printlogo


راه شناسایی "موسسات خیریه" غیرمجاز
کد خبر: 339
رئـیـس مـرکـز مـشارکت‌های مـردمـی و توانمندسازی سازمان بهزیستی گفت:همه موسسات خیریه باید زیرنظر سازمان بهزیستی باشند.
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی انقلاب نیوز،محمدعلی کوزه گر اظهار داشت: کمیته امداد و دیگر سازمان‌ها هیچ مؤسسه خیریه‌ای ندارند که زیرنظر آن‌ها کار کند و اگر هر ارگانی به یک سری از مؤسسات خیریه اجازه فعالیت می‌دهند مطابق با قوانین غیرقانونی است.

وی در ادامه با بیان اینکه در حال حاضر یکی از چالش‌هایی که سازمان بهزیستی کشور با آن روبه رو است فعالیت مؤسسات خیریه‌ ای است که مجوز فعالیت خود را از ارگانی به غیر از سازمان بهزیستی کشور گرفته اند افزود: متاسفانه گزارش‌های زیادی از مردم به دستمان رسید که افرادی قبض به دست در خیابان جلوی آن‌ها می‌گیرند و با معرفی خود به عنوان کارمند یک مؤسسه خیریه طلب پول برای کمک می‌کند.

کوزه گر گفت: هیچکدام از مؤسساتی که زیرنظر بهزیستی هستند و مجوز فعالیت خود را از این سازمان دریافت کرده اند اجازه ندارند که به صورت قبضی از مردم کمک‌های نقدی دریافت کنند. نحوه دریافت کمک‌ها توسط مؤسسات خیریه مشخص است و درصورتی که مشاهده کنیم مؤسسه‌ای به صورت قبضی درحال دریافت کمک نقدی از شهروندان به شدت آن برخورد کرده و حتی لغو مجوز خواهد شد.

رئیس مرکز مشارکت‌های مردمی و توانمندسازی سازمان بهزیستی درباره صندوق‌های جمع آوری صدقات که توسط مؤسسات خیریه به خانه‌ها و مغازه‌ها تحویل داده می‌شود نیز گفت: هیچ مؤسسه‌ای که مجوز فعالیت از سازمان بهزیستی دارد اجازه ندارد که از طریق قبض و صندوق در جمع آوری پول اقدام کند.

وی ادامه می‌دهد: اگر شهروندان با این گونه موارد برخورد کردند و فردی از آن‌ها خواست تا به صورت قبضی و یا صندوق صدقات به آن‌ها کمک شود بلافاصله موضوع را با سازمان بهزیستی شهر و استان خود گزارش بدهد. حتی مردم عزیز می‌توانند به پلیس مراجعه کره و از این مؤسسات به اتهام کلاهبرداری شکایت کنند.


انتهای پیام/
لینک مطلب: http://enghelab-news.ir/News/item/339