printlogo


مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان قم:
همایش یاوران وقف در قم برگزار می شود
کد خبر: 3678
مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان قم از برگزاری همایش یاوران وقف در روز 13 آبان با سخنرانی آیت الله اعرافی در قم خبر داد.
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی انقلاب نیوز،حجت‌الاسلام والمسلمین عباس اسکندری طی سخنانی در نشست خبری با اصحاب رسانه استان قم با اشاره به دهه وقف ابراز داشت: این دهه فرصتی برای ترویج وقف است، البته وقف یک حرکت الهی و انسانی است که مربوط به یک دستگاه نیست.

وی افزود: باید بکوشیم که مردم متناسب با نیاز روز وقف کنند و وقف‌های جدید با نیازهای روز تطابق داشته باشند، به عنوان مثال در حوزه‌های علم و فناوری نیازمند وقف‌های جدید هستیم.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان قم افزود: موقوفات پشتوانه‌های ماندگاری برای مجالس عزاداری امام حسین(ع) هستند و این مجالس به صورت باشکوه در استان قم برگزار می‌شود.

اسکندری تشویق مردم به وقف‌های جدید را ضروری دانست و تصریح کرد: آزادی زندانیان، تهیه دارو برای بیماران و تهیه لوازم تحصیلی برای دانش آموزان جزو مواردی است که در نیت‌های موقوفان ذکر شده است.

وی ادامه داد: نمایشگاهی از 8 آبان در قبرستان شیخان برای معرفی دستاوردهای موقوفات برگزار می‌شود، همچنین برپایی نشست‌های مرتبط با وقف را در بقاع متبرکه استان قم در دستور کار داریم.

وی اضافه کرد: در دهه وقف جمعی از پزشکان خیراندیش برای خدمت رسانی به مردم در بقاع متبرکه استان حضور می‌یابند، همچنین در این دهه شاهد برگزاری مسابقات فرهنگی و ورزشی با موضوع وقف در قم خواهیم بود.

اسکندری با اشاره به پروژه‌های عمرانی در بقاع متبرکه استان قم بیان داشت: در دهه وقف آیین‌های افتتاح و کلنگ زنی تعدادی از پروژه‌های عمرانی در بقاع متبرکه استان برگزار می‌شود.

وی با اشاره به وجود  دو هزار و 200 موقوفه با 17 هزار رقبه در استان ادامه داد:همایش یاوران وقف در روز 13 آبان در سالن همایش‌ مدرسه علمیه امام موسی کاظم(ع) برگزار می‌شود.

 مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان قم افزود: بدترین دوره موقوفه خواری در دوره رضاخان و پس از آن دوره محمد رضا شاه بود که موقوفات زیادی در آن دوره‌ها غصب شدند، اکنون هم تلاش می‌کنیم که اجازه موقوفه خواری را به هیچ کسی ندهیم.

اسکندری با اشاره به وقف‌های جدید در استان قم اظهار کرد: 5 وقف جدید در نیمه نخست سال جاری به ارزش 8 میلیارد تومان برای ساخت حسینیه، مسجد و روضه خوانی امام حسین(ع) داشتیم.


انتهای پیام/
لینک مطلب: http://enghelab-news.ir/News/item/3678