صید غیرمجاز با تورهای منوفلامنت ساخت (اسرائیل) در اطراف جزیره کیش، گشت‌های پایگاه دریابانی کیش تعداد ۴ فروند قایق صیادی مربوط به بنادر جنوبی استان هرمزگان که با این روش غیرمجاز ماهی صید می‌کردند را پس از شناسایی توقیف و تعداد ۱۱ نفر درهمین رابطه دستگیر و در بازرسی بعمل آمده از این قایق‌ها نیز مقدار تقریبی ۳۲۰ کیلوگرم انواع ماهی و ۷۵۰ متر تور زیر آبی «منوفلامنت» اسرائیلی کشف و ضبط شد. با دستور دادستان جزیره کیش پرونده قضائی دراین خصوص تشکیل و در حال پیگیری است.. برخورد با صیادی غیرمجاز از وظایف اصلی اداره شیلات بوده و گشت‌های پایگاه دریابانی کیش با این اداره همکاری می‌کنند.

 

 

نامه یاسر هاشمی به فردوسی پور

 

شنیده شد که یاسر هاشمی به عادل فردوسی پور نامه نوشت. در متن این نامه آمده است: چون که صد آمد نود هم پیش ماست- همشهری عزیزم- عادل فردوسی‌پور- مولانا شعری در حقانیت نام پیامبر اسلام و ادعاهای شاهان دارد و یک مصرع آن ضرب المثل شیرینی در فرهنگ ایرانیان شده است که: «چون که صد آمد نود هم پیش ماست» نود، به گواهی مسئولان صدا و سیما، مردمی ترین برنامه شناخته شده و این یعنی: با محبوبیت خویش، خشم جماعتی را برانگیختی که باوجود ادعاهای اسلامی، نه با جمهوریت سازگارند و نه برایشان رای و نظر مردم، مهم است. مشکل پدر هم با این جماعت خوددین پندار همین بود که باهر بهانه، می‌خواستند جمهوریت را از جمهوری اسلامی بگیرند. سرافراز و استوار باش که با برنامه ۹۰ نه تنها پیش جوانان عزیزی که در دل ۸۰ میلیون ایرانی جاودان گشتی. سعادتت در زندگی فردی، کاری و اجتماعی را از خداوند خواستارم و مطمئنم اندیشه هایت چون نهال از دل صدا و سیما برمی خیزد و دوباره اوج خواهد گرفت.


انتهای پیام/
لینک مطلب: http://enghelab-news.ir/News/item/2141