printlogo


«عملیات تخریب» رسانه‌های اصلاح‌طلب؛ از شهدای غواص و مدافعان حرم تا کربلای 4 +عکس
کد خبر: 360
جریان اصلاحات، به همه چیز تنها به چشم یک طعمه سیاسی برای تأمین منافع حزبی خود می‌نگرد. یک روز خون دانشجویان را بهانه می‌کند و روز دیگر رزمندگان دفاع مقدس و شهدای مدافع حرم را.
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی انقلاب نیوز،در روزهای گذشته انتشار یک توئیت توسط «محسن رضایی» دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام درخصوص عملیات کربلای ۴، واکنش‌های بسیاری را در پی داشت؛ اما در این میان، واکنش اصلاح طلبان به این توئیت قابل تأمل است.

این طیف با تیترهایی همچون «فرمانده عملیات فریب»، «رازهای عملیات کربلای ۴»، «اسرار کربلای ۴»، «پاتک به عملیات فریب»، به این موضوع واکنش نشان داد.
 
«عملیات تخریب» رسانه‌های اصلاح‌طلب؛ از شهدای غواص و مدافعان حرم تا کربلای 4 +عکسعملیات کربلای ۴
در همین رابطه روزنامه اصلاح طلب قانون -۹ دی ۹۷- در مطلبی با عنوان «پاتک به عملیات فریب» نوشت: «مظلوم‌ترین قشر جمهوری اسلامی ایران شهدا، جانبازان، مفقودالاثران و خانواده‌های آن‌ها هستند زیرا در این روزها اگر قرار است برخی خود را پشت دژی پنهان کنند به این عزیزان متوسل می‌شوند؛ در صورتی‌که نیاز به برانگیختن احساسات باشد از این قشر استفاده می‌کنند و امروز نیز وضعیت به گونه‌ای است که اگر عده‌ای بخواهند ناکارآمدی تاریخی خود را به گونه‌ای دیگر گزارش دهند، تاریخ و چگونگی شهادت رزمندگان را تحریف می‌کنند».

روزنامه اصلاح طلب آرمان نیز -۹ دی ۹۷- در مطلبی با عنوان «رازهای عملیات کربلای ۴» نوشت: «کمتر کسی است از دوران جنگ اطلاعاتی داشته باشد و از عملیات کربلای ۴ نداند عملیاتی که با وجود تدارک گسترده موجب شهادت و مجروحیت بسیاری از رزمندگان اسلام شد».

همچنین روزنامه ایران -ارگان دولت- ۹ دی ۹۷- در مطلبی با عنوان «اسرار کربلای ۴» نوشت: «عملیات کربلای ۴ در شب چهارم دی ماه ۱۳۶۵ انجام شد ولی با وجود تلاش‌ها برای غافلگیر کردن ارتش عراق، قوای دشمن از قبل از شروع عملیات هوشیار شده بودند و برای مقابله با این عملیات آماده بودند. لذا عملیات گرچه چند ساعتی بیشتر طول نکشید، اما باعث تلفات سنگینی به نیروهای خودی شد و هیچ گونه دستاوردی در بر نداشت».

روزنامه اصلاح طلب همدلی نیز -۹ دی ۹۷- در مطلبی نوشت: «در حالی آمار تلفات عملیات کربلای ۴ توسط مرکز تحقیقات سپاه کمتر از ۱۰۰۰ نفر ارائه شده است که آمار تلفات کربلای چهار تا ۱۳ هزار نفر هم ذکر شده؛ شامل ۶ هزار شهید و ۷ هزار مجروح. ازجمله ۱۷۵ غواصی که با دست بسته زنده به گور شدند. البته سپاه، نظریه پژوهشگران مستقل درباره شکست این عملیات و اشتباه فرماندهان در انجام آن را قبول ندارد و اعتقاد دارد با وجود خسارات وارد آمده به نیروهای ایرانی، عملیات کربلا ۴ در بسیاری از محورها موفق بوده و عملیات موفقیت آمیز کربلا ۵ هم از دل آن بیرون آمده است».

یقه دریدن طیف اصلاح طلب برای شهدای دفاع مقدس و فریاد وامصیبتای این جماعت برای عملیات کربلای ۴ در روزهای اخیر در حالی صورت گرفت که این طیف سیاسی، کارنامه سیاهی در مواجهه با موضوع دفاع مقدس و همچنین مدافعان حرم دارد.

توهین به مراسم تشییع شهدا!

