printlogo


آیت‌الله العظمی سبحانی:
حضرت خدیجه(س) همه هستی خود را برای نشر اسلام فدا کرد
کد خبر: 2827
یک مرجع تقلید با اشاره به اقدامات حضرت خدیجه (س) در ترویج معارف دینی گفت: این بانوی پرهیزگار از طایفه بزرگ قریش بود که بسیار ثروتمند بود و همه هستی خود را فدا کرد و به نشر اسلام پرداخت.
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی انقلاب نیوز،آیت‌الله العظمی جعفر سبحانی طی سخنانی در دومین شب ضیافت افطاری دارالقرآن علامه طباطبایی(ره) که در بیت این مفسر بزرگ قرآن کریم برگزار شد، با اشاره به فرارسیدن سال روز رحلت حضرت خدیجه (س) اظهار داشت: حضرت خدیجه (س) اولین زنی بود که به رسالت ایمان آورد.

وی افزود: پس از حضرت خدیجه (ع)، امیرالمؤمنین (ع) به رسالت ایمان آورد البته منظور از ایمان، ایمان به رسالت بود و پیش‌ازاین ایمان به توحید وجود داشت.

مرجع تقلید شیعیان با اشاره به اقدامات حضرت خدیجه (س) در ترویج معارف دینی تصریح کرد: این بانوی پرهیزگار از طایفه بزرگ قریش بود که بسیار ثروتمند بود و همه هستی خود را فدا کرد و به نشر اسلام پرداخت.

استاد سطوح عالی حوزه علمیه بیان کرد: حضرت خدیجه کبری (س) همه‌چیز را داد و ایمان را گرفت، 3 سال در شعب ابیطالب گرسنگی کشید و برای ترویج اسلام زحمات زیادی متحمل شد.

آیت‌الله سبحانی بیان کرد:اهل حدیث اعتقاددارند که مؤمنین خداوند را در آخرت با همین چشم بدن رؤیت می‌کنند و بر همین مسئله پافشاری می‌کنند،اشعری هم در قواعد خود این مسئله را بیان کرده است.




انتهای پیام/
لینک مطلب: http://enghelab-news.ir/News/item/2827