printlogo


عارف در مجلس دقیقاً چه کاری کرده است؟
کد خبر: 3381
بیشترین عملکرد عارف مربوط به سیاست داخلی از جمله لوایح و طرح‌های مطرح شده در مجلس و مجمع تشخصی مصلحت نظام، اتفاقات سیاسی-تاریخی ایران، پیام تسلیت درگذشت شخصیت‌های سیاسی و بزرگداشت شخصیت‌های ملی است.
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی انقلاب نیوز،پست اینستاگرامی محمدرضا عارف، رئیس فراکسیون امید و معاون اول دولت اصلاحات در مورد حادثه برخورد پلیس با دختری در شرق تهران و انتقاد او از عملکرد پلیس و وعدهٔ او مبتنی بر پیگیری این موضوع بهانه‌ای شد برای بررسی ۷۶ پستی که ایشان در یکسال گذشته در صفحهٔ اینستاگرامی خود منتشر کرده‌اند.

انتظارمان این بود که با توجه به اهمیت مسائل اقتصادی و معیشتی در مقطع کنونی کشور و تاکید کارشناسان بر اولویت داشتن موضوعات اقتصادی، بیشتر پست‌های ایشان مربوط به مسائل اقتصادی و پیگیری وضع معیشتی مردم باشد.

در زیر موضوعاتی که در پست‌های اینستاگرامی ایشان به آن پرداخته شده است آمده است. لازم به ذکر است که در برخی پست‌ها چندین موضوع مطرح شده است ولی موضوع بندی‌ها بر اساس موضوع غالب در هر پست انجام شده است.

همانطور که در نمودار مشاهده می‌شود، بیشترین موضوع مطرح شده در پست‌های آقای عارف، مسائل مربوط به سیاست داخلی از جمله لوایح و طرح‌های مطرح شده در مجلس و مجمع تشخصی مصلحت نظام، اتفاقات سیاسی-تاریخی ایران، پیام تسلیت درگذشت شخصیت‌های سیاسی و بزرگداشت شخصیت‌های ملی است. این موضوع با ۴۳ درصد بیشترین تعداد پست را به خود اختصاص داده است.

دومین موضوع مسائل فرهنگی و هنری است. این موضوع ۱۹ درصد از مجموع پست‌ها را به خود اختصاص داده است که شامل مسائلی از جمله: شرکت در مراسمات مذهبی، تبریک و تسلیت به موفقیت و یا درگذشت هنرمندان و مسائل ورزشی می‌شود.

سومین موضوع، دغدغه‌های حزبی ایشان است که ۱۷ درصد از پست‌ها را شامل می‌شود. در این پست‌ها آقای عارف به مسائل مربوط به اصلاح‌طلبان و گزارش عملکرد جناح اصلاح طلبی و احزاب و اشخاص وابسته به آن پرداخته است.

چهارمین موضوعی که در پست‌های آقای عارف به آن پرداخته شده و تنها ۱۳ درصد از پست‌ها را شامل می‌شود، مسائل اقتصادی کشور و وضعیت نامناسب معیشتی اکثر مردم و اصناف است. در این پست‌ها عارف، به همدردی با اقشار ضعیف پرداخته و از دولت به خاطر کم کاری در مورد وضعیت اقتصادی انتقاد کرده است. ایشان راه حل‌هایی نیز برای بهبود وضعیت معیشتی مطرح کرده‌اند و وظیفهٔ مجلس را پیگیری این مسائل ذکر کرده و مسائل معیشتی را اولویت اول کشور دانسته‌اند.

آخرین موضوعی که از همه کمتر به آن پرداخته شده و ۸ درصد از پست‌ها را به خود اختصاص داده است، بحث آزادی‌های اجتماعی است. مسائلی مانند آزادی مطبوعات و... در این دسته قرار می‌گیرند.

در زیر ابر کلمات بیشترین کلمات مورد استفادهٔ ایشان در پستهایشان دیده می‌شود:



انتهای پیام/
لینک مطلب: http://enghelab-news.ir/News/item/3381