printlogo


تصمیم جدید وزارت علوم برای اصلاح دانشگاه ها
راه اندازی ستاد «امر به معروف» و «نهی از منکر» در دانشگاه
کد خبر: 377
معاون فرهنگی وزارت علوم از راه اندازی ستاد امر به معروف و نهی از منکر در دانشگاه‌ها گفت: ایجاد ستاد امر به معروف و نهی از منکر در دانشگاهها برعهده خود دانشگاه ها شده است.
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی انقلاب نیوز،غلامرضا غفاری معاون فرهنگی وزارت علوم درباره تشکیل ستاد امر به معروف و نهی از منکر در دانشگاه ها گفت: ایجاد ستاد امر به معروف و نهی از منکر در دانشگاه ها را برعهده خود دانشگاه ها گذاشته ایم تا در این مورد تصمیم بگیرند.
 
وی ادامه داد: این موضوع را با معاونان فرهنگی دانشگاه‌ها درمیان گذاشته ایم، در آنجا هم رئیس دانشگاه ها و مجموعه های دیگر باید ورود پیدا کنند، البته خیلی از دانشگاه این ستاد را داشته و کارهای مربوط به آن را انجام می دهند.
 
معاون فرهنگی وزارت علوم افزود: این بخش، بخش نظارتی است و بحث امر به معروف ناظر به این است که دانشگاه‌ها به مجموعه وظایفی که برای آنها تعریف شده به بهترین نحو و شکل عمل کرده و در واقع آن را اجرایی کنند.
 
سومین جلسه کارشناسی «شورای امر به معروف و نهی از منکر وزارت علوم، تحقیقات و فناوری» با موضوع «چگونگی تشکیل شورای امر به معروف و نهی از منکر در دانشگاه ها» ماه گذشته برگزار شد.
 
ضمن بیان الزامات قانونی تشکیل شورای امر به معروف و نهی از منکر در دانشگاه ها بر اساس اسناد بالادستی و نیز قوانین مصوب مجلس شورای اسلامی، مدل های مختلف تشکیل شورا در دانشگاه مورد بحث و بررسی قرار گرفت.
 
در نهایت مقرر شد نتایج حاصل از جلسات کمیته کارشناسی در قالب یک طرح پیشنهادی به «شورای امر به معروف و نهی از منکر وزارت علوم، تحقیقات و فناوری» ارائه شده و در صورت تصویب نهایی برای اجرا ابلاغ شود.
انتهای پیام/
لینک مطلب: http://enghelab-news.ir/News/item/377