«فیض الله عرب سرخی» از فعالین اصلاح طلب و از دستگیرشدگان فتنه ۸۸- خرداد ۹۶- در واکنش به تشییع پیکر شهدا، در اظهارنظری توهین آمیز گفت: «مدت‌ها بود که برنامه تشییع شهید نداشتیم اما پیروزی اصلاح طلبان و شادی مردم و جشن‌های مردمی در شهرها باعث شده که باز هم فصل تشییع شهیدان آغاز شود»!

این اظهارنظر توهین آمیز این فعال اصلاح طلب با واکنش منفی افکار عمومی مواجه شد. یکی از فعالین فضای مجازی نوشت: «شهدا را نیاورید تا شادی اینها بهم نخورد! آدم از این همه وقاحت می‌ماند اگر آن‌ها نبودن شما کجا بودید که امروز استخوان‌هایشان هم جای شما را تنگ می‌کند!».
 
«عملیات تخریب» رسانه‌های اصلاح‌طلب؛ از شهدای غواص و مدافعان حرم تا کربلای 4 +عکسعملیات کربلای ۴
یکی از فعالین رسانه‌ای نیز در واکنش به اظهارنظر هتاکانه عرب سرخی نوشت: «با هر دین و آئینی که باشیم، شهدا و رزمندگان و خانواده‌های آن‌ها از جایگاه ویژه‌ای برخوردارند؛ حتی بسیاری از کشورهای غیرمسلمان نیز پس از سال‌ها به کهنه سربازان و کشته شدگان راه وطن احترام خاصی قائلند».

توهین شرم آور به شهدای غواص!

۲۶ خرداد ۹۴ مراسم باشکوه و به یادماندنی تشییع پیکرهای پاک ۲۷۰ شهید تازه تفحص شده از جمله ۱۷۵ شهید غواص و خط‌شکن کربلای ۴ با حضور گسترده اقشار مختلف مردم برگزار شد. حضور مردم در این مراسم از جمله باشکوه‌ترین تجمعات مردمی در تاریخ انقلاب بود.

همزمان با این مراسم باشکوه و عظیم، روزنامه اصلاح طلب آرمان در اقدامی هتاکانه، طرح گرافیکی موهنی را تحت عنوان شهدای غواص چاپ کرد. این طرح سخیف و هتاکانه، شهدای غواص را در شمایلی نامناسب نشان می‌داد. این طرح هتاکانه با واکنش منفی و تند افکار عمومی مواجه شد.
 
«عملیات تخریب» رسانه‌های اصلاح‌طلب؛ از شهدای غواص و مدافعان حرم تا کربلای 4 +عکسعملیات کربلای ۴
علاوه بر این، در همان مقطع روزنامه اصلاح طلب ابتکار در مطلبی با عنوان «شهدا بی رنگ بودند؛ رنگی‌شان نکنید» نوشت: «شهدا هیچ رنگی نداشتند. آبی و زرد و سبز و بنفش و نبودند. حزب نداشتند! آن‌ها مثل مردم خالص بودند و انقلابی. برچسب زدن به مراسم تشییع آنها یک رویه غیراخلاقی و نادرستی بود که این بار هم برخی نتوانستند بدون توجه به این امر خطیر، حضور مردم را جهت‌دار نکنند. دیروز می‌توانست بسیار پرشکوهتر از آنچه بود به عنوان نماد روز ملی وحدت مطرح باشد اما گروه‌هایی تلاش کردند آن را به یک نماد حزبی و جناحی تقلیل دهند». این در حالی است که شعارهای مردم در روز تشییع شهدا شعارهایی همچون «مرگ بر آمریکا»، «مرگ بر اسرائیل»، «نه سازش، نه تسلیم، نبرد با آمریکا»، «هیهات مناالذله» و «یاحسین (ع)» بود.

توهین به رزمندگان هشت سال دفاع مقدس!

در مهر ماه سال ۹۱ همزمان با هفته دفاع مقدس، روزنامه اصلاح طلب شرق، کاریکاتور موهنی را علیه دفاع مقدس منتشر کرد. کاریکاتور مذکور ناخودآگاه خواننده را به یاد عکس‌های مشهور دفاع مقدس می‌انداخت که در آن رزمندگان اسلام در حال بستن سربندهای «یازهرا (س)»، «یا حسین (ع)»، «یامهدی (عج)» برای یکدیگر هستند. این کاریکاتور رزمنده‌های جبهه را در حال بستن سربند بر روی چشم همدیگر نشان می‌داد؛ کنایه از اینکه تصمیم و ایثارگری رزمندگان کورکورانه صورت گرفته است!

