printlogo


چالش های اساسی آمریکا از نگاه صندوق بین المللی پول
کد خبر: 3369
صندوق بین المللی پول اعلام کرده اگرچه ظاهرا آمریکا رشد اقتصادی داشته اما این کشور چالش های اساسی دارد، که بدون رفع آنها تدوام رشد اقتصادی میسر نخواهد بود.
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی انقلاب نیوز،صندوق بین‌المللی پول در گزارشی درباره وضعیت اقتصاد آمریکا اعلام کرده است اگر چه اقتصاد این کشور به رشد رسیده است اما دارای نقاط ضعف‌ فراوانی است که در ادامه ناگزیر است آنها را اصلاح کند. 

صندوق بین‌المللی پول اعلام کرده است که اقتصاد آمریکا در بزرگترین دوره رشد تاریخی خودش است و انتظار می‌رود که در همین سال جاری 2.6 درصد دیگر نیز رشد کند.

دستمزدها و درآمدها افزایش یافته و نرخ بیکاری در کمترین میزان است.کاهش مالیات‌ها، سرمایه‌گذاری بیشتر دولت و همچنین شکوفایی بازارهای مالی باعث رشد اقتصادی آمریکا شده است. اما آمریکا به رغم اینها با چالش‌های عمده‌ای مواجه است.

 

*چالش های اساسی آمریکا؛ امید به زندگی روبه کاهش است

 

چالش نخست نخست این است که درآمد در آمریکا به سمت تک‌قطبی شدن می‌رود یعنی تقسیم دارایی‌ها به صورت مساوی نیست و درآمدها دست عده‌ای خاص جمع شود از سوی دیگر امید به زندگی در این کشور روند کاهشی دارد و این نشانگر این است که میزان رضایتمندی مردم این کشور رو به کاهش است.

صندوق بین‌المللی در ادامه چالش های کشور آمریکا اعلام کرده است: تنش‌های تجاری می‌تواند سرمایه‌گذاری و بازدهی آمریکا را در آینده با کاهش جدی مواجه کند. 

 

* اصلاحات ضروری آمریکا از نظر صندوق بین المللی پول

 

صندوق بین المللی پول ادامه داده است آمریکا برای ادامه رشد اقتصادی و داشتن سطح استانداردی از زندگی باید اصلاحات اساسی در تجارت بین‌الملل خود انجام دهد، همچنین خروجی تعلیم و تربیت را در این کشور تقویت کند، در حال حاضر خروجی تعلیم و تربیت برای آمریکا چندان رضایت‌بخش نیست و در این زمینه باید سرمایه‌گذاری بیشتری انجام دهد. 

آمریکا باید سرمایه‌گذاری خود را در زیرساخت‌های این کشور افزایش دهد و مهم‌تر از همه بتواند میزان بدهی‌های خود را کاهش دهد. 

آمریکا باید درباره مراقبت‌های بهداشتی و سلامتی گام‌های بیشتری بردارد و هزینه‌های این بخش را کاهش دهد و همچنین از پویایی اجتماعی حمایت بیشتری داشته باشد.

منبع: فارس

انتهای پیام/
لینک مطلب: http://enghelab-news.ir/News/item/3369