printlogo


کالدرون در مسیر برانکو؛ شکایت قبل از اتمام قرارداد
کد خبر: 3692
مدیران شکست‌خورده در پرونده ژوزه و برانکو به‌دنبال حل مشکل حقوقی!
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی انقلاب نیوز،«به کالدرون پیشنهاد می‌کنم از همین الان ایجنت‌های خودش را آماده شکایت از فیفا برای گرفتن دستمزدش از پرسپولیس کند»؛ این بخشی از صحبت‌های برانکو ایوانکوویچ در تیرماه سال‌جاری و پس از شکست مذاکرات استانبول برای دریافت مذاکراتش است. صحبت از مشکلات مالی و شکایت خارجی‌ها از مدیران باشگاه‌های ایران، مثنوی هفتاد من است و صحبت درباره آن از حوصله این مطلب خارج. ماجرای مانوئل ژوزه و شاهکار مدیران وقت پرسپولیس برای فسخ یک‌طرفه قرارداد با او باعث شد در اوج بحران مالی سرخپوشان، مدیران این تیم مجبور به پرداخت بدهی میلیاردی ژوزه شوند. استقلال و پرسپولیس ندارد؛ هر خارجی‌ای که روزی به این دو باشگاه قدم می‌گذارد، یک شکایت‌کننده بالقوه از این دو باشگاه است. در واقع شکایت خارجی‌ها از استقلال و پرسپولیس، دیر و زود دارد، اما سوخت و سوز ندارد!

فقط 22 درصد!

پس از حضور محمدحسن انصاری‌فرد به‌عنوان مدیرعامل پرسپولیس، با وجود آنکه هواداران امیدوار به حل مشکلات مالی بودند، اما این اتفاقات رخ نداد. می‌گویند 286 هزار دلاری که باشگاه پرسپولیس از AFC دریافت کرده، در کنار پنج میلیارد تومانی که انصاری‌فرد از ایرانسل قرض کرده، تنها دخل این باشگاه بوده است. همین اتفاقات بازیکنان را عصبانی و کالدرون را شاکی کرده، به‌طوری‌که او مدام از مشکلات مالی گلایه می‌کند. در واقع هرچه برانکو درباره مسائل مالی خویشتندار بود و با وجود عدم دریافت پول به مدت هشت ماه، هیچ حرفی در این‌باره نزد و به یک‌باره از باشگاه رفت، کالدرون ترجیح می‌دهد همزمان با حضورش در راس کادرفنی باشگاه، دستمزدش را هم دریافت کند. او در کنفرانس خبری پیش از بازی مقابل ماشین‌سازی به شایعات پیرامون دریافت 110 هزار دلار هم واکنش نشان داد و گفت: «من 15جولای باید اولین دریافتی خود را از باشگاه می‌گرفتم، اما فقط 22درصد پرداخت شد. خوشحال نیستم، بلکه ناراحتم از اینکه چهار ماه از قراردادم گذشته است، من 25 هزار یورو وسایل تمرین برای تیم خریده‌ام که از این مبلغ 11 هزار یوروی آن برگردانده شد و مابقی آن مانده است. الان باشگاه بعد از چهار ماه از من دو هفته وقت خواسته است. من چهار ماه صبر کرده‌ام و این دو هفته را هم صبر می‌کنم.»

پروژه کالدرون هم شکست می‌خورد؟

شنیده‌ها اما حاکی از عزم جدی کالدرون برای برخورد با بی‌کفایتی مدیران باشگاه پرسپولیس است. طبق اخبار دریافتی، یکی از اعضای پیشین کادرفنی باشگاه پرسپولیس که بعد از برانکو، سمتی در این باشگاه ندارد، به کالدرون توصیه کرده شکایت خود را آماده کند، در غیر این صورت خبری از پول نخواهد بود. اطرافیان کالدرون می‌گویند او تا پایان ماه دسامبر (اواخر نیم‌فصل اول) به باشگاه فرصت داده، اما شکایتنامه‌اش آماده است و به‌زودی به باشگاه و فیفا ارسال خواهد شد. در واقع اگر انصاری‌فرد تا پایان نیم‌فصل نخست، دریافتی کالدرون را به 50 درصد نرساند، ممکن است با نامه شکایت او مواجه شود.

نگرانی بابت امتحان پس‌داده‌ها!

عجیب‌تر آنکه بدانید برخی مسئولان سابق که بعد از استعفای ایرج عرب، دوباره وارد باشگاه پرسپولیس شده‌اند، تحرکاتی را برای بازگرداندن یک مربی ایرانی به این تیم آغاز کرده‌اند. بخش نگران‌کننده ماجرا اما حضور یک فرد حقوقی در این باشگاه است که به مسئولان پرسپولیس قول داده مشکلی بابت کالدرون به وجود نخواهد آمد. در رزومه این فرد، تلاش برای حل مشکل ژوزه و برانکو هم دیده می‌شود و همین موضوع باعث شده برخی از اطرافیان باشگاه با اطمینان بگویند پرونده کالدرون هم مثل پرونده ژوزه و برانکو با شکست مواجه شود.

منبع: روزنامه فرهیختگان


انتهای پیام/
لینک مطلب: http://enghelab-news.ir/News/item/3692