این کاریکاتور اهانت آمیز با استقبال رسانه‌ها و شبکه‌های اجتماعی اپوزیسیون و ضدانقلاب همراه و بارها در فضای اینترنت بازنشر داده شد.
 
«عملیات تخریب» رسانه‌های اصلاح‌طلب؛ از شهدای غواص و مدافعان حرم تا کربلای 4 +عکسعملیات کربلای ۴
لازم به ذکر است که طراح این کاریکاتور موهن، «هادی حیدری» فرزند «غلامرضا حیدری» نماینده عضو فراکسیون امید مجلس دهم بود.

توهین به شهدای مدافع حرم

روزنامه اصلاح طلب قانون-مرداد ۹۶- در مطلبی توهین آمیز با عنوان «پشت صحنه یک شهادت» ضمن ملامت سپاه پاسداران و نیروهای محور مقاومت و تذکر نسبت به بی توجهی به هشدارهای آمریکا، شلیک موشک‌های سپاه به مقر داعش در دیر الزور را اقدامی تنش زا معرفی کرد و شهادت جوانان ایرانی مدافع حرم را نتیجه" اشتباهات محاسباتی ایرانی‌ها" دانست.
 
در مقاله مذکور، در انتقاد از عامل اصلی اسیر شدن شهید بزرگوار محسن حججی، یعنی ارتش آمریکا که مواضع نیروهای مقاومت را بمباران کرد، هیچ عبارتی دیده نمی‌شود. در عوض در متن مقاله در سویه‌ای کاملاً مغرضانه از روسیه با تعبیر «روسیه گردن کلفت» یاد می‌شود که صرفاً به دنبال منافع خود است و تلویحاً چنین مدعی می‌شود که روسیه در این قضیه به ما خیانت کرده است.
 
«عملیات تخریب» رسانه‌های اصلاح‌طلب؛ از شهدای غواص و مدافعان حرم تا کربلای 4 +عکسعملیات کربلای ۴
ریشخند مدافعان حرم!

اردیبهشت ۹۶ انتشار کلیپی از سخنرانی «غلامحسین کرباسچی» دبیر کل حزب کارگزاران در مراسم افتتاح ستاد یکی از نامزدها در اصفهان، واکنش‌های بسیاری را در عرصه عمومی برانگیخت که در این میان احساس خشم و نفرت از این میزان بی غیرتی، توهین و البته بلاهت و حماقت سیاسی وجه غالب این واکنش‌ها بود.
 
   «عملیات تخریب» رسانه‌های اصلاح‌طلب؛ از شهدای غواص و مدافعان حرم تا کربلای 4 +عکسعملیات کربلای ۴
کرباسچی با لحنی تمسخر آمیز و ریشخند کننده به بحث حضور و نقش آفرینی جمهوری اسلامی ایران در منطقه و به ویژه بحث فراسیاسی و اعتقادی «مدافعان حرم» حمله کرده و می‌گوید: «نزنید این حرف‌ها را؛ غیرت دینی آیا این است که به اسم حالا دفاع از حرم و فلان و این‌ها. آقا جان! ما هم دلمان می‌خواهد در سوریه و لبنان و یمن و همه این‌جا صلح برقرار شود. دفاع از مظلوم شود. شیعیان آن‌جا تقویت بشوند. ولی آیا این کار فقط با پول دادن و اسلحه خریدن و کشتن و زدن این‌ها حاصل می‌شود؟ این دولت با غیرت دینی می‌گوید که بذارید ما از توان دیپلماسی برای حل مسائل منطقه استفاده کنیم. توان دیپلماسی بزرگان دیپلماسی که شش تا ابرقدرت را جلوی خودش بنشاند و بزرگ‌ترین مسئله تحریم که شورای امنیت بوده را حل بکنه می‌تواند با توان دیپلماسی بیاید این مسائل را حل کند».

اظهارات وقیحانه کرباسچی آن قدر بلاهت بار بود که بهرام قاسمی، سخنگوی وزارت خارجه دولت روحانی هم در پاسخ به اوگفت: «با تروریست‌ها باید با زبان زور و قدرت صحبت کرد نه دیپلماسی».

مدافعان حرم، مسئول گرد و غبار خوزستان!

