printlogo


تعرفه های گمرکی و آشفتگی بازار ارز صنعت چاپ را مختل کرده است
کد خبر: 2171
نائب رئیس اول اتحادیه چاپ دیجیتال یزد گفت: بازار چاپ دیجیتال به وضعیت بحرانی رسیده است به گونه ای که اکثر همکاران ما فعالیت در این صنف را به صرفه نمی دانند.
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی انقلاب نیوز،نائب رئیس اول اتحادیه چاپ دیجیتال یزد در گفتگو با خبرنگار یزدرسا در رابطه با وضعیت بازار چاپ و نشر دیجیتال  گفت: چاپ دیجیتال کاملاً به واردات و ارز وابسته است و تمام جنس ها و مواد اولیه ای که به این صنعت مربوط می شود بین 3 تا 5.5 برابر افزایش قیمت داشته است.

مهدی قیامت با بیان اینکه این افزایش قیمت فقط به خاطر افزایش قیمت دلار نبوده است، تصریح کرد: متاسفانه تعرفه های گمرکی و عدم ترخیص کالا از گمرک باعث شد تا اقلام مصرفی بازار تامین نشود و اجناس موجود در کشور با قیمت های حبابی و فضایی به فروش برسد.

وی ادامه داد: به عنوان مثال تونر دستگاه های مرسوم دفاترفنی، فروردین ماه سال گذشته قیمتی معادل یک میلیون و 270 هزار تومان داشت که در حال حاضر قیمتی معادل 3 میلیون و 750 هزار تومان دارد.

قیامت اظهار داشت: این افزایش در حالی رقم خورده است که نرخنامه به نسبت گرانی، افزایش قابل توجهی نداشته است و بازار این صنعت به وضعیت بحرانی رسیده است به گونه ای  که اکثر همکاران ما فعالیت در این صنف را به صرفه نمی دانند.

وی گفت: عدم نظارت در توزیع و تهیه مواد اولیه، تنش و التهاب بازار را دو چندان کرده و از طرفی هزینه های تمام شده را به چندین برابر رسانده است.

قیامت اذعان داشت: باید صنف چاپ دیجیتال جزو گروه و اولویت 3 سازمان  صمت قرار گیرد یعنی بر اساس آنالیز قیمت اولیه، قیمت مصرف کننده تعیین شود



انتهای پیام/
لینک مطلب: http://enghelab-news.ir/News/item/2171