printlogo


خبرگزاری "برنا" داعش را "پیکارجو" نامید! + عکس
کد خبر: 3603
اگر به سراغ خبرهایی که «خبرگزاری ورزشی برنا» درباره گروه تروریستی داعش برای مخاطب خود منتشر کرده است برویم، درست ادبیات دیکته شده بی بی سی را در آن درباره داعش مشاهده می کنیم.
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی انقلاب نیوز،ادبیات ضداسلامی خصوصا از سوی رسانه‌های ضدانقلابی مانند بی بی سی فارسی که اساس سیاست کاری خود را اسلام هراسی و تنش و دودستگی میان مسلمانان نهاده است، موضوعی بدیهی است.
 
 بی بی سی فارسی در این ادبیات با اینکه همه دنیا داعش را تروریست می خواندند با لجاجتی جالب ادبیات خاص خود را که نزدیک به ادبیات داعش بود برای خود انتخاب کرد و تروریست های داعشی را «پیکارجو» و گروهک تروریستی را «دولت اسلامی»، «خلافت اسلامی»  و «مخالفان» می خواند. بی بی سی فارسی همچنین اصرار عجیبی دارد که برچسب «تروریستی» بودن را از این گروه بردارد.
 
اما جالب اینجاست که همین خط مشی و ادبیات رسانه انگلیسی توسط یک رسانه و خبرگزاری داخلی در ایران که طرفدار دولت است و از بیت المال برای اداره خود بودجه می گیرد، در حال اجراست.
 
 
اگر به سراغ خبرهایی که «خبرگزاری ورزشی برنا» درباره گروه تروریستی داعش برای مخاطب خود منتشر کرده است برویم، درست ادبیات دیکته شده بی بی سی را در آن درباره داعش مشاهده می کنیم.
 
این خبرگزاری عنوان «پیکارجویان دولت اسلامی (داعش)» را به طور بسیار عجیب و قابل تاملی برای تروریست های داعشی انتخاب کرده است.
 
 
جستجو نشان می دهد که نه تنها در یک خبر بلکه در برخی اخبار این رسانه تروریست ها به عنوان پیکارجویان دولت اسلامی خطاب شده اند؛ بنابراین چیزی به عنوان سهو و خطا در این نوع خبرنویسی و ادبیات در این خبرگزاری چندان قابل قبول نیست.
 
از سوی دیگر باید پرسید که این خبرگزاری با این نوع ادبیات که کپی برابر اصل ادبیات بی بی سی فارسی رسانه معاند و تفرقه افکن انگلیسی است، در داخل ایران به دنبال چیست؟
 
 
همه خط مشی بی بی سی فارسی را به خوبی می دانند. رسانه ای که تفرقه افکنی و ایجاد تنش میان مسلمانان را سرلوحه کار خود قرار داده است اما معلوم نیست این خبرگزاری داخلی به چه چیزی برای اشاعه این نوع ادبیات فکر می کند. از همین رو موضوع بیشتر حساس می شود؛ چراکه همه سیاست کثیف بی بی سی فارسی را می دانند اما اینکه یک رسانه رسمی در داخل کشورمان از این ادبیات استفاده می کند مسئله به سبب رسمیت دادن به این ادبیات بیشتر مهم و بررسی آن حائز اهمیت می شود.
 
خبرگزاری  
 
با این حال به نظر می رسد مسئولان این خبرگزاری درباره استفاده از ادبیاتی که حتی به مبدع آن یعنی بی بی سی فارسی انتقاد و اعتراض وارد است و این خبرگزاری از آن تقلید می کند،  پاسخ شفاف دهند.
 
 
گروه تروریستی داعش جنایات زیادی را درخصوص مردم مسلمان کشورهای مختلف روا داشتند و سعی داشتند خود را اسلامی جلوه دهند، موضوعی که کشورهای غربی از آن علیه مسلمانان استفاده کردند. گروهی که در تروریستی بودن آن شک نیست اما حالا معلوم نیست یک خبرگزاری داخلی چطور در این موضوع تردید دارد و از روی ادبیات یک رسانه معاند و تفرقه افکن رو نویسی می کند.
 

انتهای پیام/
لینک مطلب: http://enghelab-news.ir/News/item/3603