printlogo


تحریف سخنان رهبری به سبک "ظریف"!
کد خبر: 3712
ارگان دولت در ادامه نوشت: «ظریف در عین اینکه توضیح داد سخنانش ربطی به نظام نداشته... گفت:"حضرت آقا فرمودند اگر در مقابله با فساد اقدام کنید صدای خیلی‌ها درخواهد آمد، این خیلی‌ها چه کسانی هستند؟".».
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی انقلاب نیوز،روزنامه ایران در گزارشی با عنوان «سلطان‌های فاسد؛ سند سخنان ظریف درباره پولشویی» نوشت: «اظهارات آبان ماه سال گذشته وزیر خارجه درباره "پولشویی" او را دیروز به مجلس کشاند. او عصر دیرروز راهی بهارستان شد تا به منتقدان خود توضیح دهد که چرا در گفت‌وگوی سال قبل با خبرآنلاین گفته بود: "در ایران خیلی‌ها از پولشویی منفعت می‌برند و آنجاهایی که هزاران میلیارد پولشویی انجام می‌دهند حتماً آنقدر توان مالی دارند که ده‌ها یا صدها میلیارد هزینه تبلیغات و فضاسازی در کشور علیه قوانین ضدپولشویی ایجاد کنند".»

ارگان دولت در ادامه نوشت: «ظریف در عین اینکه توضیح داد سخنانش ربطی به نظام نداشته... گفت:"حضرت آقا فرمودند اگر در مقابله با فساد اقدام کنید صدای خیلی‌ها درخواهد آمد، این خیلی‌ها چه کسانی هستند؟".».

متاسفانه آقای ظریف، خواسته یا ناخواسته بیانات رهبر معظم انقلاب را تحریف کرده اند. ظریف گفته است رهبری فرمودند «خیلی ها»؛ این در صورتی است ایشان هیچگاه چنین سخنی نگفته اند.

مقام معظم رهبری- 22 مرداد 97- در دیدار اقشار مختلف مردم فرمودند:«یکی از کارهایی که حتماً باید انجام بگیرد،مقابله با فساد است...مفسد بایستی مجازات بشود. خب حالا چرا این را ما علنی میگوییم و اصرار میکنیم؟ برای خاطر اینکه تجربه نشان داده که وقتی با فساد و با مفسد، مواجهه و مقابله صورت میگیرد، جیغ‌ودادهایی از گوشه‌وکنار بلند می‌شود».

رهبر معظم انقلاب تاکید کرده اند «جیغ و دادهایی از گوشه و کنار بلند می شود». ایشان در همین بیانات درخصوص میزان فساد  فرمودند:« یک نکته‌ی بسیار مهم در زمینه‌ی فساد هست؛ این را بگویم، این را همه توجّه کنند، همه‌ی ملّت ایران هم توجّه کنند. بنده از قدیم با فساد و مفسد و مفسدین اقتصادی و غیرذلک مبارزه میکردم و مخالفت میکردم، الان هم عقیده‌ام قرص و محکم همین است؛ امّا بعضی‌ها وقتی درباره‌ی فساد حرف میزنند، افراطی حرف میزنند، حواستان باشد! یک‌جوری حرف میزنند که گویا همه فاسدند، همه‌ی مدیران را و همه‌ی دستگاه‌ها را فساد گرفته! نه آقا، این‌جوری نیست؛ یک تعداد کمی فاسدند. بله! فساد، کمش هم زیاد است و باید با آن مواجهه بشود؛ امّا این یک حرف است، اینکه شما جوری حرف بزنی که شنونده خیال کند همه جا را فساد گرفته [حرف دیگری است].».

اظهارات تأمل برانگیز ظریف در سال گذشته درباره پولشویی، ذوق زدگی رسانه های بیگانه را در پی داشت. چندی پس از این اظهارات، مراجع قضایی از وزیر امور خارجه خواستند تا مستندات خود را ارائه کند. چندی بعد دادستان کل کشور اعلام کرد نامه وزیر امور خارجه به قوه قضاییه هیچ مستنداتی درباره پولشویی ادعایی او نداشته است.



انتهای پیام/
لینک مطلب: http://enghelab-news.ir/News/item/3712