«مصطفی تاجزاده» از محکومین فتنه ۸۸ – بهمن ۹۵- در توئیتی وقیحانه، گرد و غبار در خوزستان را به مدافعان حرم ربط داده و نوشت: «وقتی حفظ اسد مهم‌تر از پاسداری از خوزستان شد، دیدن چنین وضع ناگواری نیز دور از انتظار نبود. دلواپس خوزستانیم».
 
«عملیات تخریب» رسانه‌های اصلاح‌طلب؛ از شهدای غواص و مدافعان حرم تا کربلای 4 +عکسعملیات کربلای ۴
تاجزاده بدون اشاره به کم کاری دولت، با ناجوانمردی توپ را در زمین مدافعان حرم انداخته و به لجن پراکنی پرداخت.

تاجزاده پیش از این مدعی شده بود که سوریه هم برجام می‌خواهد!

دفاع از حرم، خیلی معنا ندارد!

«محمد رضا خاتمی» از نمایندگان مجلس ششم و از اعضای شورای مرکزی حزب منحله مشارکت نیز- تیر ۹۶- در اظهارنظری تأمل برانگیز گفت: «اصولاً اصلاح‌طلبان معتقدند که راه و روش دیپلماسی جواب می‌دهد. مسئله اصلی این است که آیا حضور نظامی ما در سوریه منطقی و قابل قبول است یا نه؟ از نظر اصلاح‌طلبان این حضور نظامی خیلی معنا ندارد. البته این تبلیغات و شعار وجود دارد که اگر ما آن‌جا نجنگیم باید با آن‌ها در شیراز و اصفهان بجنگیم. البته من نمی‌دانم این چقدر واقعیت داشته باشد. بالقوه داعش برای همه خطرناک است اما به علت تفاوت‌های زبانی، مذهبی و روشنفکری ایران خیلی امکان نفوذ آن‌ها در کشور وجود ندارد.»!
 
«عملیات تخریب» رسانه‌های اصلاح‌طلب؛ از شهدای غواص و مدافعان حرم تا کربلای 4 +عکسعملیات کربلای ۴
سردار قاسم سلیمانی چندی پیش گفته بود: «برخی اوقات ما از راه دیپلماسی اقداماتی می‌کنیم که اقدامات خوبی هم هست اما برخی گره‌ها و مشکلات فقط با دیپلماسی حل نمی‌شود و آنجا اتفاقات دیگری است که از همه رفتارهای دیپلماسی معمولی عبور می‌کند، درها را می‌گشاید، پیوندها را ایجاد و یخها را ذوب می‌کند و اخوت و صمیمیت ایجاد می‌کند و خون شهید نصیری از این خونها بود».

پیش‌تر آمریکائی‌ها اعلام کرده بودند نابودی داعش و گروههای تروریستی بین ۲۰ تا ۳۰ سال طول می‌کشد و قاسم سلیمانی فرمانده پیروز مقاومت که آمریکایی‌ها او را به اسم ژنرال سلیمانی می‌شناسند، کار داعش را ۲۴ سال زودتر از برنامه ریزی آمریکایی‌ها به پایان رساند و محاسبات و برنامه ریزی آمریکایی‌ها را از بین برد و با این پیروزی به شهادت مجله نیوزویک، پیش از آنکه داعش را زیر پا بگذارد، هیمنه آمریکا را شکست.

جریان بی اعتقاد به باورهای مردم

موارد فوق تنها بخشی از اظهارات توهین آمیز طیف اصلاح طلب درباره دفاع مقدس و مدافعین حرم است. این قبیل اظهارات توهین آمیز در کنار گریبان دریدن این طیف برای عملیات کربلای ۴، نفاق اصلاح طلبان در مواجهه با موضوع دفاع مقدس را بیش از پیش عیان می‌کند.

این قبیل اظهارات، مصادیقی روشن از تفکر سکولار و بی‌اعتقاد به باورهای پذیرفته شده مردم مؤمن ایران در طیف اصلاح طلب است.

برای جریان اصلاحات، همه چیز یک طعمه سیاسی برای تأمین منافع حزبی است. یک روز خون دانشجویان را بازیچه منافع حزبی خود می‌کند و روز دیگر رزمندگان دفاع مقدس و عملیات کربلای ۴ را. یک روز مردم زلزله زده در غرب کشور و روز دیگر جان باختگان سانحه هوایی یا ساختمان پلاسکو سوژه منافع حزبی این جریان می‌شود.


انتهای پیام/
لینک مطلب: http://enghelab-news.ir/News/item/360