printlogo


به همت دارالقرآن علامه طباطبایی(ره)؛
مراسم بزرگداشت آیت‌الله فقهی در قم برگزار شد
کد خبر: 3612
مراسم بزرگداشت مرحوم آیت‌الله فقهی به همت دارالقرآن علامه طباطبایی (ره) و با حضور تنی چند از علما و اساتید حوزه در همین مکان برگزار شد.
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی انقلاب نیوز،در این مراسم که شخصیت هایی چون حضرات آیات مصباح یزدی، استادی ، تحریری ، مسعودی خمینی نیز حضور داشتند، پیام آیت الله العظمی سبحانی درباره شخصیت و خدمات مرحوم آیت الله فقهی از سوی مرتضی نجفی قدسی ، مسئول دارالقرآن علامه طباطبایی(ره) قرائت شدو
آیت الله رضا استادی عضو شورای عالی حوزه های علمیه کشور طی سخنانی در این مراسم با بیان اینکه بزرگانی چون علامه طباطبایی تحول عمیقی در حوزه پدید آوردند، ابراز داشت: مرحوم آیت‌الله فقهی از شاگردان برجسته علامه طباطبائی و مترجم کتاب سنن النبی(ص) بود و این بزرگوار در طول حیات با برکت خود در ساحت خدمت ‌به مکتب اهل بیت(ع) پرونده ای سترگ و ماندگار از خود به یادگار گذاشت.
وی با اشاره به نقش بسیار مهم حوزه در هدایت جامعه و نشر علوم و معارف اهل بیت(ع) گفت: مرحوم علامه طباطبایی (ره) با وجود علم و فقاهت و شاگردان بسیاری که داشت انسان بسیار متواضعی بود و زندگی بسیار ساده‌ای داشت که این باید برای طلاب و اساتید حوزه الگو باشد.
آیت‌الله محمدباقر تحریری از اساتید شاخص حوزه نیز با تاکید بر اهمیت مساله اخلاص و کار برای رضای خدا اظهار داشت: بزرگانی چون مرحوم علامه طباطبایی و نیز مرحوم استاد فقهی ، حقیقتاً برای رضای خدا کار می کردند و اخلاص در فعالیت های آن ها موج می زد.
وی افزود: مرحوم آیت‌الله فقهی در مسیر نشر معارف اهل بیت (ع) هدایت‌شده بود و در مکتب علامه طباطبایی مباحث تفسیری و فلسفی را فراگرفته بود و در کنار فلسفه ارتباطات اخلاقی و روحی خاصی با ایشان داشت.
عضو هیئت‌علمی جامعه المصطفی همچنین گفت: علما و شهدا و امام راحل در مسیر رضای الهی و خیرات گام برداشتند و علاوه بر اینکه به معارف اسلام مجهز شوند و به حقایق عمیق این معارف دست پیدا کردند.





انتهای پیام/
لینک مطلب: http://enghelab-news.ir/News/item/3612