printlogo


سرنوشت تلخ جداشده‌های استقلال و پرسپولیس +عکس
کد خبر: 3305
پرسپولیسی‌ها امروز، حسرت برانکو را می‌خورند و شاید مدتی بعد، برانکو حسرت از دست دادن آن‌ها را برخورد.
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی انقلاب نیوز،کریم باقری می‌گوید روزی که برانکو وسایلش را جمع کرد و رفت، معلوم بود که دیگر برنمی‌گردد. خود برانکو هم گفته از چند ماه قبل، تصمیمش را گرفته بود و با الاهلی، سر جزئیات هم به توافق رسید تا منتظر آخر فصل باشد. با این حال تا روزی که نامه فسخ او به باشگاه رسید، هیچ هواداری رفتن مربی تیم قهرمان را باور نمی‌کرد. هنوز کسی نمی‌داند دلیل اصلی رفتن برانکو چه بود. دیر پرداخت شدن حقوق و مشکلات خروج ارز از کشور، پایان دورانش در پرسپولیس به گفته خودش یا نرسیدن به نیمکت تیم ملی. هر چه بود، کمتر هوادار پرسپولیسی جدایی او را باور می‌کرد. همزمان استقلالی‌ها هم نگران رفتن بهترین بازیکن فصل پیش‌‌شان هستند. آیاندا پاتوسی که شاید سرنوشتی شبیه تیام پیدا کند. این اولین باری نیست که یک ستاره محبوب، پرسپولیسی‌ها و استقلالی‌ها را قال می‌گذارد و به تیم دیگری می‌رود. بعضی‌ها منفور می‌شوند و بعضی، جای خالی‌شان همیشه یک حسرت باقی می‌ماند. با این حال کمتر کسی بین آن‌ها، رفته و از جدایی خوشبخت شده است. سرنوشتی که شاید منتظر برانکو هم باشد.

انتقال قرن

محبوب‌ترین بازیکن وقت پرسپولیس، فصل آخرش مشکلاتی با پروین و چند نفر دیگر در باشگاه داشت. زمزمه‌های جدایی او، از همان زمان به گوش می‌رسید ولی چه کسی باور می‌کرد پیراهن سرخ و هاشمی‌نسب از هم جدا شوند؟ آخر فصل، پیشنهاد سنگین و رکوردشکن فتح الله‌زاده از راه رسید. مدیرعامل استقلال برای گل نخوردن از هاشمی‌نسب، حاضر شد تمام سقف‌های فوتبال ایران را بشکند و بزرگترین بمب را در نقل و انتقالات منفجر کند. هاشمی‌نسب پیراهن آبی پوشید و مشهورترین انتقال بین دو باشگاه پایتخت شد. او در اولین دربی، با پیراهن استقلال گل زد اما هیچوقت نتوانست روزهای پرفروغش را تکرار کند و محبوبیت سکوهای قرمز را، در باشگاه جدیدش بدست بیاورد.

غم فرهاد

همه قهرمانی‌های استقلال در لیگ برتر، به نام قلعه‌نویی ثبت شده بود. استقلالی‌ها هم برای خروج از زیر سایه ژنرال، لیگ یازدهم یک باشگاه کهکشانی ساختند. شروع استقلال در لیگ یازدهم فوق العاده بود. تیم در صدرجدول قرار داشت، ستاره‌هایش خوب بازی می‌کردند، دو دربی در لیگ و حذفی را برد و شانس اول قهرمانی محسوب می‌شد. تا نیم فصل، که قصه باورنکردنی جدایی مجیدی رقم خورد. کاپیتان استقلال گفت بخاطر بچه‌هایش و چشم‌های منتظر دخترش تیام، باید از استقلال به امارات برود. استدلال او برای دلایل رفتنش به امارات در آن زمان، قانع کننده به نظر نمی‌رسید. به خصوص که به جای این کشور، سر از قطر درآورد. استقلال بدون مجیدی قهرمانی را از دست داد و او هم در الغرافه، زیاد موفق نبود و پس از یک سال، با وساطت و آشتی با قلعه‌نویی به استقلال برگشت.

