printlogo


چرا صنعت تولید تلویزیون ایرانی کمرنگ شد؟ +جدول
کد خبر: 2970
در سال 90 شرکت‌های تولید تلویزیون در ایران با 60 درصد ظرفیت اسمی خود کار می‌کردند که این میزان حالا فقط 22 درصد است. دلیلش واگذاری خط تولید به خارجی‌ها نیست؟
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی انقلاب نیوز،عمر صنعت تولید لوازم صوتی و تصویری به‌ویژه تولید تلویزیون در ایران به حدود نیم‌قرن می‌رسد. براساس آمار موجود، از سال ۱۳۴۱ این صنعت در کشور فعال بوده است و با توسعه تکنولوژی و ورود فناوری‌های روز دنیا، تولید تلویزیون نیز به‌روزسانی شده و همگام با تولیدکنندگان مطرح در جهان، ایران نیز توانست در این صنعت حرفی برای گفتن داشته باشد.

 

البته بخش قابل‌توجهی از این تولیدات این صنعت، وابسته به مواد اولیه و تجهیزات وارداتی بوده که همواره از کشورهایی مانند کره، ژاپن و برخی کشورهای اروپایی تامین شده است. مضاف بر این، در یک دهه اخیر و به‌واسطه رشد جمعیت و در نتیجه افزایش تقاضا در بازار تلویزیون، تولید داخل توان تامین کل نیاز کشور را نداشته و در نتیجه بخشی از نیاز داخل از طریق واردات تامین شده است.

 

آمارها نشان می‌دهد ایران در حوزه واردات تلویزیون رتبه ۲۳ و در زمینه صادرات انواع تلویزیون در رتبه ۱۴۷ جهان قرار گرفته است.


انتهای پیام/
لینک مطلب: http://enghelab-news.ir/News/item/2970