بدقولی سید

لیگ سیزدهم پرسپولیس با ۱۵ گل خورده، رکورد بهترین خط دفاع تاریخ لیگ برتر را شکست. زوج سیدجلال و بنگر در آن فصل، نمایشی درخشان داشتند. آخر فصل سیدجلال پیشنهادات طلایی از کشورهای حوزه خلیج فارس دریافت کرد و پرسپولیس، اصرار زیادی به نگه داشتنش داشت. سیدجلال مذاکره با پرسپولیس را مشروط به پرداخت رقم قرارداد فصل قبلش کرده بود. مدیران پرسپولیس با وجود مشکلات مالی، برای حفظ بزرگترین ستاره خط دفاع توانستند مطالبات او را پرداخت کنند. حسینی هم بعد از گرفتن مطالباتش، به قطر رفت و با باشگاه جدیدش قرارداد بست. یک سال بعد که او می‌خواست به پرسپولیس برگردد، خیلی‌ها دلیل دست رد برانکو به او را همین موضوع می‌دانستند. هر چند سرمربی پرسپولیس، می‌گفت موضوع فقط مسائل فنی و کمبود جا در لیست تیمش بوده است. حضور سیدجلال در الاهلی قطر، ناکام‌ترین فصل دوران بازی او محسوب می‌شود.

فصل انتقام

قهرمانی لیگ پنجم، خیلی زود به کام استقلالی‌ها تلخ شد. نیکبخت واحدی، ستاره استقلال قراردادی با این تیم نداشت و مشکلاتش با قلعه‌نویی، شایعه جدایی او را به وجود آورده بود. استقلالی‌ها نگران از دست دادن محبوب‌ترین بازیکن تیم‌شان بودند که شایعه پیشنهاد پرسپولیس، نگرانی‌شان را چند برابر کرد. نام نیکبخت، چند هفته بین دو تیم بزرگ پایتخت جابجا شد تا انتشار خبر قرارداد او و پرسپولیس، آب سردی روی استقلالی‌ها ریخت. پرسپولیس انتقام هاشمی‌نسب را با نیکبخت گرفت و چهره محبوب آبی‌ها یک شبه به چهره منفور روی سکوها تبدیل شد. نیکبخت هم مثل هاشمی‌نسب گفت جدایی اجباری از تیم محبوبش داشته اما حرف‌هایش، کسی را قانع نکرد. او در پرسپولیس به قهرمانی لیگ هم رسید اما دورانش، خیلی طولانی نشد و بخاطر حاشیه‌هایش از این تیم رفت. پس از آن او دیگر نتوانست روزهای خوبش را تکرار کند سال‌ها بعد، بازگشتی کوتاه و ناکام به استقلال داشت.

خیریت تمام نشدنی

تا پیش از حضور طارمی در پرسپولیس، این تیم فقط دو بار آقای گل لیگ برتر را در ترکیبش داشت. در بیشتر فصل‌ها، مهاجمان پرسپولیس حتی در کورس آقای گلی هم قرار نمی‌گرفتند. طارمی اما اوضاع را عوض کرد. بعد از دورانی موفق و انتخاب به عنوان بهترین بازیکن پرسپولیس در لیگ چهاردهم، لیگ پانزدهم موتور گلزنی را روشن کرد و بی رقیب، عنوان آقای گلی را بدست آورد. در پایان فصل، حرف رفتن او به اروپا شد. تلاش پرسپولیسی‌ها برای برگرداندنش هم شکست خورد. بعد از مقطعی، تلاش پرسپولیس برای استخدام مهاجم جدید ناکام ماند و طارمی هم تیمی در اروپا پیدا نکرد. دو طرف پای میز مذاکره نشستند و برای فصل بعد توافق کردند. بعد از این توافق، طارمی سوار هواپیما شد و در اقدامی عجیب به ترکیه رفت تا با ریزه اسپور قرارداد ببندد. حضور طارمی در ریزه اسپور، به یک بازی رسمی هم نرسید. آنقدر در این مدت به او بد گذشت، که بدون فسخ قرارداد به ایران برگردد. کاری که باعث محرومیت خودش و پرسپولیس شد.

دوباره تیام

استقلالی‌ها از نام تیام، خاطره خوبی ندارند. چند سال بعد از جدایی مجیدی بخاطر دخترش تیام، استقلالی‌ها صاحب یک مهاجم بزرگ با همین نام شدند. ورود تیام به استقلال، این تیم را متحول کرد. او در دربی پایه‌گذار گل پیروزی بود، گل قهرمانی جام حذفی را زد و با هت‌تریک در بازی آخر فصل، تیم را به یک چهارم نهایی لیگ قهرمانان رساند. آخر فصل، استقلالی‌ها خواهان تمدید قرارداد تیام بودند اما او با وجود داشتن قرارداد، با استفاده از یک بند در قراردادش از تیم جدا شد و به عجمان رفت. تیام هم در عجمان به اندازه استقلال ندرخشید و فصل آینده، در ترکیه دنبال سرنوشتش می‌رود.

منبع: وب سایت برنامه نود

انتهای پیام/
لینک مطلب: http://enghelab-news.ir/News/item/3305